Reply on: draxter #13403:
Ako som písal vo vysvetlení pre Milana, jednak preto, pretože omnoho väčší zmysel to dáva v trase DCA - TN - DCA, než naopak. Z Dca smer Ndca a TN to vytvorí neskorý večerný spoj v rozumnom čase, v smere z TN do Dca by to vytvorilo požadovaný nočný spoj. Opačne by sme síce mali nočný spoj z Tn do Dca, ale opačný spoj by bol už dávno po polnoci s nižším potenciálom, než spoj pred jedenástou.
Ďalší dôvod je trasa. Dlhodobým trendom bolo rušenie večerných a víkendových spojov, tzn. spoj by bol pod drobnohľadom. Nemôžeme si dovoliť neúspech a polovičné frekvencie kvôli trase len do Dca, ktoré vytvoria precedens, že spoje by skončili tak rýchlo, ako začali.
Ďalším dôvodom je čas odchodu, ktorý mal byť stanovený na 23:45 kvôli jednoduchej zapamätateľnosti všetkých nočných spojov, ktorý dopravca požadoval naďalej o 23:35, lebo "inak to nejde".
Ponúkli sme dobre realizovateľné, jednoduché a systematické riešenie, to, čo Milan popisuje je riešenie, ktoré je nesystémové a s obmedzeným potenciálom, preto minimálne za mňa v tomto prípade neplatí, že radšej niečo ako nič. Dôvod viď. druhý odsek.
TomoSK
Za zmienku však stojí, že vďakabohu sa konečne mení vnímanie verejnej osobnej dopravy z pohľadu objednávateľov, nakoľko až do júna sme mali posledný spoj TN-BN o 18:30, postupne popribúdali 19:40, 20:50 a 22:20. V prípade kladív sa z posledného spoja o 21:30 posúvame na čas 22:15, počas piatkov dokonca až na 23:45. Dovolím si tvrdiť, že keby sme na to ako DnP nezačali na kraji upozorňovať, dodnes by k zmene nedošlo. Konečne to začína reflektovať reálne správanie sa cestujúcich v dnešnej dobe, lebo doteraz sa jazdilo v čase predaja lokálnej Jednoty.
Verím, že sa časom dostaneme do bodu, kedy bude rozumnou sieťou liniek (nie nutne výhradne mestských) o takomto čase pokrytá väčšina mesta vrátane Zámostia a Sihote a nebudeme sa tváriť, že ľudia v Trenčíne chodia späť s kurami.
Nedá mi tiež ešte neformálne nespomenúť, že tieto nočné spoje mali pôvodne vzniknúť dva, aj smerom na Dubnicu. Ako sú rôzni ľudia, tak sú rôzni aj dopravcovia, s niektorými sa spolupracuje ľahšie, s inými ťažšie, ale to ja žiaľ nezmením. Nebudem menovať, ale množstvo zmien u jednotlivých SAD hovorí samé za seba.