Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Re modre Ikarusy
To bolo celkom zvlastne obdobie, ked CSAD zacalo kupovat stare vraky z ostatnych miest.
Tie Ikarusy boli asi z Brezna. Pamatam sa ako som tym isiel prvy krat, este to malo hore v tej sietke malu smerovu tabulku "MAZORNIK".
Tykadlaky do Sasovej:
To by ma celkom zaujimalo, aky ja rozdiel v nakladoch na prevadzku autobusov a trolejbusov. Nikde som to nezistil.
Bolo by dobre, keby sa mohlo urobit nejake porovnanie alebo jednoduchy investicny projekt (aspon z hladiska Cash flow - v akom case by sa investicia vratila, ak vobec).
Mimochodom, bratislavska stranka ma projekt elektriciek do Petrzky, bystricka by mohla mat projekt tykadlakov do Sasovej.

A este ma napada jedna vec k tym nizkopodlaznym busom...
Mohli by kupit jednu Tr21, ktora by jazdila napr po trase byvalej 7. Invalidi, dochodcovia a zeny s deckom v kociku predsa nebyvaju len v Sasovej. (Alebo ze by v Sasovej byval nejaky boss CSAD?)
Pripadne by mohli vyskusat Tr21ACI (ak sa to uz komercne predava), aby to mohlo zachadzat kvoli tym 3 vozickarom na Viestovu.

BTW: Boli raz u mna kamosi z BB. Cakali na zastavke,
prisiel bus a oni priskocili k zene s kocikom, ze ci nechce pomoct. Ona len podakovala, mierne nadvihla predok a vosla do autobusu. Bol to Citybus:) Oni to vtedy videli asi prvy krat.

Ja osobne tie Citybusy neznasam - malo miesta na nohy a ked je to narvane, tak sa pri strednych dverach neni kde drzat.
Modré Ikarusy ešte jazdia. Ide konkrétne o BCA2602, BCA0133 a BCA0843. 0133 bude zrejme prvá vyradená. Všetky ich mám vyfotené, čoskoro ich dám aj na net.
Ikarusy, ktoré majú generálnu opravu si ešte zrejme pár rokov pojazdia. 8 ks je ich ešte bez GO, a tie by, teoreticky, mohli vyradiť do 2 rokov.

Som zvedavý, aký prínos bude mať Connex pre SAD Bratislava.
Pokial dobre viem, trolejbusova trat do Sasovej sa planovala cez Strieborne namestie a Karlovo, je to este stale tak? Ake vetvenie sa planuje v Sasovej? A bude aj trat z nemocnice na Strieborne namestie? Samozrejme, je to vsetko na peniazoch, ale zaujima ma plan, na co sa mozem tesit. Viete mi niekdo odpovedat?
Ještě jsem zapoměl, jezdí čtyřdvéřovej Ikarus Ik 280.08 v modrém nátěru ještě?
Dík za informejšen. O trolejbusech na Sásovou vím, chtějí je tam postavit už od doby, kdy začaly jezdit. Stěma Ikarusama takto abych si honem pospíšil na vyfocení. No v létě se tam budu muset zastavit, jak pojedu na Balog.
Díkec
Citybusy jazdia na linkách 25 a 80 a cestujúci sú s nimi zdá sa spokojní.

Nové trolejbusové trasy sa asi v dohľadnej dobe stavať nebudú, ale je plán potiahnuť trolejbusy až do Sásovej, na to však mesto momentálne nemá peniaze.

Ikarusy bez GO budú v BB jazdiť max 4 roky, lebo BBDS má v pláne nakupovať cca 4 kĺbové 961 ročne (závisí od peňazí).
Pokud jde o Connex tak je to švédská firma, jeden z největších dopravců v Evropě. zabývá se taky carteringem na železnici. U nás vladtní bývalou ČSAD Ostrava, tj. cca 500 autobusů.Bývalá CSAD Ostrava provozuje 98% veškerých autobusových linek od Kojetína až do Jeseníku. Je to největší dopravce v ČR. Jina Connex vlastní ještě ČSAD BUS Chrudim, jako Connex Východní Čechy. Tam mají cca 300 autobusů a provozují dopravu v Kutnohorském, pardubickém a hradeckém regionu. Takže celý Východní Čechy od Vysočiny až po Náchod. V Praze ještě vůbec nejsou, ale chtěli by vlézt do ČSAD střední Čechy, nebo do ČSAD Vršovice. Ale nevím, nevím, jetsli se jim to podaří.
Nazdárek
tak jak to vypadá v Banské Bystrici? Jak jezdí dva nový City Busy. Nedávno jsem v BB byl a byl jsem velice pozitivně překvapen. Podstatně lepší než v Blavě nebo v Košicích. Plánuje se nějaká výstavba novch trolejbusových tras? Kdy se plánuje ukončení provozu Ikarusů?
Dnes hovoril Mikloš v rádiu, že sa bude navyšovať v sprivatizovaných sadkách základné imanie a to veľmi pozitívnym spôsobom - nákupom nových autobusov. Som zvedavý, čo dôjde (pre zmenu by to nemuseli byť Karosy).
Kami: teším sa!

Petik: no snáď nie 🙂 je to dobré, že to nahovoria profesionálne "hlasy". Ináč najviac sa mi páči hlásenie v prostriedkoch MHD v Brne.
Majkl: na vystave som bol "vcera" vecer
co sa tyka prestavok, v komentovanom zakone je odkaz na nejaku smernicu ES a nejaky dohovor. Zrejme to bude smerodajne, aspon pre dialkovu dopravu.

Uz som pozeral starsie CP; trolejbusy na Tulsku a Internatnu mam uz od septembra 1994, vtedy sa zaviedlo sucasne cislovanie liniek. Budem mat aj spracovane vyradovanie vozov, zaradovanie a niekde dokonca poradia. Samozrejme s urcitou toleranciou.
V Radiu Lumen ???!!!
To bude hlasit - "Roosveltova nemocnica, konecna zastavka, prosime vystupte a pan Boh zehnaj!" ?
V blízkej dobe by malo byť zavedené akustické hlásenie zastávok v oboch Agorách. Zastávky boli nahovorené v rádiu Lumen.
smola, ze sme sa my nestretli 🙂 Bol si dneska alebo vcera popoludni?
Kami: Dnes som bol na intertransporte a stretol som tam nasho znameho z Partizanskej 🙂 Nahoda...
Takze najnovsie novinky ohladne zakonnika prace hovoria, ze dopravaci su vynati z tych somarin (limitovane nadcasy a pod.) a navyse si mozu dohodnut dlzku a cerpanie prestavky na oddych s odbormi v kolektivnej zmluve. To znamena, ze je len na sikovnosti BBDS, ci si dokaze s odbormi vyhadat, aby nemusela byt prestavka v kuse, ale aby mohla byt rozdelena do tzv. vydrzi.
majkl: to poradie by stacilo oddelit medzerou, ci dat inu farbu
Zakonnik prace mam asi 2 m od PC kde teraz som, ten si citam off line; zaujimaju ma prave tie specifika dopravy

Petik: privatizacia - na zaklade Koncepcie rozvoja ... (pozri FNM, MDPaT a pod) sa privatizuje tych 17 zlucenych SAD. Cielom je obnova vozoveho parku zo sukromnych zdrojov. Preto minuly rok presli vsetky SAD zo s.p. na a.s. a teraz sa postupne privatizuju. V marci sa sprivatizovali SAD Blava (Connex) a SAD DS (nejaka miestna s.r.o.). Ti investori, ktorych spominal Majkl sa zaujimali o SAD BA. V aprili je na rade BBDS, asi Kosice, Humenne a zopar dalsich. Zial na statnych strankach som sa okrem tej koncepcie a uctovnej hodnoty nic nedozvedel.
mapka je super

k dotaciam: podniky SAD dostaju zo statu len bezne dotacie na zlavy a obsluhu uzemia. Kapitalove investicie idu cez zriadovatela. Naopak mesta dostavaju obe dotacie. Banska Bystrica uz davno deklarovala snahu ziskat MHD. Nastupovanie vsetkymi dverami bola tema pre vsetkych kandidatov na primatorov. Po zvoleni sa vyhovarali ze nemozu rozkazat riaditelovi s.p. (mohli by, ak by dali "na stol" peniaze na pokrytie vypadku prijmu).
Co sa stalo bolo len zalozenie MHD BB a.s. mestom kvoli dotaciam. V novinach sa tento rok objavilo parafrazujem: spolocny podnik mesta s BBDS prenajima vozidla BBDS.
Cize, tie vozy co kupilo mesto cez MHD BB a.s., prenajima BBDS. A BBDS zabezpecuje dopravu. TAMbus kupilo mesto, ale neviem komu patri. To bolo este predtym.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.