Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: romeo #11447:
"Odborné znalosti" pána župana treba brať z rezervou. Názov "hybridná električka" by sa podla mňa celkom hodil pre TRAMTRAIN, konečne by to malo slovenský názov /hybridná kolajová súprava/ .
Pokial mal na mysli električku s nezávislým napájaním, tak sice v KE máme zatrolejované všetky prevádzkované trate , ale pre obnovenie prevádzky na Hlavnej by sa to velmi velmi hodilo. Samozrejme s vhodným napojením na NO, NMM.
Kopírujem z diskusie na vlaky.net- ZSSK vyhodnotila ďalšie dva tendre na vozidlá:
- 20 ks nových elektrických jednotiek pre východné Slovensko dodá Škoda Transportation v konzorciu so ŽOS Trnava.
(druhý v tendri skončil Stadler).
- 15 ks tatranských električiek budú modernizovať ŽOS Vrútky.
(ŽOS Vrútky ako jediné predložili ponuku do tendra).

Hm ten stadler by bol zaujímavý,tak bude škoda. Ale aspoň sa vozový park zmodernizuje
Železničná trať pre osobnú dopravu na ruzyňské letisko aj s primeranými zmenami na celom úseku, dopravnými uzlami a parkoviskami P+R:

Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) - Praha-Letiště Václava Havla (včetně)
https://www.youtube.com/watch?v=q4XElP4j5lg (prehľad dopravných stavieb je od času 2:00)

Vizualizácie ukončenia trate na letisku – v prílohách:
https://www.spravazeleznic.cz/-/priprava-novostavby-stanice-praha-letiste-vaclava-havla-vstupuje-do-finalni-faze

To ešte stále nie je električková trať – tú plánovali až pred rokom 2030 v rámci výstavby 30 ďalších tratí do roku 2030. (Zdroj: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/tramvaji-z-centra-na-letiste-do-roku-2030-to-bude-mozne-20170906.html ). Možno korona tieto plány z roku 2017 skreše, ale aj tak... financovať 2-3 nové električkové trate ročne je úctyhodný výkon (jedna každých 8-12 mesiacov). To je ako keby (odhadom) Bratislava chcela otvárať jednu novú trať každé 2-3 roky a Košice každých 6-7 rokov.
Reply on: Dispecer #11458:
Majovi si to už poslal? na katedrovú stránku a fb by to bolo fajn hodiť 😉
O trochu viac intergácie pri našej východnej hranici – trať Čop-Užhorod sa doplní na 1435 mm. Keďže sa do Užhorodu bude jazdiť zo Slovenska, pravdepodobne urobia priame železničné spojenie Košice - Čop - Užhorod, podobne ako predpandemické Košice - Čop - Mukačevo spomínané v článku.
https://www.vlaky.net/zeleznice/kratke-spravy/30727-Normalnerozhodna-trat-na-Ukrajinu-bude-dlhsia/
Reply on: mi.v #11451:
Tuná ho, ako vyplýva z textu, ani predčasne neukončili.
Reply on: Dispecer #11452:
Yessss...

Ten článok odkazuje na to, že do Zákona o dráhach sa zaradili dreziny a ich obsluha: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2020/311/vyhlasene_znenie.html

Ďalšie obrázky z 3D modelu vidieť na Facebooku Terra Incognita a upresnenie, že to bude na Alpinke, som našiel paradoxne iba v Novom Čase. 🙂 (do vyhľadávača dajte "drezinový ovál")
Občas sa oplatí slušne odprevadiť diaľkový linkový autobus na najbližšiu zastávku, tam linku predčasne ukončiť, odprevadiť ho do areálu colnej správy a tam bus rozobrať. Fotky sú dole pod článkom. Staršie dodávky idúce z balkánu nie sú dnes všetko, čo sa oplatí rozoberať. 🙂

https://tydenikpolicie.cz/z-kontrolovaneho-autobusu-prazsti-celnici-nakonec-vytahli-22-tisic-kusu-cigaret-a-400-kusu-zahrivaneho-tabaku/
Reply on: romeo #11449:
Vodíková stratégia – toľký nerozum... Nech nezabudnú všetko zaviesť a postaviť na vodík, a potom zistia, že získať samotný vodík je výrazne energeticky náročnejšie ako keby použili doterajšie palivá. Ale keď im to hovorí niekto teraz, tak je "proti pokroku".
Reply on: Dispecer #11448:
V podstate to spomínal v súvislosti s vodíkovou stratégiou- na nete ja nemám odomknutý článok, ale z tlačenej verzie opíšem- "Vodíkové technológie by chcel využívať v pri zriadení vodíkových čerpacích staníc, plánuje nákup vodíkových autobusov, zavedenie hybridných električiek..." atď.
Reply on: romeo #11447:
Hybridnými električkami sa zrejme myslia električky s možnosťou dojazdu na baterky, ak nie, tak aj mňa by zaujímalo čo to má byť...
Trnka v dnešnom článku - https://kosice.korzar.sme.sk/c/22621717/kosicky-zupan-o-plane-obnovy-vlada-nas-vynechala.html okrem iného blúznil o nejakých hybridných električkách - to by ma zaujímalo načo župe električky a ak,tak prečo hybridné? Keď v celom meste máme všetky trate zatrolejované.
https://www.youtube.com/watch?v=GYhA0RcOZU4 - jeden stojí medzi zastávkami za zákrutou, druhý ide rýchlo a asi nie vždy pozerá dopredu...
Reply on: Dispecer #11442:
Mne sa tento zámer veľmi pozdáva.

Až na to, že v stavebnej čate sa má jednať o využitie detskej práce. Na snímke Stavebná čata je pracovníkom pridelený "1 rodič" 😃
Reply on: Dispecer #11442:
Až teraz som si všimol tvoj príspevok. Mňa tam zaujala pasáž o tom, že by mali mať spoločný areál s DPMK (garáž) a ďalej v prezentácií sa spomína Myslavská.
Hm...
Čierny humor (snáď mi prepáčite): čítačka emTest netradične namontovaná na čele motorovej jednotky:

https://www.vlaky.net/fotoblog/1377/stret-vlaku-z-autobusom/

https://imhd.sk/bb/doc/sk/20411/Nehoda-ZV-164CA-v-Ilia%C5%A1i

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.