Preferencia vozidiel mestskej dopravy pribudne na Záhradníckej a Štefánikovej.
Po nedávno zriadených nových vyhradených pruhoch pre verejnú hromadnú dopravu vo Vrakuni a pred Vajnorami pribudnú takého jazdné pruhy aj v širšom centre mesta. Magistrát hlavného mesta ich bude realizovať v súvislosti s blížiacim sa Európskym týždňom mobility. Ako prvé budú zriadené vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy na Záhradníckej a Štefánikovej ulici. V týchto nových vyhradených pruhoch bude okrem autobusov a trolejbusov povolená aj jazda cyklistov.
Od utorka 10. septembra by mal pribudnúť vyhradený pruh na Záhradníckej ulici medzi Odborárskym námestím a Karadžičovou v smere z centra. Po ukončení opravy plynovodu bude v tejto časti ulice vyhradený pruh zriadený aj v smere do centra. Vyhradený buspruh by mal zlepšiť nepriaznivú dopravnú situáciu na linkách 202, 207 a 212, ktoré v tomto úseku často uviaznu v dopravnej zápche.
K skráteniu jazdnej doby autobusov a trolejbusov príde aj na Štefánikovej ulici, kde bude vyznačený vyhradený jazdný pruh medzi zastávkami Hodžovo námestie a SAV v smere k Hlavnej stanici. Týmto úsekom v špičkovej hodine prechádza 41 vozidiel MHD ráno a 36 popoludní na linkách 83, 84, 93 a 212. Magistrát očakáva, že vyhradením jazdného pruhu pre vozidlá MHD sa skráti jazdná doba na Štefánikovej o tretinu (t.j. o cca 1 minútu) a zlepší sa pravidelnosť premávky jednotlivých liniek. V priebehu jesene príde aj k úprave svetelnej signalizácie na križovatke Štefánikova - Križkova, ktorá bude doplnená o samostatný signál pre autobusy a trolejbusy, čím sa prejazd Štefánikovou ulicou ešte viac skráti.
Vyhradený buspruh bol na Štefánikovej skúšobne zriadený pri príležitosti Európskeho týžňa mobility už aj v roku 2012. Napriek tomu, že polícia nepostihovala nedodržiavanie predpisov, a teda niektorí nedisciplinovaní vodiči buspruh ignorovali, podarilo sa dokázať, že buspruh dokáže výrazne znížiť jazdné doby (o tretinu) a zlepšiť presnosť MHD (o viac ako polovicu). Hoci podľa vtedajšieho primátora mal byť buspruh na Štefánikovej po dobrých skúsenostiach s ním zriadený ako trvalý, nakoniec po skúšobnej dobe už obnovený nebol, pretože s ním nesúhlasila Komisia dopravy a informačných systémov MsZ.
lostrail
Po novom by mali v spicke prejst autobusy bez obmedzenia, az na to, ze ich budu brzdit prave ti cyklisti a uz ich nebudu moct tak lahko obehnut. O tom, ze bus stoji na zastavke a cyklista ho ma obehnut po lavej strane, pricom ten bus ho zasa zakonite musi dobehnut, sa uz popisalo vela a su to prave cyklisti, co toto povazuju za nebezpecne. Aj na imhd boli priklady zo zahranicia, kedy bola cyklotrasa vedena poza zastavku, aby sa predislo nebezpecnej situacii.
Samozrejme, nie je velmi vela miesta na Stefanikovej, kadial by mohli jazdit, toboz nie miesto pre slusnu cyklotrasu. To by sa ale dalo najst, ak by sa zuzili lave pruhy pre auta. Uz teraz je na Stefanikovu zakazany vjazd pre nakladnu dopravu, co ale neplati pre dopravnu obsluhu. Ak by sa nejakymi inymi znackami, ako je to na Gagarinovej a v Karlovke dalo osetrit, ze to zasobovanie by mohlo vyuzivat BUS pruh, nevidim v tom problem (rozhodne musi byt velky napis BUS na zemi, inak taky pruh nikto nerespektuje). Zaroven na Hodzku nevidim ziaden problem vedenia cyklotrasy poza zastavku, no a pri SAV by zas bolo mozne cyklotrasu odklonit cez Leskovu a Cajkovskeho, resp. smerom na Prazsku napr. cez nadchod (ten by bolo namieste patricne rozsirit).