Reply on: TomoSK #13286:
Podľa mňa veľkú časť toho, ako je v Trenčíne obcesia po priamých spojeniach odvšadial všade môže fakt, že cestujúci tu boli dlhodobo vychovávaný na neprestupných lístkoch a neustálych prikladaniach kariet pri nástupoch a neorganizácii siete. Keď si pozriem schému z 2013, tak tých liniek bolo príliš veľa (3 linky v Kubrici mi príde ako extrém).
Myslím, že väčšina krajských miest na SK (v podstate všetky okrem BA, kde sa určite aj zásadnejšie menili prepravné prúdy) za posledných 10 rokov výraznejšie nemenila koncept svojej MHD, nakoľko už dávnejšie mali sieť zjednodušenú a zavednú taktovú dopravu. Napríklad v Nitre sa za posledných 10 rokov v podstate takmer nič nezmenilo.
Na druhej strane si myslím, že pri niektorých podnetoch je to skôr o efekt "hlučnej menšiny". Spojkojný cestujúci zväčša nenapíše podnet, že vďaka systémovosti MHD, môže ísť na každý Považan 22kou v rovnakej polohe.
henko151
No len ono ak cestujúceho zaujíma spojenie s centrom mesta, tak okrem Kubrice, Opatovej a Nozdrkoviec má v každej mestskej časti zmysel pozerať na súhrný cestovný poriadok viacerých liniek.
To sa mi naskytuje otázka, ktoré tam dať, aby tam nebolo toho zase veľa a nestalo sa to neprehľadným.