Už aj tie Zbehy v súčasnej koncepcii vlakového grafikonu podľa platnej PDO Zbehy sú prestupnou stanicou iba smerom na Prievidzu. Rýchle spojenie smerom na Bratislavu je zabezpečené vlakmi Os/REX s prestupom v Trnave na Ex Tatran. Od decembra bude REX predĺžený až do BA. K Bojniciam smerom na Bratislavu od začiatku GVD podľa PDO už nie sú prípojne vlaky od Nitry.
Trochu som sa pohrabal v cesťákoch, a chcel som napísať, že teraz 23 môže prebrať odvoz mládeže z mesta ako "posledný" na Juh, z Hasičskej 22:53 ale potom vlastne zisťujem, že ide 23:02 N1. Už tu bola debata na túto tému, ale myslím, že to je veľmi blízko seba. Za mňa by som tú poslednú 23 škrtol, predsa len z N1 to bude dobre obslúžené. Iné je, že 22:43 ide osmička na Juh II a 22:48 štvorka na Juh I. To je ok. Hodinu predtým je odstup od osmičky predsa len 15 min, teraz len 9 od en-jednotky. Bodaj by som sa mýlil.
Že sa divíš, od 2012 je to tak, keď sa zrušil piaty kĺbový obeh s odstavením #21. Neskôr sa ešte zredukovali jestvujúce a dnes po 18:00 už nič. A v špičke už niektoré odpočívajú. Hrôza.
Áno, to Zbehy sú rýchlikova stanica. Ale z pohľadu nákladnej dopravy a obsluhy LandRoveru som tie Lužianky myslel. A tušom tam končí linka 21, tak zato som to celé spojil.
Štitáre mávali dakedy hustejšiu tú 27, zažil som tam svojho času klbak.
Je to presne tak, ako píše Vladimír. My sme sa pri spracovaní dát stretli s nepresnosťami v dvoch typoch prípadov. Jedným je, ak APC započítava ako nástupy a výstupy aj pohyb vodiča na konečnej zastávke, čo sa dá ale veľmi ľahko identifikovať a odfiltrovať.
Druhý typ nepresností bol pri počítaní detí, kedy APC časť detí kvôli nižšiemu vzrastu nezachytilo. Toto sme riešili manuálnym počítaním cestujúcich na trasách, kde to bolo podstatné pre tvorbu novej koncepcie. Príkladom je linka 2 v úseku Nozdrkovce – Beckovská (ZŠ Dlhé Hony), kde sme na základe fyzického sčítania v autobuse pristúpili k doplneniu zachádzky na školský spoj C cez Nozdrkovce.
S anomáliami pri výsledkoch s APC sme sa už stretli. Zatiaľ nebol čas venovať sa tomu, prečo sa tak v niektorých prípadoch stalo - či do toho nejak zasiahol vodič, či bol na spoji výpadok prenosu dát, či sa niekde v "postprodukcii" poskladali dáta zle.
Práve preto sa pre účely analýzy súčasného CP a prípravy novej koncepcie poskytovali dáta za dlhšie obdobie, aby prípadná nezistená anomália v konkrétnom dni štatisticky neovplyvňovala dlhodobý výsledok spoja.
Plus, pokiaľ mi je známe, zistenia z APC, ktoré boli akokoľvek mimo očakávaní, autori koncepcie následne kontrolovali priamo v teréne s cieľom overiť dôveryhodnosť informácie, ktorá vyšla z APC, a pokiaľ mala potenciál byť významnou pre prípravu zmeny.
Do Štitár chodí PAL len v časoch, keď si neplatia MHD. Takže tam je PAL len doplnok a je vždy zaujímave sledovať v autobuse o 20:20 z Nitry do Zlatých Moraviec, ako sú Štitárčania zmätení zo spôsobu odbavenia. Viackrát som zažil, že chceli platiť platobnou kartou, čo v NSK nejde a pod. V posledných rokoch navyše aj v Hrnčiarovciach aj v Štitároch pribudlo kopec nových rodinných domov, takže ja si časom viem predstaviť posilnenie aj tam.
A k ostatných obciach, o časoch ktorých hovorím, nechodia ľudia z práce, ale za oddychom, kultúrou a zábavou do Nitry.
Ak sa ešte bavíme o Nitre a okolí, tak aj Veľký Lapáš/Malý Lapáš v posledných 10 rokoch sa dosť rozrástol. A je vidieť, že taktovú linku do Vrábel resp. Levíc, ktorá chodí v PD 30/15 min. a cez víkend každú hodinu tiež dosť živí aj práve Lapáš.
Lenže Lužianky sú vlastne hlavnou železničnou stanicou Nitry, Branč je a Ivánka kvôli priemyslu. Len Štítáre a Hrnčiarovce majú podobn charakter ako Soblahov, ale tá 27 nie je zasa nejaké terno, hoci tam je to dané tým, že tam je AJ linka PAL.
Aby sme sa nepochopili zle, ja nevyčítam časté spoje do Kubrice, len poukazujem na fakt, že aj také malé osídlenie môže mať kvalitnú obsluhu verejnou dopravou. Horná časť Kubrej tiež zase nebude nejakým zásadným hráčom, spoločne s Kubrou to bude možno polovica zo Soblahova. Hybnosť obyvateľstva v Soblahove síce môže byť o niečo nižšia, majú tam Coop Jednotu (staršia čast obyvateľstva tak nemusí cestovať do Trenčína za nákupom), ale aj tak si myslím, že by sa tam uživila “MHD” linka.
V obciach okolo Nitry, kde jazdí MHD vidieť, že obyvatelia majú podobnú hybnosť ako v priemernej okrajovej časti. Nie je ničim nezvyčajným, že aj cez víkend podvečer stretneš slušne obsadený kĺbak smerujúci do mesta.
Spoj mal pôvodne znamienko rk, cca 15 rokov dozadu sa zmenilo na g(premáva ne-pia). Nedeľa ostala kvôli pracujúcim na nočnú z nedele na pondelok ale neskôr už neboli ani tí, až sa z dôvodu nízkej vyťaženosti zrušila aj tá na úkor posilnenia vnútra dňa a potiahnutia spoja 11.28+ až do Dubnice a odtiaľ späť do Soblahova. Z DCA vtedy nič nešlo cca 2,5hod
Krok späť, do ,,čias setrigtov,, bolo už to, že sa dalo predlžovanie ,,mesačníkov,, u vodiča. Taktiež dobíjanie kariet u vodiča neurýchľuje ale ani malý rozdiel medzi cenou v hotovosti a s DK príp PČL.
To nie je len o Soblahove ale aj na trase Trenčín-Dubnica, Teplice, Stankovce...
To odbavenie by mohlo byť rychlejšie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka