Na stránke http://rail.sk/arp/slovakia/history/h527.htm som objavil informáciu, že z lomu na Bankove ku Kalvárskej ul. v Košiciach viedla "zvážna a adhézna priemyselná dráha". Zvážna časť dráhy mala dĺžku 386 m, adhézna časť 2,4 km a postavená bola v máji 1926. Podľa uverejnenej mapky som zistil, že trať viedla od križovatky Tr. SNP - Ul. Račí potok až ku odkalisku, kde začína Račí potok. Tu je zakreslené esíčko s mostným objektom a následne trať pokračuje až na vrch Červený kríž, čo je už súčasný priemyselný areál Bane Bankov. Podľa mapky končí trať pod konečnou L29B na Ul. Bankov a približne 500m odtiaľ je skládka nebezpečného odpadu (zlievarenská škvára, teplárenský piesok, popolčeky? - vyzerá to ako rozdrvené čierne sklo, proti slnku má zelenkavý nádych). Údaj o zrušení trate chýba, je tu uvedené len registračné číslo trate (podľa Addamsovho číslovania) - 527 (pred prečíslovaním v roku 2001 to bolo č. trate 536). Na mapke je ešte vidieť namiesto sídliska Terasa (MČ Košice - Západ) názov "CVIČIŠTĚ", čo bolo pole, na ktorom cvičili vojaci z kasární a tí tento priestor prezývali "Terasa". Odtiaľ pochádza aj hovorový názov súčasného sídliska.
Sarko
Torysa tečie približne 2 km od posledných domov ako na Ukrajinskej ul. v Krásnej nad Hornádom, tak na Herlianskej ul. v Košickej Novej Vsi, takže to predsa nie je až tak ďaleko. Navyše Torysa preteká v dĺžke cca 2 km priamo po území MČ Krásna n/H. Ale pokojne možno súhlasiť s Furčanom, keď napísal, že Torysa priteká približne 10 km od KE, ale konkrétne od centra mesta.