Reply on: Vladimír #3174:
Natahujete sa na linkach a nizkopodlaznych busoch, motate sa len okolo Tahanoviec a Furce (akoby ine sidliska v KE neexistovali), kazdy si tu obhajuje svoju linku (ak mu niekto iny na nu siahne a chce rusit klbvaky, spoje), ktorou pravidelne jazdi, kazdy by chcel mat na tej svojej linke to najlepsie a na inych sidliskach by ste porusili takmer vsetko(vid Podhradova).Vazeni, existuje este jeden sposob vypravovania Solarisov (vseobecne nizkopodlaznych busov) na linky a ktori tu este nikto nespomenul, no v civilizovanom svete to existuje.
Na CP viacerych liniek by boli len niektore spoje vyznacene (a DPMK by to musel garantovat), ze tento spoj je zabezpeceny nizkopodlaznym busom. Tak by Solarisy nemuseli behat len na L16,L12, ale by sa rozptylili aj na ostatne linky (aj na L34). A tymto by bol vyrieseny problem zadelovania Solarisov na linky.
Vladimír
A. Obmedzovanie dopravy
Celý rad návrhov na obmedzenie mesto jednoznačne zamietlo. To znamená, že sa nebude rušiť ani L5 ani 70 a ani ďalšie popisované katastrofické scenáre sa nebudú realizovať.
Jedinou (takmer) schválenou zmenou je obmedzenie obsluhy vstupného areálu U. S. Steel v pracovných dňoch po 17.00h až do ukončenia prevádzky a vo voľných dňoch celodenne. V tomto čase sa linka R7 zruší a L26 bude mať predĺžený interval medzi spojmi z 30 na 60 minút. Čaká sa ešte na nejaký súhlas, ale v zásade je všetko na zmenu pripravené, možno to začne platiť už 1.4.2004.
B. Typové zámeny vozidiel
ODS DPMK vzhľadom na permanentné porušovanie plánovanej výpravy (nahrádzanie vozidiel s vyššou kapacitou vozidlami s nižšou kapacitou) pripravil návrh na riešenie situácie s nedostatkom kĺbových vozidiel. Podľa tohto návrhu by sa mala uskutočniť:
L12: zmena strednekapacitného autobusu na nízkokapacitný celodenne
L16: zmena vysokokapacitného autobusu na delených zmenách na strednekapacitný
L18: zmena vysokokapacitného autobusu na strednekapacitné celodenne
L30: zaistenie kompletnej výpravy strednekapacitnými autobusmi (dnes je časť spojov vykonávaná vysokokapacitným autobusom).
Pozn. nízkokapacitným sa rozumie 12m, strednekapacitným 15m a vysokokapacitným 18m autobus.
Celá zmena bola odsúhlasená, no zatiaľ nebude uvedená do praxe. PCD totiž oznámila, že už má prevádzkyschopný dostatočný počet kĺbových autobusov na riadnu výpravu. Z toho dôvodu sa teda výprava meniť nebude, no ODS bude vykonávať prieskumy vypravenia vozidiel. V prípade, že sa bude opätovne opakovať situácia, kedy sa budú vypravovať nesprávne vozidlá, navrhované zmeny začnú platiť.
C. Iné zmeny
Naďalej zostáva aktuálna otázka obmedzenia dennej prevádzky MHD. Na celú vec je viacero návrhov, ale v zásade sa jedná o zavedenie neskorších začiatkov a skorších ukončení dennej prevádzky. V súvislosti s tým sa po prešovskom vzore nočná prevádzka bude začínať skôr a končiť neskôr. Z toho, čo sa na vozkm denných liniek ušetrí, sa niečo vrazí do nočnej dopravy tak, že táto bude posilnená (!), a to nielen večer a skoro ráno, ale celonočne (!). Veľmi reálne vyzerá obnovenie protismerných liniek 100, 102 a 104, čím by sa prakticky na celom dnes v noci obsluhovanom území docielil interval z mesta 30 minút.
Nuž, vážení, máme zas o čom diskutovať. Ale myslím si, že to momentálne nevyzerá až tak zle, ba dokonca možno hovoriť aj o niektorých zmenách k lepšiemu. Zdá sa, že Košice sú naďalej nevyspytateľné - tak ľahko ako sa ide z pozitív do negatív sa občas ide aj z negatív do pozitív