Dnes je tu akosi pod mrakom, lastovicky nizko lietaju, zrejme bude prsat... ? Vyhlasujeme teda Den smutku za umretou kosickou lastovickou. pri tejto prilezitosti budu brnenske elektricky premavat rychlostou neprevysujucou 50 km/h a mimoriadne bude posilnena doprava k Ustrednimu hrbitovu. ?
Na stránke http://rail.sk/arp/slovakia/history/h527.htm som objavil informáciu, že z lomu na Bankove ku Kalvárskej ul. v Košiciach viedla "zvážna a adhézna priemyselná dráha". Zvážna časť dráhy mala dĺžku 386 m, adhézna časť 2,4 km a postavená bola v máji 1926. Podľa uverejnenej mapky som zistil, že trať viedla od križovatky Tr. SNP - Ul. Račí potok až ku odkalisku, kde začína Račí potok. Tu je zakreslené esíčko s mostným objektom a následne trať pokračuje až na vrch Červený kríž, čo je už súčasný priemyselný areál Bane Bankov. Podľa mapky končí trať pod konečnou L29B na Ul. Bankov a približne 500m odtiaľ je skládka nebezpečného odpadu (zlievarenská škvára, teplárenský piesok, popolčeky? - vyzerá to ako rozdrvené čierne sklo, proti slnku má zelenkavý nádych). Údaj o zrušení trate chýba, je tu uvedené len registračné číslo trate (podľa Addamsovho číslovania) - 527 (pred prečíslovaním v roku 2001 to bolo č. trate 536). Na mapke je ešte vidieť namiesto sídliska Terasa (MČ Košice - Západ) názov "CVIČIŠTĚ", čo bolo pole, na ktorom cvičili vojaci z kasární a tí tento priestor prezývali "Terasa". Odtiaľ pochádza aj hovorový názov súčasného sídliska.
Ja vám chcem len trošku vylepšit tú mokrú náladu, čo máte v Košiciach. Dnes bolo v Brne ale najmä v Znojme (kde som bol na výlete) aspoň 30°C. Taký hic, ešte dobre, že mám dovolenku-v "káčene" by som sa teraz nechcel pariť.
S pozdravom SHORTY a 1018
ale co to? to ja som ta elektricka a prave mi to rozrazilo hlavu?! je to mozne? zbohom ostavajte, otchadzam od vas, neublizil som, neublizil, ziadnemu z vas! ja magor, co to trepem, ale to ta rozrazena duta hlava, fakt je to fatalne wow : -(
sarko: a ako sa maju lastovicky, co este lietaju? taka lietajuca lastovicka, to sa da zrazit elektrickou, co ma reverz vypnuty? ale ved ked reverz vypnes, tak to ide dlhsiu drahu, aj chladenie naporom vzduchu je vydatnejsie, tak sa potom nediv, ze je podchladena! aj naraz je vo vyssej rychlosti, tak sa nediv, ze ma vnutorne krvacanie. to je fatalna diagnoza, pri nej sa na smrt umiera.
tu-tututu-tu-tututu
to bol pochod padlej, pardon, tvrdo pristatej lastacky of tovarisc lenin!
uprimnu sustrast, pozri, ako mi jej je luto. wow, televizna lastovicka, narazila do televizora na t6a5, co ma platno vypadnute! wow, wow, wow!
Ale veď v poriadku, však ja tu nikoho nepoučujem, len dopĺňam presnejšie informácie.
Torysa tečie približne 2 km od posledných domov ako na Ukrajinskej ul. v Krásnej nad Hornádom, tak na Herlianskej ul. v Košickej Novej Vsi, takže to predsa nie je až tak ďaleko. Navyše Torysa preteká v dĺžke cca 2 km priamo po území MČ Krásna n/H. Ale pokojne možno súhlasiť s Furčanom, keď napísal, že Torysa priteká približne 10 km od KE, ale konkrétne od centra mesta.
Joj! Dobre vieš, že tu nikoho nezaujíma kataster. Torysa sa vlieva do Hornádu kdesi medzi Nižnou Hutkou a Nižnou Myšľou, čiže z pohľadu každého normálneho človeka ďaleko ďaleko za Košicami.
Aj keď už vôbec neprší a stav hladiny Torysy sa v Prešove už znížil, situácia v okrese Košice-okolie sa naopak zhoršila. Voda už zaplavila aj Košické Olšany, voda tu od polnoci stúpla o 1,70 metra a v priebehu poslednej hodiny dokonca o ďalších 5 cm. V Sadoch nad Torysou práve hlásili v miestnom rozhlase, že sa už začína prelievať voda aj cez s vrecami s pieskom zosilnenú hrádzu v Zdobe, ktorá je položená o cca 1 m vyššie než most spájajúci časti Zdoba a Byster. Vrecia s pieskom sa už minuli a tak hasiči len čakajú, či hladina klesne alebo sa pretrhne hrádza. Práve mi aj došla MMS správa s fotografiou z uvedeného mosta, kde je hladina rieky už takmer na úrovni mosta a Torysa je rozliata všade naokolo.
Dátumy zaradenia nových súprav do prevádzky:
380+382 - 17.7.2004 (sobota), služba 09032
382+380 - 20.7.2004 (utorok), služba 46145
362+356 - 21.7.2004 (streda), služba 09011/2
378+384 - ešte nezasiahla do prevádzky
Posledný deň v prevádzke v pôvodnej zostave:
362+363 - 14.7.2004 (streda), služba 09041/2
356+357 - 17.7.2004 (sobota), služba 09031
384+385 - 20.7.2004 (utorok), služba 46175
380+381 - zatiaľ nezistené
382+383 - zatiaľ nezistené