1018: tak počúvaj, ak budeš raz v živote taký dobrý ako je Slavo Ceplický, a budeš mať za volantom na konte 0 nehôd z vlastnej viny,ako ma on, tak potom môžeš na neho kydať, inak mu ani po päty nesiahaš. A to s tou ženou, ta ked je nevychovaná,je jej problém ale v prostriedku mhd by sa mal správať kultivovane a Slavo ju len správne pomenoval.
Sarko: a teraz k tebe tvoje ceny za solaris tých 8.98 mil sú staré, za také sa nakúpili prvé solarisy, ale tie posledné sa kupovali za 13 milionov. Moje informácie sú presnejšie ako tie, čo si ty získal na nejakej internetovej stránke, ja ich mám priamo z DP.
Vševedko: máš pravdu ty si toho viac nacúval ako ja, no keď nevieš radiť poriadne rýchlosti je to tvoja vec. A riadne hlúposti tu trepeš ty, len tak pre úplnosť
Sarko: a teraz k tebe tvoje ceny za solaris tých 8.98 mil sú staré, za také sa nakúpili prvé solarisy, ale tie posledné sa kupovali za 13 milionov. Moje informácie sú presnejšie ako tie, čo si ty získal na nejakej internetovej stránke, ja ich mám priamo z DP.
Vševedko: máš pravdu ty si toho viac nacúval ako ja, no keď nevieš radiť poriadne rýchlosti je to tvoja vec. A riadne hlúposti tu trepeš ty, len tak pre úplnosť
Sarko
Karosa B952 - približne 4,73 mil. Sk aj s daňou
Karosa City Bus 12 - približne 8,82 mil. Sk aj s daňou
Karosa City Bus 18 - približne 12,21 mil. Sk aj s daňou
Pokiaľ si dobre pamätám, o cenách Solarisov tu padli aj také informácie ako, že najlacnejšia várka SU15 stála 8,9 mil. Sk. Každopádne toľko presne stál prešovský SU12, lenže ten nie je výhradným dovozcom značky Solaris pre SR a nemá ani uzatvorenú výhodnú rámcovú zmluvu ako DPMK.
To, čo som napísal o počtoch miest, sú údaje z DPMK, teda z priamo z firmy, kde pracuje Tvoj otec a známi. Čo sa týka Tvojich porovnávaní situácií v Solarise a Irisbuse, opäť Ťa musím upozorniť, že porovnávaš neporovnateľné. Ak budeme mať napr. Karosu City Bus 12, môžeme ju porovnávať so Solarisom Urbino 12, alebo ak Karosa vyrobí 15m verziu autobusu, tak aj s SU15.
Čo sa týka rýchlosti hore Furčou, tak to je jasné, B952 má manuálnu prevodovku, Solaris automatickú. Pri manuálnej máš väčší rozsah prevodov a dobrý vodič vie docieliť lepší pomer otáčok pri menšom rozsahu jednotlivých stupňov, takže do kopca ťahá lepšie. Na druhej strane si zober, že na dlhšie rovinaté trate B952 už pri rýchlosti 50 km/h motor doslova reve, ale Solaris aj pri 80 km/h ide svižne a ticho. Tak či onak, aj prevodovky si môže objednať zákazník podľa svojho uváženia.
Križovatka pri TU, to už bolo rozoberané. Tebou spomínané odbočenie SU15 z B. Němcovej na Letnú možno nie je predpisové, ale stačí vyriešiť obrubník a problém je vyriešený. V tomto smere je oveľa nebezpečnejšie odbočovanie všetkých typov autobusov naopak z Letnej na Zimnú, kde môže dôjsť k čelnému stretu s električkou a ohrozeniu premávky v protismere. Inak Solarisy už Kavečanoch boli, sám som absolvoval minimálne jednu jazdu, ale žiaden problém som nepostrehol.
Takže z môjho pohľadu na vec nevidím dôvod na zatracovanie Solarisov, práve naopak, v súčasnosti je to to najlepšie, čo tu máme.
P.S.: Ďakujem Spectre-mu za vysvetlenie prevodov. ?