Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nemyslim si, ze by tie trolejbusy boli vdaka komunistom.
Vsak aj v nesocialistickych statoch jazdia trolejbusy.
Po pade komunizmu boli aj u nas postavene nove trolejbusove prevadzky (Usti n. L., C.Budejovice, Zilina) a to su vsetko porovnatelne mesta.
V Zline napr. trolejbusy zacal stavat Bata, teda bez ucasti statu este pred vojnou a to bolo vtedy par pospajanych dedin.

Komunistom mozme dakovat akurat za tie sracky, v ktorych teraz zijeme - za nic viac.
PETÍK!!!Len vďaka komunistom jazdia v Bystrici trolejbusy resp. vďaka SNP,ináč by do takého malého mesta akým Bystrica je nikdy štát do toho druhu dopravy neinvestoval!!!!!!!!!!!!!!!
Majkl:
Len chcem nenapadne pripomenut tie fotky.
V nedelu je 1.4, takze ... uz sa tesim.
Este ma k trolikom napada nieco.
Ked to zacali stavat, mama jednej kamosky robila nejaku uradnicku na CSAD a ta kamoska hovorila cosi o tom, ze do roku XY by mali v BB chodit len trolejbusy a ziadne autobusy.
Mal som vtedy okolo 10-11 rokov, a deti v takom veku dost nakecaju, ale stejne by ma zaujimalo, co vsetko skutocne planovali bolsevici zadratovat. Oni vzdy planovali tak na 30-40 rokov dopredu.
Mam doma nejake komunisticke knihy o prazskej mestke doprave asi zo 70tych rokov, a trasy metra tam boli nakreslene dlhsie ako su dnes.
Mimochodom...
Tie knihy mam od susedy (este susedy z BB, dnes uz nezije) a jej syn vtedy robil generalneho riaditela prazskeho dopravneho podniku (Mikulas Lacek). Vidite co vsetko riadili bystricania?
Ta susedka vzdy hovorila: "ked niekedy pojdete do Prahy, zastavte sa u mojho syna a on Vam da take preukazy, ze budete moct chodit po Prahe zadarmo"
🙂
Prahy som presidlil na furt, ale bolsevik padol (nastastie) a s nim aj Mikulas Lacek, takze namiesto slubenych preukazov musim teraz jazdit nacierno 🙂
Nova otocka v Kremnicke – to by bolo ako niekde v dedine alebo v arealy vozovne?
Myslim ze v Radvani by sa mali postavit nejake pesie lavky ponad dialnicu. Zisli by sa aspon 2 – pri Tescu a pri ZVT. Pri ZVT som raz videl prebehovat davy studentov cez dialnicu. To by mohlo mesto pretlacit a zatiahnut by to mohla OSC/stat alebo kto je vlastnik tej dialnice.
Potom by mozno bolo dobre urobit otocku trolejov pri Tescu a do Kremnicky by siel len kazdy druhy.

Sasova – no myslim ze po trase 24/25 su cesty celkom ok. Ved v Sasovej tie cesty uz rekonstruovali, nie?

Ten projekt v Blave je sice o konkurencii 2 projektov a v BB by to bolo len o tom, ci sa ten projekt oplati zrealizovat alebo nie. To ale nevadi.
Pokial by bol trolejbusovy projekt ziskovy, nebolo by to len o nedostatku penazi. Nikto nevravi, ze to ma financovat CSAD alebo mesto.
Ale hlavne by ma zaujimali tie cisla. Nikde som nevidel nejake porovnanie, ci su lacnejsie autobusy alebo trolejbusy.
Pokial ide o nove troleje, jedine co sa asi v dohladnej dobe postavi moze byt nova otocka v Kremnicke. Vsak teraz musia prechadzat cez vozovnu.

Modre Ikarusy sa objavovali postupne. Nieco bolo dokonca najprv v povodnej cervenej farbe. Roky zaradenie su cca 1990 (BCA0133), 93 (0843) a 96 (2576 a 2602). BCA0843 podla mojho zaznamu chodil na linke 41. Ale od roku 1990 sa tu nakupili rozne vraky takze ktovie. Brezno sa asi osamostatnilo ked sa delila CSAD medzi byvale zavody.

Bratislavsky projekt elektriciek je o tom, ze niekto hore chce okaslat rozumne riesenie MHD. V BB je to o peniazoch. Nikto teraz neda investicie do novych trati( -> prislusenstvo, vozidla ... ).Mozno casom.

Pochybujem, ze by sa kupil 21Tr. Mesto uspokojilo "svoje potreby" spojenim Viestovej a Sasovej s nemocnicou (trocha aj na ukor cestujucich v 25ke), dobre to spropagovalo a dalej sa moze chvalit ako investuje do MHD.
Podla mna stale chyba vhodna trasa pre troleje do Sasovej. V smere na Partizansku este treba zrekonstruovat zvysok useku medzi SOUP a Kyncelovou, v smere na Strieborne zas usek Kostiviarska - Severna a od Strieborneho spojka k existujucej trati. Neni tam bohvie aka cesta. Priamo v Sasovej neni problem ovesat troleje.
Pokud jde o výrobu 14 TrM/15 TrM tak ta už definitivně ve Škodovce končí, nebo už dokonce skončila, ale myslím že skončí až letos. Výroba se pak přesune do Ruska, kde má Škodovka dceřinný závod. V Ostrově nad Ohří bude výroba už jen 21/22 Tr. Takže pokud budete chtít 14/15 Tr tak Vám příjdou z Ruska.
Vzhledem k tomu, že se tam chystám na jaře, tak to hodím do diskuze a určitě můžem dát scuka.
snáď niekedy zistíme odkiaľ sú (len neviem, či cez BBDS - tam takéto údaje neradi zverejňujú).

14 a 15Tr: zákazníkov by bolo dosť aj na východ od nás, ale tam je problém s výrobnou linkou, že keď ju už raz prestavajú, tak už to bude navždy. Tým sa bude môcť rozbehnúť hromadná výroba 2XTr, o ktoré je v Čechách záujem.
Tie modre Ikarusy ale asi nebudu z Brezna vsetky, lebo to co si pamatam boli 2-dverove (v Brezne neni MHD)
A co sa tyka preradenia/predaja #133), bolo to v case, ked CSAD Brezno bol asi samostatny podnik. Mohlo to byt okolo roku 1993/94(?).
Pamatam sa akurat ze to chodilo ako posilovy spoj rano od nadrazia na pedagogicku fakultu alebo kde (vtedy som chodil na GJGT) a obcas to riadil taky stary (myslim ze sa volal Palo ?) vodic a obcas mu to pri rozbiehani zo zastavky skapalo 🙂

V tom case si pamatam aj taku velmi staru karosu, ktoru tiez od niekial dovliekli.

A na modre 4-dverove Ikarusy si pamatam z Nitry, no mozno prisli odtial, tazko povedat.
No s ukoncenim vyroby #132 je to dost divne, pretoze o tie 14Tr a 15Tr urcite je zaujem (aj ked uz predsa len vyzeraju trochu archaicky), minimalne v Bratislave, tak preco by to mali prestat vyrabat?
Myslim ze slovenske dopravne podniky by sa potom orientovali na inych vyrobcov, kedze nemaju dotaciu na nizkopodlazne vozy.

Myslim ze elektricky T3 sa uz raz tiez prestali vyrabat, a potom sa ich vyroba obnovila ako T3SU (?).
Citybusy: na 25 to fakt nie je bohviečo, keď sa doňho snaží natlačiť 200 školákov 🙂

21TrACI: môžme tak akurát snívať. Kde by na to zobrali?

Výhybka na Kyjevskom: neveril by si, ale uvažuje sa o tom, nakoľko vypočítaná návratnosť tejto investície je prekvapivo krátka.
Ale zrejme sa v Sásovej raz trolejbusov dočkáme, lebo keď opravovali Starohorskú, tak tam osadili široké kandelábre určené pravdepodobne pre budúce trolejové vedenie.

Š 21 Tr: keď pôjdeš do Bystrice, prípadne to napíš sem do diskusie. Môžeme dať scuka.

Petik: ono ak sú z Brezna tak ich nekupovali, ale len preradili. Vysvetlovalo by to, prečo v MHD jazdia modré vozidlá 🙂
Takže plán do Sásovej určite je, otázne je finančné krytie. BBDS to sama neutiahne a mesto je pod nútenou správou a rozvojové projekty sú utlmené. Najväčšou položkou totiž nebude samotná trať a vedenie, ale meniareň a nové vozidlá. 15TrM sú sami osebe dosť drahé a už sa s ich výrobou v Škode údajne končí. Už sa chcú orientovať len na 21Tr a 22Tr a tie sú ešte o dosť drahšie.
už som chcel pridať svoj príspevok o trolejbusoch v Sásovej a v tom spadla sieť 😞
Este k trolejbusom...
mate niekto tusenie, preco ked stavali troliky na tulsku a internatnu, nepostavili aj tu "spojku" cez zastavku Okruzna? Bolo to len kvoli peniazom?
Teraz to musia tak divne obchadzat a na tej Okruznej by mohlo nastupit dost ludi myslim.

Tiez nechapem, preco nie je vyhybka z Internatnej smer vozovna. To je divne, ze prve spoje musia ist najprv na stanicu a odtial prazdne na Internatnu, a vecer naopak. Vecer by aspon mohol zhodit tykadla, a ked pride pod tu druhu trat tak ich zas nahodit (to je dole kopcom trochu) a usetril by zbytocnu cestu na stanicu.
Co stoji taka vyhybka, ze ju tam nedali? Toto myslim nebude o peniazoch ale skor o blbosti.
Re modre Ikarusy
To bolo celkom zvlastne obdobie, ked CSAD zacalo kupovat stare vraky z ostatnych miest.
Tie Ikarusy boli asi z Brezna. Pamatam sa ako som tym isiel prvy krat, este to malo hore v tej sietke malu smerovu tabulku "MAZORNIK".
Tykadlaky do Sasovej:
To by ma celkom zaujimalo, aky ja rozdiel v nakladoch na prevadzku autobusov a trolejbusov. Nikde som to nezistil.
Bolo by dobre, keby sa mohlo urobit nejake porovnanie alebo jednoduchy investicny projekt (aspon z hladiska Cash flow - v akom case by sa investicia vratila, ak vobec).
Mimochodom, bratislavska stranka ma projekt elektriciek do Petrzky, bystricka by mohla mat projekt tykadlakov do Sasovej.

A este ma napada jedna vec k tym nizkopodlaznym busom...
Mohli by kupit jednu Tr21, ktora by jazdila napr po trase byvalej 7. Invalidi, dochodcovia a zeny s deckom v kociku predsa nebyvaju len v Sasovej. (Alebo ze by v Sasovej byval nejaky boss CSAD?)
Pripadne by mohli vyskusat Tr21ACI (ak sa to uz komercne predava), aby to mohlo zachadzat kvoli tym 3 vozickarom na Viestovu.

BTW: Boli raz u mna kamosi z BB. Cakali na zastavke,
prisiel bus a oni priskocili k zene s kocikom, ze ci nechce pomoct. Ona len podakovala, mierne nadvihla predok a vosla do autobusu. Bol to Citybus:) Oni to vtedy videli asi prvy krat.

Ja osobne tie Citybusy neznasam - malo miesta na nohy a ked je to narvane, tak sa pri strednych dverach neni kde drzat.
Modré Ikarusy ešte jazdia. Ide konkrétne o BCA2602, BCA0133 a BCA0843. 0133 bude zrejme prvá vyradená. Všetky ich mám vyfotené, čoskoro ich dám aj na net.
Ikarusy, ktoré majú generálnu opravu si ešte zrejme pár rokov pojazdia. 8 ks je ich ešte bez GO, a tie by, teoreticky, mohli vyradiť do 2 rokov.

Som zvedavý, aký prínos bude mať Connex pre SAD Bratislava.
Pokial dobre viem, trolejbusova trat do Sasovej sa planovala cez Strieborne namestie a Karlovo, je to este stale tak? Ake vetvenie sa planuje v Sasovej? A bude aj trat z nemocnice na Strieborne namestie? Samozrejme, je to vsetko na peniazoch, ale zaujima ma plan, na co sa mozem tesit. Viete mi niekdo odpovedat?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.