Reply on: mi.v #84746:
Nechcem vyznievať ako ekoterorista, ale keď povieš A, je potreba dodať aj B. Hroziaci blackout v Nemecku nie je žiadna novinka a určite nesúvisí iba s elektromobilmy. Energetická infraštruktúra v Nemecku je zastaraná a často preťažená už dávno. Tak, ako sa hovorí o "vypínaní elektromobilov", tak sa už teraz "vypínajú" veterné turbíny na pobrežných veterných elektrárňach. Nemci nezvládajú presúvať elektrinu zo severu na juh a aby im celá sieť nespadla, musia celkom bežne využívať prenosovú sústavu okolných štátov - na severe pošlú prúd do Poľska/Česka, na juhu si ho zase pusia naspäť do Nemecka.Doba sa mení a spotreba elektriny neustále rastie. Tomu je skrátka potreba prispôsobiť infraštruktúru a to je úlohou štátu. Vymyslel sa vlak, štáty začali stavať železnice ako službu vo verejnom záujme. Vymyslelo sa auto, štáty začali stavať cesty a diaľnice. Vymyslela sa elektrina, štát postavil energetickú infraštruktúru. Všetko z toho sa vyvýja a infraštruktúra sa tomu prispôsobuje, rozširuje a modernizuje. Inak tomu nemôže byť ani v prípade energetiky a dávať to za vinu elektromobilom je obyčajný alibizmus a hľadanie verejného nepriateľa.
mi.v
Inak na strane 46 je položka "Nákup električiek" 10 ks každý rok, no zaujímavejší je "Nákup autobusov /elektrobusov"... Tuší srnka, či sú tým myslené duobusy alebo ďalšie baterkošmejdy? Slovo "trolejbus" sa v dokumente nenachádza (naznačuje to perspektívu rozvoja?). Nakupovanie pohonu CNG asi skončilo tiež, hoci je ekologickejší ako rôzne elektrošašky po novom so zelenými tabuľkami EČV.