posledny tyzden som isiel asi 3 krat okolo zastavky VUO a Nova Kubra a vsimol som si ze na Novej Kubrej busy uz parkovavaju aj ked je otocka VUO volna, mozno im na VUO zakazali parkovat a chodia sa tocit az hore, vcera okolo 16.40 tam stali #37,39,02 a vecer #33
na tej L17 sa B961 objavovala vyse mesiaca, cca od 1.7.2006 do 19.8.2006, bola to nahrada za Ikarus TN-680AM ktory tu jazdieval dovtedy. jazdieval aj na L13, ale myslim, ze tam sa uz B961 neobjavila, pretoze cez prazdniny ten klb nejazdil. inak este k tym klbom na L17 poobede, bol to strasny prepadak, napr. spoj 14.35 z Juhu na stanicu chodieval casto tak vytazeny ze za celu jeho trasu sa nim zviezlo max. 5 ludi, pretoze 5 min. pred nim sla L11 a takisto aj z mesta chodieval v subehu s L11. poradia sa odvtedy zmenili ale subehy nam ostali, dokonca sa este nejake aj "prirobili" aby sa prispelo ku kvalitnej MHD
a konečne niečo spraviť s nočákom (teraz ani nepremáva podľa platného CP, nedodržuje zastávky, je drahý a plazí sa po celom meste, chodia na ňom najhoršie busy) ?
Pokiaľ to zoberieme tak, že v decembri 2008 nepribudne v novom CP žiadna nová linka a ani sa žiadna nezruší, je potrebné dodržať tieto základné princípy:
a - dokonalý preklad 23/28, od gympla na juh aj 5/9/11/17/18.
b - relatívne dokonalý preklad 8/18 a 1/11, a zároveň 8/18/1/11
c - rovnomernejšie rozložiť príchody busov na Sihoť /nie ako teraz že polhodinu nič a potom 5 spojov naraz/
d - zabezpečiť rovnomerné rozloženie spojov za mosty /s výnimkou exponovaných ranných časov/, preklad 5/15 na úrovni spoločného 30 min intervalu
e - posilniť spoje L1 a možno aj L8 podvečer
f - znížiť počty prejazdov využitím liniek 5,6,7,15 na prejazdy do vozovne
g - vytvoriť celodennú garantovanú NP linku č. 18 /veď NP busov je dosť/
h - rozumné nasadenie kĺbov na linky 1,8,15,23, nasadenie kĺbov v čase hokeja aj cez víkend a sviatok.
g - posilnenie dopravy na L1 min. o úsek stanica - max - Billa (Kubra)
h - úprava intervalu na L13 v čase škol. vyučovania na TnUni A.D.
Včera L21, na ktorej šiel NP Irisbus Citelis, asi #02, neoznačený, len vpredu, naviac vľavo, mal číslo linky "21", ktorým sa zozadu označujú Karosy B732 a B932. Asi RGMielec už potvrdil svoju kvalitu...#21 s nefungujúcim označením, samozrejme mimo poľa pôsobnosti zákona o cestnej doprave. Ach jaj, tí naši SADisti.
absolútny súhlas. Ak by sa spravil konečne poriadny CP aj s obehmi kĺbov a NP vozidiel, prepravná kapacita by sa dala celkom zvládnuť. Dokúpením 1 kĺbu by to bolo ideálne, a mohli by sa spraviť aj kĺbové linky /L1/ a kĺbové poradia /L8, 15/, prípadne potom zabezpečiť kĺby na linky v čase hokeja /2,6,8,18,28/.
S tým nasadením kĺbu cez víkend na L1 by to bolo fajn, z/na kúpalisko tiež pozorujem nárast prepravnej potreby u L1.
Chce to len trochu na niečom poporacovať, to čo my máme na hrubo na papieri, by odborník na dopravu mal mať ako čerešničku na torte.
moj nazor je taky ze este jeden klb by bol len k dobru, ale myslim ze sa zaobideme aj bez neho pokial budu tie co mame nasadene spravne, nebudu tie nekonecne subehy 23/28, 11/17, 2/6/28, 8/18 a mozem pokracovat...a navyse v spicke moze jazdit viac spojov pretoze niektore vozidla maju prave pocas spicky prestavku, napr. #81, #21 pauza medzi 13.08 a 14.30, navyse spoj 14.30 vykonava na L1 zo stanice pritom jeden klb ide uz z Kubrej, cize 2 naraz, hroza. a takych pripadov je vela
aj ja som počul, že kĺb nebude, hoci ho je treba. Mám prísť 5x Crossway LE a ešte jeden Citelis. Možno sa kompetentný umúdria, kuknú trochu štatistiku, a bude to 18M, inak len 12M.
Včera 18:15, L1 - #33: Napráskaná už na druhej tak, že sa ľudia ledva pomestili. Teraz, keď je naviac v prevádzke kúpalisku, by mohli kompetentný zvážiť to "sušenie" kĺbov cez víkend, a nasadiť ich na L1 a L8 aspoň v exponovaných časoch.
neprikupia aspoň jedno nizkopodlažne klbove vozidlo viem že vozovy park sa pred nedavnom obnovoval ale jedno klbove nizkopodlazne vozidlo je dosť malo ...aj ked viem ze peniaze niesu... jeden je male cislo
áno, je to hrozné, že tie wc nie sú. Možno to kompenzujú tými prejazdmi cez celé mesto na závod... Takto sa vodiči môžu vymočiť len na stanici a vo vozovni. Určite by na Juhu I a II či Sihoti VÚO bolo dobré takéto riešenie, aby aspoň na jednej z konečných bola možná cik-pauza.
kvorka