Reply on: Vladimír #13434:
Určite áno, pretože zvýši to kultúru cestovania. A potom za naše peniaze aby stál najdrahší voz bez využitia, to je nonsens. To tu bolo medzi rokmi 2011 a 2020. Mesto malo 5 kĺbových poradí a 5 klbakov. A tak to má byť aj teraz. Dokonca aj spôsob nasadzovanie vozov je rovnako úplne od veci, nerešpektuje potreby ani špičku
Viko
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.
Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.