Reply on: pešiak #15765:
Vyplyva z toho to, ze Vladimir popisal postup, akym sa ma oficialne vodic MHD zamestnany v TD Transport riadit(a teda ten co popisal v prispevku Ričard a mimochodom s ktorym som suhlasil aj ja ze tak robim a to nemam ziadne skolenie len normalny rozum).Cim dalej som presvedceny ze nemozes byt skutocny clovek, ale internetovy troll. Ale napriek tomu sa slusne pytam(totiz to retorika je dost dolezita), ak by vodic zo soboty naozaj bol vinny(pre ucely mojej otazky ho tu kludne odsudime), ake dopravne predpisy porusil a hlavne na zaklade coho by sa otvorilo spravne konanie(predpokladam ze zakon o spravnom konani poznas)? Dakujem
Ričard
Vodiči v Transdeve sú školení, aby v zastávkach nestáli s vypnutým dopytom, pretože:
• hrozí, že sa stane presne to, čo sa stalo, t. j. odignorujú cestujúceho, ktorý je na zastávke v tom istom čase ako stojaci autobus,
• sa vyhlási nasledujúca zastávka a to je pred odchodom z predchádzajúcej zastávky nežiaduce.
Vodič uvedeného spoja teda podľa mňa pochybil. Nejedná sa o hrubé porušenie disciplíny, ale ak chcel v zastávke stáť po zatvorení dverí (podľa sťažnosti cca 5 sekúnd po stlačení tlačidla, teda do 14:25:29), tak v zastávke stál so zatvorenými dverami a deaktivovaným dopytom 8 sekúnd – to je v zásade dosť času na to, aby stihla pani otvoriť dvere tlačidlom, vodič na to zareagoval, tesne po jej nástupe dvere zatvoril a bezprostredne odišiel.
Porušovanie tejto disciplíny pozorujem aj v mojej domácej Nitre, aj v mojom novom meste živobytia, Brne, kde má veľká časť vozidlového parku dvojpolohový dopyt, ktorý je potrebné pred odjazdom DEaktivovať – napriek tomu to 90% vodičov nerobí a dvere zatvára 10-15-20 sekúnd pred odjazdom vypnutím dopytu a opätovne ho nezapne.