Reply on: henko151 #13287:
V Trenčíne je tých problémov mnoho. Nevhodné prestupné body.
Hasičská - chýba bezbariérovosť, aj to trvá kým prejdeš z jednej strany na druhú.
Gymnázium/Braneckého, Legionárska - znovu vzdialenosť.
Tendencia vytvárať ešte dlhšie linky ako sú. Pri tak dlhých linkách v kombinácií s motaním sa po okrajových štvrtiach spoje môžu nabrať väčšie meškanie a prestupy sú ohrozené. Je to možno Opatová, ZŠ; možno Záblatie. Dočkáme sa v budúcnosti ale jazdenia cez viacero takýchto a ešte problematickejších miest?!
V Trenčíne chýba jedno veľké sídlisko ktoré by malo jednu centrálnu vetvu. Juh má 3 vetvy, Sihoť 2, Dlhé Hony 4 pričom vývojom sa vytvorila aj piata kombinácia.
Železničná ani autobusová stanica sa nenachádzajú na hlavnej osi (Hasičská by bola top).
Časovo náročné zachádzanie na stanicu L2, 6, 12, 24, 28 presvedčí niektorých ľudí zo Sihote ísť do mesta radšej pešo.
Ak sa nezájde, pre tieto linky je stanica dôležitá na ich opačnom konci. Znovu problém.
Boli aj úvahy o linke ktorá by na Juhu išla večer po všetkých vetvách. Cestovanie takouto linkou? Rýchlejšie si z mesta na Saratovskej pešo (po Partizánskej) ako ísť príklad najprv na Východnú, potom na Gen. Svobodu a nakoniec na Saratovskú.
V niektorých miestach zastávky extrémne blízko seba (Inovecká, Soblahovská alebo Žilinská/I. Krasku). Inde zasa chýba zastávka kde by ju bolo treba, príklad pred kruhovým objazdom v Zlatovciach tak ako bola v r. 2016 navrhovaná - "Psotného".
Obsluha Vinohradov - presun spojov 19:25 a 20:25 z L17 na L13. Pôjdeš z mesta k Úspechu a povezieš sa o 20 minút dlhšie? Neprejdeš to rýchlejšie pešo?
Ja stále vidím potenciál zrušiť L13, 27, 31 a všetky súčasné spoje v rovnakom rozsahu pôvodnej L5 viesť Saratovská - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Ak vyrazíš z Juhu "25" párnu hodinu cez Rybáre a nepárnu bez Rybárov prídeš na stanicu k odchodom vlakov a naspäť ak vyrazíš od vlakov prídeš na Zlatovskú znovu na súčasný čas L5.
V ostatných časoch, hlavne víkend presunúť spoje z L7/17 na L9 ktorá by išla Gen. Svobodu - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Platí to isté čo pre L5 ohľadom vlakov, zachovania súčasných polôh odchodov aj prekladov a prestupov. Maximum muziky za minimum peňazí a Vinohrady by mali aj cez víkend 60 min. interval smer Hasičská a stanica a 60 min. interval smer Juh.
henko151
Ak by chodila 9 :27 z Gen. Svobodu, tak z Braneckého by bol odchod :36. Linka 6 odchádza z Hasičskej smer Záblatie v :52, teda boli by dva spoje 16 minút po sebe a následne je 44 minútova diera (tento stav je po Brniansku vlastne aj dnes, keďže v tejto polohe chodí 7/17).
V opačnom smere, by si išiel v polohe linky 7, teda z Brnianskej v :04, čiže z Autobusovej stanice ak dobre rátam by si musel odísť :42, 8 minút pred potenciálnou 6kou. Odchody spojov centrum-Záblatie by v párnu hodinu teda vyzeral :36, :42, :52. Zo Záblatia do centra naopak :49, :57, :07 (opäť 42-minútova diera).
Neviem či si to myslel so zachádzkou až na Záblatie, stred. Ak nie, tak uznávam, že Hanzlíkovská - Hasičská by bol v jednom smere približne 30-minút interval. V opačnom smere by to znamenalo, ale rovnaký odchod naraz so 6 z AS a úsek Brnianska - centrum mesta by si stále mal 2 autobusy 15 minút po sebe a 45 minút dieru.
Áno, bolo by to riešenie, ktoré by si pravdepodobne vyžadovalo pridať najmenej kilometrov, no v riešení, ktoré začne platiť v piatok máš centrum mesta - Záblatie odchody :17 a :52 (takmer 30 minútovka), Záblatie - centrum :07, :32 (opäť takmer 30 minútovka), Zlatovská - Legionárska :04, :37 (takmer 30-minútovka) a taktiež na exponovanom spojení centrum - Laugaricio vzniká približne 30-min. interval (poobede žiaľ naráža na limity 40-min. intervalu na 24).
Ak by sa mala radikálne preorganizovať celá MHD, tak v Záblatí by som videl priestor na celotýždennú obsluhu s 3 a 6.
Ak by si so 6 z AS odchádzal :42, tak v Rybároch si :56, naspäť na stanici si :18. Odchádzaš po príchode Považana zo ZA, vraciaš sa pred odchodom Považana do ZA, v opačnej hodine zase po príchode Tatrana z BA a pred odchodom Tatrana do BA.