Reply on: Qwertzuiop #85077:
Tak ako ti tu už iní napísali, je veľmi ťažké aplikovať všetky princípy z jedného mesta na iné mesto. Každé mesto má svoje špecifikum a systém dopravy sa tam vyvíjal inak ako v iných mestách. Tebe sa zdajú čudné tieto veci. Mimobratislavským sa môže zdať čudné, že doteraz ste mali oddelené číslovanie pre trolejbusové linky a nebude chápať, prečo tam bol taký odpor pri ich prečíslovaní. Bolo to bratislavské špecifikum. Alebo pozri sa na Prešov. Podľa mňa málokto cudzí pochopí ako vlastne fungujú linky 2 a 5 a prečo premávajú takto zložito. Alebo prečo sú tam trolejbusové linky jednociferné, autobusové dvojciferné, ale 38 je trolejbusová. Alebo prečo boli vo Viedni všetky písmenkové linky zmenené na číselne označené, okrem liniek D a O. Alebo prečo prvá otvorená linka pražského metra dostala názov linka C. Prečo v BB majú niektoré trolejbusové linky v poobednej špičke také čudné nepravidelné intervaly, kde medzi jednotlivými spojmi je medzera postupne 30-25-15-20-10-20-10-20-10-15-15-30 minút alebo 20-10-10-20-20-10-10-20 atď. Chcem tým povedať, že sú veci, ktoré ti ani domáci nedokážu vysvetliť, lebo ani oni na 100% nevedia prečo to tak je.
Svetielka na semafore navyše podľa mňa prispievajú k agresívnejšej jazde, najmä ak za svetielkami nasledujú ďalšie a ďalšie. Zasvieti zelená a hurá dobehnúť stratený čas a stihnúť ďalšie svetielka. Pritom dlhších v úsekoch bez semaforov čo si všímam tak viac púšťam chodcov, ako keď je priechod niekde v mieste, kde v dohľade už vidieť svetielka.
afeno