Reply on: draxter #13101:
Cez víkend "to ide" lepšie pretože ti jazdia linky 1, 8, 11 a 22 pri ktorých 1 a 8 sú "rovnako dlhé" a 22 je dĺžkou pol jedenástky. Tzn. ak z Juhu vyrazia 00(11), 15(22), 30(8), 45(1) naspäť pri Gymnáziu vytvoria zasa preklad 14(8), 31(1-bola o 2 min. posúvaná), 44(22), 59(11). Takže 11 s 22 si len vymenia poradie.
Večer je teda potrebný minimálny počet vozidiel a tiež je minimum hluchých miest v turnusových obehoch.
Počas pracovných dní je to ťažšie, keď namiesto L22 jazdí ešte jedna L8 - pri L8 už takéto prehodenie nie je možné.
A do toho sa pridáva ešte účelovosť mnohých spojov ako 21:12 L17 nočná do PP, 21:25 L1 nočná do oblasti Pod sokolicami, 21:50 L8 sestričky z Dolného Šianca ktoré sa menia skôr ako o 22:00. Po 22:00 sú to zasa konce poobedných zmien. Tiež je problém nastaviť večer preklad medzi L8 a 24 ak 24 má rešpektovať konce zmien v OZ Belá.
Cez víkend je napr. návoz nočnej do oblasti Pod sokolicami a PP zanedbaný a je dané prednosť intervalu.
Vladimír
* Kto definuje, ktoré vlaky sú obľúbené a ktoré nie?
* Prečo má byť prípoj práve k Ex a nie k R/REX, ktoré majú potenciál doviesť cestujúcich zo staníc, kde Ex nezastavuje?
* Ako riešiť prípoje do MČ, kde celkový počet spojov MHD je menší ako počet vlakov, ktoré v stanici Trenčín zastavujú?
* Čo uprednostniť, ak väzba na vlak narúša vzájomný preklad alebo nadväznosť medzi linkami MHD?
A najhlavnejšie:
* S akou časovou rezervou majú byť nastavené prípojné spoje k príchodzím vlakom?
V decembri a januári bolo vykonaných zopár zmien, ktoré nadväznosti medzi železnicou a MHD riešia. Väčšina z nás súhlasí, že tento krok je správny. Druhá strana mince je, že vlaky meškávajú tak často a tak veľa, že častokrát ani posunutý prípoj nebolo možné stihnúť. Za ten krátky čas sme už zaznamenali aj taký deň, že s výnimkou poslednej L22 na Juh nevyšiel ANI JEDEN z novo vytvorených prestupov, lebo ani jeden z tých vlakov neprišiel načas.