Ahoj... momentalne v BA jazdi jeden zacvikar z Kosic na trolejbusoch, hovoril mi info o vasej MHD... trosku ma zarazil postoj vedienia vasej MHD k vodicom, ked im strhnu premie tak im ani nemusia povedat dovod, dalej este ze kazdy vodic dostava na zaciatku mesiaca listky na MHD ktore si mozu ludia dodatocne kupit ak nestihnu nastupit... a ked ten vodic nema tie lisky pre cestujuceho ktory si ho chce kupit tak ma daake problemy ked mi toto povedat skoro ma vystrelo ja si to zistim presnejsie a potom vam to sem hodim ak to nahodou niekto chce vediet... ? ? ? ? ?
Jeden postreh z umiestnenia nahradnej zalaminovanej tabulky na elektricke. Dnes 409 mala ten papier v pravom hornom rohu zadneho okna, podobne ako vcera 399.
Nuž, ono by to malo ísť, pretože tým, že DPMK eviduje (ak ešte eviduje, malo sa to totiž zmeniť, tak si nateraz nie som istý..) KT8 ako sólo, vlastne škodí len sám sebe, pretože ak mestu vykáže, že nasadil sólo, má zaplatené iba ako za sólo, ale spotrebu má dvojnásobnú... Keby to bolo opačne, tak to pochopím, ale paradoxne je to naopak... Tu je veľa vecí naopak.
A čo keby tgen váš slávny podnik začal počítať s nejakou inteligentnou a smeroplatnou mernou jednotkou, napríklad nápravovým kilometrom alebo, čo je podľa mňa ideálne, s miestokilometrom? Či to nejde, bo še to tak nigdy nerobilo:-)?
Nie, KT8 je fyzicky článkové vozidlo. Keď sa však povie, na linku X bol vypravený vlak, môže to byť tak sólo (napr. T3, T6), ako aj KT8. Akurát čo sa týka vozidlových km, DPMK to vykazoval (vykazuje?) ako sólo vozidlo. Ale tu ide o nesprávnu interpretáciu, pretože aj keď KT8 je jedno celistvé kĺbové vozidlo (nie súprava vozidiel), vykazuje spotrebu a kapacitu ako 2 vozidlové jednotky.
Nodes: Sólo je jedno vozidlo, súprava sú dve vozidlá a potom je ešte článkové vozidlo=používa sa hlavne pre pojem kapacitnosti. A vlak=spoj. V tomto prípade bez ohľadu na kapacitu, či dĺžku. Spojenie "sólo vlak" je taký slovný paškvil, spolu to neznie dobre.
Zase to blbe a nedoriesene nastupovanie prednymi dverami. ? Aj tak sa nazdavam, ze keby vo VPMK chceli, tak tie KT8 na trojku daju. Takze asi skor je tam iny dovod.
Jedným z dôvodov môže byť, že KT-čiek je nedostatok a nariadením ODS sa prednostne vypravujú na R-ky s ohľadom na nástup prednými dverami. Ale možno je aj iný dôvod.
pripajam sa ku Ayreonovej otazke, lebo sa v tom fakt nevyznam a zaujima ma to. Ked sa KT8 beru ako sola, preco nie su nasadzovane na trojku? Aj ked, kedysi som pocul vyraz " solo vlak " a z toho som cisty. ?
Pri mojom návrhu celková kapacita miest na úseku klesá, to je pravda. Ale na druhej strane argumentujem tým, že ponúkaná kapacita bude rozložená rozvnomerne. Dnes v sedle po desiatich minútach prichádza raz sólo vozeň a raz dvojica. Väčšina cestujúcich prepravujúcich sa do centra využíva ako obslužnú zastávku pre centrum Námestie osloboditeľov a z tohto dôvodu pri čakaní na spoj nerozlišuje medzi spojom L3 a L7. Preto sú spoje L3 neúmerne natrieskané, zatiaľ čo spoje L7 sú v celkom únosnej obsadenosti.
Ak počítame obsaditeľnosť jednej sólo električky ako 100 osôb, v mojom návrhu sa zníži počet miest za hodinu na trase NO - Jazero v jednom smere zo súčasných 3x200+3x100=900 na 4x100+4x100=800 miest v sedlovej hodine. Kompenzáciou však bude rovnomernejšia ponuka a hlavne atraktívnejší interval pre cestujúceho.
Proti 8 min. intervalu v špičke nič nemám, ale na ten momentálne niet. Môj návrh sa dá realizovať hneď a DPMK na ňom ešte ušetrí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space.
Nodes