aj ked nikto nevieme kedy sa chysta novy CP myslim ze zatial nudu nove crsw nasadene priamo na poradia 81-87 a neskor v novom CP uz sa rozlozia mozno inak. dalsou vecou je ze napr. #82 sa strieda s #37, cize je mozne ze namiesto #37 sa da tiez crsw12LE aby sa mohli dat 2 garantovane poradia a za poradie #84 ktore robi len 1 vodic sa da #37-ka.
Je dobré že sa číslený rad zachová. Zaujímalo by ma, či pribudne viac garantovaných poradí, resp. nejaké čisto NP linky. Ja by som podporil L28 alebo L11 (aj keď to by boli už 2 linky na Juh I).
Juraj, ešte otázočka: transparetny sú EMtest alebo R&G ako posledne?
myslel som to tak, že celkovo ohľadne MHD najkompetentnejšej (kto je viac ako riaditeľ ?)...výpravu po tebe rozhodne chcieť nebudeme (nemyslel som konkrétne dispečerské otázky, ale len tie, ktoré prekračujú tento rámec). Takže dikes.
jj, nema zmysel uz spekulovat a to ani mojim cielom nebolo. ako osbne mi rachot motorov nevadi, dokonca naopak je to krasa, ale pokial sa neveziem v sportiaku, tak uprednostnujem v interieri klud, aby som sa nemusel prekrikovat so spolucestujucim(i). vonku mi hlucnost pride narovnako (cest ikarusom), ale v interieri maju naozaj u mna SORy velke plus.
skoda ze takyto cas ked su ludia v robote/skole,a le asi si spravim neplatene volno a pojdem nove busy pozriet:P Juraj ale ak teraz prislo 5 busov to znamena vyradenie 81,82,83,84,87 z pravidelnej premavky len priklad a ked pride este dalsich 6 znamena to aj vyradenie z premavky 71,72,73,74,75 a este 1 bus navyse. ale ved napr. 72,73 a 75 sa mi zdaju byt v slusnom stave a maju len 8 rokov, pojdu prave tieto 3 kusy do zalohy? mozno by stalo za uvahu nechat do zalohy aj 4 kusy, lebo v uplynulom obdobi sa ukazalo ze 2 busy nestacia a napr. tento tyzden som videl naraz v premavke az 3 zalozne vozidla.
Re #2994 ed: ja ked som sa minule zapocuval do zvuku Citelisu18M pripominal mi zvuk Ikarusu TN-758AM (samozrejme ked bol este v dobrom stave) a prebudili sa vo mne spomienky. Osobne si myslim ze uz je teraz skoda spekulovat nad inym typom ako Irisbus ale mne osobne su veru Citelisy sympaticke neni. aspon interierom
takto, uvazuje sa nad novym sposobom nastupovania do vozidiel? ak ano, potom akym sposobom a podla toho ma zaujima, aku ulohu budu mat cipove karty, resp. ci jedina funkcia tych automatov bude dobijanie kariet. z mojho pohladu to zavisi od uvazovaneho sposobu nastupovania, ktory nepoznam a preto mam mozno mylnu predstavu aj o funkcionalite tych automatov
Vobec nie najkompententnejsej. Nie som dispecer, preto okamzite neviem a vacsinou teda nebudem moct odpovedat na otazky dispecerske, na to je dispecerske forum alebo email pripomienky@sadtn.sk, lebo nie som ani hovorca. Iba to, co viem a na co mozem okamzite zareagovat. (Sorry, ale to len na uvod, ak by boli otazky typu preco vcera siel autobus o 18.42 a 7 minut meskal alebo prco mal vodic Jano predvcerom zadnu tabulu hore nohami, atd.)
Teraz k tomu, co viem. Cislovanie vozov pojde v poradi ako doterajsie kratke nizkopodlazky. Presny harmonogram vyradovania este neviem. Co viem je to, ze do konca 1.stvrtroku pride este 6 takychto autobusov a do konca roku nam ostanu iba 3 kusy, ktore budu mat (okrem novych) menej ako 16 rokov (a tie sa tiez nahradia dalsimi novymi). Ostatne sa vyradia. Takze spravna odpoved asi znie, ze sa v blizkom obdobi vyradia vsetky stare vozy okrem troch.
tak faj spravy, ale na margo toho by ma zaujimalo, aky variant sa uvazuje pri nastupovani viacerymi dverami, lebo predpokladam, ze na zaklade toho bude prisposobena aj funkcionalita tych automatov.
OK k motorom sa po technickej stranke vyjadrovat nechcem, lebo tymi infomaciami nedisponujem, ale co sa hlucnosti motorov tyka, tak u mna maju naozaj SORy+, nie som hluchy, ba naopak. co sa karoserii tyka, ano , nie je nic nezvycajne, ze sa casom koponenty "rozklepu", ale to co prezivam v citelisoch po tak kratkej dobe ma priam udivuje, na porovnanie rovnake zvuky pocujem len v 10-13 rocnych BA ikarusoch 435, napr B952 su tu dlhsie a okrem hlucnosti motora karoseria nevydava ziadne extra skripoty.
som rád, že sa zase objavujú aj prípevky od najkompetentnejšej osoby (aspoň si myslím). Juraj, čo s nočným spojom? Veď to je katastrofa čo som s kolegami zažil za posledný mesiac. Nedodržujú Vám vodiči trasu, chodia v predstihu alebo meškajú s prázdnym busom...občas ho neoznačia a tabule ležia pri sedadle (áno, minulý víkend konečne transparntová B952).
Je už rozhodnuté, ktoré B732 budú vyradené z MHD po zaradení nových busov?
Posledná otázka, aká číselná rada bude pre Crossy? Tipujem pokračovanie #06,#07...atď.
Jeden z tych automatov som uz videl nachystany u dodavatela, aj som si ho mohol "ohmatat", je to taka velka pancierova skrina s obrovskym dotykovym displejom. Slub sa postupne plni, ide sa dohodnut, kde sa osadia, potom tam zariadit elektriku atd, pracuje sa na tom.
K novym oznacnikom... hm... podla toho co navrhlo oddelenie marketingu na meste vlastne ani podla normy nejde doslova o oznacnik, ale... ako to spravne napisat... taky roznofarebny "Stojan BUS". Roznofarebny preto, ze bude v 3 roznych farbach, podla toho, v ktorej casti mesta bude osadeny. Stojan preto, ze na nom nebude tradicne logo obrazku autobusu v modrom ramiku ako byva na normalnych oznacnikoch, aby bolo zrejme, ze ide o MHD, ani napis ZASTAVKA ako byva na oznacnikoch SADkarskych. No a BUS preto, lebo namiesto toho loga budu len 3 pismenka BUS, co sa moze tykat akehokolvek okoloiduceho autobusu a nie je z toho zrejme, ze ide o zastavku autobusov trencianskej MHD. Vymena oznacnikov MHD za stojany BUS uz prebieha, uz sa odstranuju stare oznacniky a nastupi montaz stojanov BUS. Takze si myslim, ze aj tu sa slub plni.
ja som naopak rád, že sme ostali pri Irisbusoch. Rozhodne hocičo, len nie SOR ? . V tomto má u mňa SAD malé plus.
Inak ide o to, že výberové konanie vyhralo IVECO, a teda celá dodávka na určité obdobie bude od tohto výrobcu. Je zbytočné podľa môjhon ázoru (ktorý som tu už prezentoval) mať 30 busov Irisbus/Iveco a 5 - 11 busov inej značky. Zvyšuje to náklady na servis. Podľa mňa je to takto najlepšie. Čo sa týka tých zvukov v karosériách, neviem sa k tomu vyjadriť, ale podľa mňa počujem to isté vo všetkých busoch. Aj po zaradení vtedy nových 280.87 v roku 1995 bolo o pár rokov počuť každý "šroubik" takže neviem čo s tým. Ale SOR lepší nebol. A motorom už vôbec nie. ?
mna by docela zaujimalo, ci sadka uvazovala, resp. disponovala ponukami aj od inych vyrobcov ako irisbus-u. mne totiz pridu ich busy za pomerne kratku dobu rozhegane - vid citelisy. cela karoseria je strasne v "pohybe", vrzga, klepocu boxy. velmi slusne su na tom po tejto stranke SORy. ich karoseria sice posobi na vonok "umelo", ale zato vzbudzuje dojem konzistentnosti a aj stability. prikladom su toho napr bratislavske, ktore jazdia denne po vytlkoch a ich karoserie su aj napriek tomu tiche (z hladiska otravnych pazvukov a praskania pre cestujuceho). dokonca hlucnost motora je podstatne nizsia. myslim ze otazka komfortu nie je ani pre MHD tabu. co z toho ze citelisy disponuju krasnymi "progresivnymi" karoseriami, ked po dvoch rokoch si clovek mysli, ze sa ten bus za chvilu rozpadne. ja mam teda fakt taky dojem ked idem citelisom a nie je to len tymi nasimi cestami . uvidim ako dopadnu crossway-e
VLK