Nové trolejbusy začnú jazdiť na začiatku mája.
Dodávkou prvých trolejbusov Škoda 30 Tr do Bratislavy pokračuje proces obnovy vozidlového parku MHD v hlavnom meste Slovenska a konečne ho pocítia aj cestujúci. Dopravný podnik Bratislava, a. s. tak napĺňa kontrakt so spoločnosťou Škoda Electric, a.s. na dodávku 15 ks sólo trolejbusov, 15 ks trolejbusov s APU agregátom (s pomocným dieselovým pohonom) a 50 ks kĺbových trolejbusov s možnosťou opcie na dodávku ďalších 40 ks trolejbusov. Tento krok by nebol možný bez finančného príspevku z Operačného programu Doprava Európskej únie, ktorý u nás riadi Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Celkové výdavky projektu bez opcie predstavujú sumu 49 944 000 €, z toho čiastka financovaná z Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu predstavuje sumu až 39 539 000 €. Ide vôbec o prvú takto masívnu obnovu vozidlového parku MHD v hlavnom meste s využitím prostriedkov Európskej únie.
„Prvýkrát v histórii má mesto Bratislava možnosť získať na dopravné projekty takmer 250 miliónov eur. Som veľmi rád, pretože naše mesto má obmedzené možnosti na čerpanie eurofondov. Ak dnes chcete motivovať ľudí, aby začali viac využívať hromadnú dopravu, musíte im ponúknuť kvalitné služby. Preto sme hľadali riešenia, ktoré ľuďom ponúknu moderné, bezpečné cestovanie. Som presvedčený, že aj tieto nové trolejbusy tento komfort ľuďom ponúknu. Samozrejme, museli sme pozerať aj na to, aby sa tieto projekty stihli dokončiť ešte v programovacom období 2007 – 2013 a som rád, že sa to podarilo zrealizovať,“ uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
V piatok 4.4.2014 dodali do Dopravného podniku Bratislava prvé dve vozidlá, následne budú pribúdať ďalšie. Na týchto trolejbusoch sa uskutočňuje zácvik vodičov a cestujúcej verejnosti v Bratislave začnú slúžiť od začiatku mája 2014, kedy bude do premávky zaradených prvých 15 trolejbusov. „Musím opätovne poďakovať Ministerstvu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, osobitne ministrovi Jánovi Počiatkovi a celému jeho tímu, samozrejme Európskej komisii a Magistrátu hlavného mesta Bratislavy na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom, bez ktorých pomoci by sa tento náročný projekt neuskutočnil. Už pri nástupe manažmentu v roku 2011 sme si uvedomovali, že modernizácia vozidlového parku je nevyhnutná,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a. s. Ľubomír Belfi.
Dodaním všetkých vozidiel príde k úplnej obnove vozidlového parku trolejbusov. Tým dosiahne hlavné mesto súčasný európsky štandard cestovania: všetky trolejbusy budú nízkopodlažné, klimatizované a vybavené ďalšími modernými funkciami, ako napríklad vnútorným, či vonkajším kamerovým systémom. Zároveň týmto krokom DPB, a. s. podporí aj ekologickejšiu dopravu, ktorú predstavuje práve trolejbusová doprava, čoraz preferovanejšia vo veľkých európskych mestách.
O nových trolejbusoch informoval DPB, a. s. prostredníctvom tlačovej správy.
Technické parametre trolejbusov Škoda 30 Tr SOR
Dĺžka |
12 180 mm |
Šírka |
2 550 mm |
Výška |
3 400 mm |
Výška podlahy |
360 mm |
Výška nástupnej hrany dverí |
320 mm |
Hmotnosť |
10 680 kg |
Počet dverí, šírka prvých/ostatných |
4, 860 mm / 1 200 mm |
Obsaditeľnosť spolu |
94 |
Počet miest na sedenie |
32 |
Počet miest pre kočík/invalidný vozík |
1 |
Počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy |
10 |
Maximálna rýchlosť |
65 km/h |
Výkon trakčného motora |
160 kW |
Klimatizácia pre cestujúcich a pre vodiča |
24 kW |
Kúrenie / z toho pre vodiča |
40 kW / 10 kW |
Vzduchové pruženie |
|
Elektrodynamická rekuperačná brzda |
|
Tarifný, informačný a komunikačný systém |
|
Kamerový systém |
Viac informácií o vozidlách nájdete v katalógu vozidiel na imhd.sk.
trolejbus6207