Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fero1 #84727:
Prosím, ak máš nejakú konkrétnu - a tým myslím naozaj konkrétnu (t. j. vyšpecifikuješ konkrétnu zastávku, vozidlo,...) - sťažnosť na popadané sklenené výplne, či znečistené vozidlo, prosím kontaktuj:
- Mesto Košice: kontakt@kosice.sk / doprava@kosice.sk / 055/6419111
- DPMK: dpmk@dpmk.sk / 055/6407407
Reply on: reparil #84721:
Že sa eurofondy nevracajú, tu už vyvrátené máš. Okrem toho ale zabúdaš na zopár podstatných vecí:
- odkiaľ tie eurofondy sú? Z EÚ, súčasťou ktorej je aj Slovensko. Aj keď si to zrejme neuvedomuješ, do rozpočtu EÚ prispieva aj Slovensko. Síce zatiaľ má príjmy z fondov vyššie, ako sú vklady, nebude to tak večne a časom sa to vyrovná a otočí (a vyčerpané peniaze začne de facto vracať). Podstatné je, že tie peniaze nie sú ani teraz zadarmo a aby ich Slovensko mohlo čerpať, muselo do nich najprv prispieť.
- okrem toho, z eurofondov to nezafinancuješ na 100% - je tam vždy nejaká spolúčasť.

Škoda, že sa eurofondy využívajú aj na to, na čo by vôbec nemali byť určené. Mali by sa použiť na budovanie, prípadne obnovu infraštruktúry. Že sa používajú na všetko možné vrátane bežných nevyhnutných nákupov iba znižuje ich kredit a ľudia ich vnímajú ako ty - že je to niečo, čo nám spadlo z neba a je jedno na čo sa použijú, "veď to neplatíme my".
Takže sme sa dozvedeli, kto je na vine, že tie zábradlia vyzerajú tak ako vyzerajú? ... Raši? Polaček? Trnka?... nie. Ten, kto šéfuje údržbe a má v kompetencii kontrolu. Všetci vieme, že tam stačí len to tesnenie aj to, že je hlúposť, že to nemá význam, riešiť. Všetko má význam riešiť. Keď tie sklá necháme spadnuté na chodníku, nedá sa tam ani dobre zametať a je otázka času, kedy sa roztrepú neustálym obíjaním o chodník. Nechcem tu trepať o politike, ale zdanlivo nútené a blbé "Kontrolné dni", ktoré zaviedol a realizoval Šuster, riešili aj krivo založený kanalizačný poklop na ulici. Je pravda, že sme boli zadlžení na roky dopredu, ale veci, ktoré boli zaplatené a spravené, boli zaplatené a spravené dobre. Dodnes z toho ťažíme. Nič nie je bez chyby, ale keď budeme považovať za normálne veci, ktoré nie sú normálnymi, nič tiež nevyriešime. Zvykli sme si na bordel, odfláknutú prácu, na hrdzu, niekoľkomesačný štrk za sedadlami električiek, medzi dverami na schodíkoch... Badám však už malé zlepšenie. Predstavte si, videl som už niekoľko "umytých" Varií.... je pravda, že takto by nikto z Vás nechcel mať umyté vlastné auto, keď je biela farba oranžovo hrdzavá... ale už tam aspoň nie je blato.... Znova sa dá vyhovárať, že naše briky hnijú na dvore, lebo sa nezmestia do vozovne ako tie pražské.... ale aj naše autá "hnijú" na uliciach a sú lesklé a spravidla umyté. U nás je čistá brika len tesne po zmene náteru...
Reply on: reparil #84725:
Že by bol canis familiaris zakopaný práve v tom "za splnenia podmienok"?
Reply on: Dispecer #84723:
omg to mi tu ides povedat a uvedies priklad ked to sudruh risko maximalne pohnojil tym ze mesto pri cerpani hrubo porusil zmluvy pod jeho vedenim, tak je to asi nasledok jeho neschopnosti a idiotizmu ,no obvykle za splnenia podmienok cerpania eu fondy sa nikdy nevracaju..
Reply on: TomoSK #84720:
Kamoško ale čo stym mam ja&, jaa to riadim? nech to riešia tí čo maju ja som cestujuci, platim si za sluzbu a čo je na tom ze v roku 2021 sa chcem vozit v modernych vozoch? čo mna to zaujima ze sa podnik zadlzuje? tak nech robi tak aby sa nezadlzoval, a zaroven tak aby doprava bola kvalitna a na urovni 21. storočiaa, a mi nechci povedat ze sa to neda, beý sa pozrieť do inych miest, ani daleko nemusiš ist stači do BA 🙂 a mrkni sa ake tam vozy jadzia, a potom piš niečo, toto tu su len všetko vaše chabe vyhovorky neda sa, nevieme..čisty východ klasika.
Reply on: reparil #84721:
Že sa eurofondy nevracajú? Bol by si prekvapený, ako prísne sa posudzujú a nechýbalo veľa, aj v KE by sme o nejaké peniažky prišli (a to dokonca za bájneho primátora R. R.)...

https://kosice.korzar.sme.sk/c/22058450/kosice-napokon-vratia-15-milionov-z-eurofondov-za-elektrickove-trate.html
Reply on: reparil #84721:
Milý reparil, možno poznáte vyhľadávač Google. Ak ho skúsite použiť nasledujúcim spôsobom (s pridaním filtra "site"), vypíšu sa Vám informácie o viacerých prípadoch úverov DPMK:

https://www.google.com/search?q=dpmk+%C3%BAver+site%3Akosice.korzar.sme.sk
Reply on: TomoSK #84720:
ale ake zadlzovanie, netrep zasa, ked to ide z eurofondov, tie sa predsa nevracaju.. je to jednorazova investicia ,zadlzene dpmk by si nikdy nic nedovolili z rozpoctu kupit na to realne nemaju nemali a ani nikdy mat nebudu preto dakujme vsetkymi desiatimi ze sme v EU a ze mesta mozu vyuzit moznost eu fondov pokial tu este je.. osobne by som vramci dopravy zainvestoval okrem elektriciek a elektrickovej dopravy , novych trati este napr do navratu trolejbusovej dopravy do kosic vramci zelenej ekonomiky by to slo a nakupil napr parcialne trolejbusy to by sa dalo aj z fondu obnovy, ci postavit novu tolko uz preberanu el.trat na tahanovce a letisko
Reply on: LUKYmhd #84719:
Toto je tak brutálne jednoduché videnie sveta, že dovidenia. Finančná gramotnosť pod bodom mrazu, už sa ani nečudujem, že pofidérne nebankovky majú toľko klientov, toto je krištáľovo čistý príklad, dokonalá ukážka rovnakého uvažovania. Hlavne, že mám veľa ponakupované, vozím sa v nových busoch, autách, všetko vonia novotou, a čo mňa po tom, že sa zadĺžim na dvadsať generácií... 😃
Reply on: mi.v #84718:
pozrite mne ide o to čo sa urobi čo ako cestujci vidikm mne nejde o to kto čo za kolko kupil chapete? to nech uz si rieši mesto nie ja ja s tym čo mam? ja sa chcem vozit v novych busoch, električkach , a podobne a zatial vidim jedno..smer na čele s Raťim zrekoštruoval trate, a kupil nove vozy, Polaček čo urobil? Velke nič čiže tak.
Reply on: LUKYmhd #84716:
Ďakujem za odpoveď. Nedali ste v nej ani jeden príklad,, čo by R.R. uroil lepšie ako na dvojku. Lebo na čokoľvek by ste ukázali, neobstálo by to.
Presne tak, ani obyčajné nákupy autobusov alebo električiek, na ktoré mu väčšinu podkladov pripravia iní ľudia a on upresní iba počet bočných vetracích okienok alebo inú špecialitku (aj to s pomocou odborníkov), ani len tie sa nedajú ohodnotiť ani len dvojkou. Z peňazí, ktoré podnik nemá, si kúpi vozidlá nižšej kategórie alebo úplne nevhodné a často za cenu tých vyššej kategórie. Nechá miliónové dlhy na palivách a elektrine. Nič z toho nie je ťažké urobiť. Možno aj Vy by ste dokázali urobiť tie nákupy aspoň o niečo lepšie ako Raši, nemyslíte? A ak ÁNO, prečo Rašiho so Smerom, ktorý mu robil všetko krytie, ešte obhajujete?

Som proti tomu, ako veci robil Raši a Smer. Ani Polačeka som nevolil a hodnotil som ho skepticky. A potom hádky a rozkoly po voľbách. Teraz som pri ňom trochu aj tak menší skeptik ako na začiatku, ale zvýšiť mu hodnotenie nie je ťažké, lebo Raši nastavil laťku proklatě nízko. Vo väčšine oblastí správy mesta. Smeru som vďačný iba za jednu vec: že za primátora kandidoval a neskôr mesto riadil Raši a nie Hreha. To by sme nerozchodili ani za tri volebné obdobia.
Reply on: LUKYmhd #84716:
smer toho dokázal veľa, napríklad zainvestovať do zbytočných výklopných dverí miesto klimatizácie 🙂
Reply on: mi.v #84715:
plakat nad tym je už zbytocned mame tu to čo mame jazdi nam je to nove nizkopodlažne..som zvedavy co bude dalej smer nieco dokazal aj ked možno ano dalo sa to spravit lacnejsie, henten nerobi nič tak prosim nech sa predvedie ale jaaaj uz nema vela času lebo budci rok opat volby. Mame nove elektricky mame nove busy za byvaleho vedenia vysledok tu je aj ked mohlo sa to spravit inak ano uznavaam ale dolezity je vysledok. Pretoze tarat o transparentnosti dokaze kazdy ale čo tak aj transparentne nieco urobit?
Reply on: LUKYmhd #84714:
Smerák smerákovi trate neodstaví. Ani cestovné nezvýši. Ani obštrukcie pre dlhy neurobí. (Vie, že čokoľvek by spravil vlastnému, a niekto by nebodaj s takou nepríjemnosťou unúval Palina alebo iného miestneho šéfa, on by v ten deň skončil. Stojí to len 20 sekúnd telefonovania s jeho nadriadenými.) Bremeno sa pekne necháva nástupcom. Taký už je život, treba v ňom vedieť chodiť.

A vozidlá za €fondy a na úvery by vedel nakúpiť aj Braňo Mojsej, hoci jeho nesporný talent je predovšetkým v iných oblastiach. Ak by práve bol spoločensky unavený, ten nákup zaskočí Eleonóra.

Čo z toho, čo ste vymenovali, urobil Raši aspoň na známku dvojku? Alebo Vašimi slovami: "jednu pozitivnu vec mi daj". Keby Košiciam vtedy šéfoval napríklad Andrej Danko, čo urobil Raši lepšie, než by to bol na jeho stoličke dokázal taký Danko?
Reply on: mi.v #84713:
aha a to ze teraz nam urad hrozi odstavenim trati je v pohode? Za Rašiho toto nebolo trebalo reko trati urobilo sa vy vazne nevidite co sa tu deje s tymto podnikom a s verejnou dopravou? ako sa na nu kašle od kedy je tu Polaček? povedz mi co urobil pre verejnu dopravu do kedy je primatorom co prinosne vzišlo od neho teda okrem zvyšenia cestovneho? jednu pozitivnu vec mi daj..lebo ja ti dam negativa a tych je mnoho...a ze je podnik zadlzeny? a kedy nebol? a vzdy sa nieco robilo moj iba ze teraz od kedy je ten vas Polaček sa nerobi ABSOLUTNE NIČ a to je ten problem. Jedno nove vozidlo nepribudlo jeden km novych trati..nič ale kydat vie veselo Polačisko to mu ide lebo ten je problem henten je problem ale ja nič ja muzikant, hlavne ze mam teple miestečko, kopu prachov čo ma tam po verejnej doprave, zrusil sutaze na reko trati, vyshlasil nove a aha tí istí uchadzači...važne ste slepy občania že toto nevidite nevnimate a ste predvedčeni ze henten je to spravne hlavne ze sa vozime este v elektrickach z roku 1986 a busoch starych cez 20 rokov niektorých.
Reply on: Dispecer #84711:
Ešte k tomu Raši nám aj fajné električky a busy kúpil. A jak lacno. Busy aj elektrické, ekologické, s perfektným dojazdom, čo na benzínke môžu tankovať aj naftu. Iné zase boli vyrobené tak promptne, že ešte ani súťaž sa nestihla skončiť. Najlepšie sú ale tie nové trolejbusy, v ktorých sa vďaka nemu vozíme. Aj trolejbusový okruh chvíľu budoval, až ho dobudoval do jeho konca. Okrem toho sa postaral o rozvoj úsekov tratí, kde sa naplno uplatnia jazdné vlastnosti podvozkov Comfort.
Kde by sme s MHD bez Rašiho boli, no kde?
(A navyše, úspešne sme zmiernili chudobu niektorých našich ľudí.)
Vždycky to mohlo dopadnúť aj horšie, aj keď niektorí hovoria, že horšie už nie.
Jeho zásluhy podľa mňa treba spravodlivo oceniť niekým nestranným a nezaujatým. Napríklad nejakým sudcom.
Bola by škoda, keby sa na to všetko, čo pre mesto vybavil a urobil s námahou vo dne i v noci, len tak zabudlo. Hoci niektoré dopravné stavby ho budú pripomínať ešte dlho. A určite budú aj lepšie udržiavané, veď ešte neprešlo mnoho času a už sa údržba priam pýta.
Treba oceniť aj predvídavosť tej éry: ešte bolo ďaleko pred svetovou pandémiou a podnik už riadili odborníci z oblasti zdravotníctva.
Reply on: Fero1 #84708:
Podľa toho zábradlia človek hneď pozná, či bola konkrétna zastávka robená v rámci projektu IKD (tenké) alebo MET (hrubé). Ak ma pamäť neklame, tak tieto verzie sa líšia v uchytení sklenených tabúľ. Prvá verzia používa len svorku s gumovým obložením, druhá verzia je založená na skrutke. V prvej verzii sklu, po dožití gumeného obloženia a strate trenia, nič nebráni sklznúť na zem. V druhej verzii sú v skle vyvŕtané diery, vďaka ktorým tie tabule držia na mieste lepšie. Ale neviem teraz nájsť fotky, ktoré by to potvrdzovali, tak možno sa nájde niekto kto si to pamätá rovnako alebo to vyvráti.
Reply on: LUKYmhd #84709:
S tým malo problém aj za Rašiho.
Reply on: veteran #84706:
Vďaka za zaujímavé info!

Z dnešného pohľadu je naozaj nezvyčajné jazdiť po nedokončenej trati (aspoň som si teda vždy myslel, že tie stredové panely neslúžia len ako výplň, ale aj ako pomoc v zamedzení zmeny osovej vzdialenosti koľají).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.