Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marek6283 #14232:
Ale to je prave to Marek ze to riesit treba, spomenul to uz aj TomoSK v zavere svojho prispevku - to ze ty ja a dalsich x ludi je normalnych, v ramci moznosti dodrzuju nejake predpisy a zasady neznamena ze to tak nutne budu robit vsetci vzdy a vsade(vid ze dnes bez zamavania pod Juhom je zastavenie na zastavke nie uplne bezne hoci je to stanovene). Taketo veci musia(nie mozu ale musia) byt nutne osetrene uz pred zavedenim a vodici s tymito zmenami patricne oboznameny. Pretoze presne tie zastavky - Legionarska a Braneckeho v smere na Hasicsku, to su presne tie ktore mozno budu bastou prestupovania(dokonca Braneckeho ne posledna mozna štácia pred mostami) a hrat sa tam na nejake kockovanie uplne narusi zmysel tohoto vsetkeho.
Reply on: pešiak #14233:
To co si napisal sa ale absolutne nevylucuje s tym co som napisal ja, ba dokonca by som povedal ze to na to ani nijako logicky nenavazuje 🙂 Ja hovorim o konkretnych situaciach ktore sa teraz bezne deju ale vzhladom na inu koncepciu niesu az take dolezite/relevantne ich teraz a tu riesit. Vid moj dalsi prispevok nad tymto.
Reply on: tomas153cv #14228:
K tým zastávkam na znamenie. Stále sa tu o tom hovorí a samozrejme ja budem vždy na strane cestujúceho. Autobus aj tak
- musí dodržať čas odchodu zo zastávky , takže ak by tam aj nik nebol, autobus s k o r e j odísť zo zastávky n e m ô ž e!
- ostatné sa / obzvlášť v Trenčíne/ skoordinovať naozaj nedá 😏
Reply on: tomas153cv #14228:
tak 3 autobusy ani neriešme, je logické, že ten tretí musí čakať ak už ku takému stretnutiu dôjde, lebo cestujúci smú nastupovať do dvoch po sebe stojacich vozidiel...na Hasičskej a pri gymnáziu však aj ja sám toto neuznávam a niekedy aj na Legionárskej, pričom ale keď odchádzam tak pozorujem či ešte náhodou niekto vpredu nechce nastúpiť. Ano, dnes je to tak ako píšeš najmä na Braneckého a tam je to potom problém...ale tieto veci si musíme aj my sledovať v zrkadlách a ja vtedy na nejé seKUNDIČKY nehľadím a miesto uvoľňujem.
Reply on: tomas153cv #14230:
Nebolo to myslené osobne, skôr tak všeobecne pre ostatných diskutérov - dnes by som sa určite nespoľahol na to, že mi napríklad Pod Juhom všetci bez zamávania zastavia. 🙂

Poslednú vetu som formuloval ako predpoklad preto, pretože prepravný poriadok je stále kompetenciou dopravcu do ktorej de facto nemôžeme priamo zasiahnuť. Jedná sa však o bežnú prax naprieč rôznymi sieťami, preto si dovolím tvrdiť, vzhľadom na rozhľadenosť zodpovedných u dopravcu, že to tak bude aj v tomto prípade. 🙂
Reply on: TomoSK #14229:
nechapem uplne tu prvu odpoved, ja som nikde nenapisal ze to dnes neplati. Dnes neplati akurat to ze su vsetky zastavky na znamenie.
Popravde som rad ze ste na toto mysleli a upravili odchody tak aby to cele davalo vzhladom na koncept zmysel.
Ale predpoklad v tomto pripade nestaci, ja som sa pytal vyslovene na to ci to bude niekde upravene(nakazane) v prepravnom, pripadne v manuali pre vodica.
Reply on: tomas153cv #14228:
Stáť na zastávke stačí už dnes a platí to od 1. marca 2023, teda už vyše roka, podľa Prepravného poriadku článok 4 bod 9.

Po zmene časovej polohy linky 23 by sa už tri autobusy stretnúť na zastávke nemali. Pri bežnom prevádzkovom meškaní sa to však stať môže a nikdy tomu nebude možné úplne zamedziť. Mierne boli upravené aj jazdné doby, takže tam, kde autobusy chronocky vetrali, boli mierne pozmenené, zároveň boli upravené do takej podoby, aby prípadne čakanie bolo na zastávkach, ktoré sú dostatočne kapacitné.

Takisto predpokladám, že ak v zastávke bude stáť vozidlo, to ďalšie za ním zastaví.
Reply on: Michal Mazánik #14227:
K tym zastavkam na znamenie aj mna napada jedna doplnkova otazka, bude vodic musiet zastavit na zastavke aj v pripade ze na nej sice nikto(viditelne) nestoji, ale stoji na nej ine vozidlo verenej dopravy? Ak ano(co predpokladam ze ano) bude v novom CP zaistene to, by sa nestretli v jednom case na jednej zastavke viac ako 3 vozy?(myslim v riadnom case bez vyrazneho meskania). Ide mi o to ze niektore zastavky niesu usposobene na 3 autobusy a aby sa nestalo to ze autobus a,b,c pojdu spolu cast trasy, autobus a,b budu stat na zastavkach, voz c bude cakat lebo sa tam nevopcha(dnes sa toto zial normalne deje) a cestujuci prave z tohoto voza c nedosiahne nikdy prestup na busy a,b pretoze vodic je povinny pristavit tretie a kazde dalsie vozidlo pri oznacnik zastavky, pokial to jej technicka dispozicia umoznuje a navyse po novom bude stacit aby ludia stali na zastavkach, cize musi tam zastavit.
Reply on: theo #14226:
Už aj v súčasnosti majú vodiči povinnosť zastaviť na zastávke, aj bez toho, aby museli cestujúci mávať. V prípade zastávky Pod Juhom, ktorá je na znamenie už dnes, sa zavedením všetkých zastávok na znamenie nič nemení.
Jedna vec v súvislosti v prechodom na všetky zastávky na znamenie - nebude to mať negatívny dopad na L1, L3 a P5 v smere do mesta, keď budú častejšie "zbytočne lietať" medzi jazdnými pruhmi, ak bude niekto stáť na zastávke pod Juhom?
Reply on: Marek6283 #14224:
Na časť z tohto mi nedá neodpovedať, lebo sa povedalo "A" bez "B" a vykresľuje nás to v hovadskom svetle.

Na čo vodičom pauza v depe, kam sa musia presunúť väčšinou cez pol mesta a autobus potom omnoho dlhšie nemôže jazdiť? Celá táto otázka vyvstala kvôli tomu, že sme sa snažili (a naďalej sa snažíme) dotlačiť mesto k vybudovaniu plnohodnotných sociálnych zariadení na konečných Sihoť IV, Gen. Svobodu a Saratovská, kde by bolo vodičom k dispozícii seriózne zázemie po každom jednom/dvoch kolách, kde by bolo miesto na odpočinok, splachovacia toaleta či malá kuchynka s mikrovlnkou. Teda také sociálky, ktoré sú štandardom už prakticky všade a ponúkajú komfort na odpočinok zakaždým, keď tam vodič príde, a nielen raz v priebehu dňa.

Toto bol celý problém s vozením sa na obed do depa - skutočne si myslím, že mať k dispozícii akurát nechutnú ToiToiku na konečnej je fakt nedôstojné a až dehonestujúce pre prácu vodiča, a prinajmenšom veľmi zložité pre Kolegyne, ktoré sú medzi vami.
Reply on: capaCity #14206:
Presne takto ma zhodnotil jeden z tvorcov grafikonu ktory nastane...som ako 70 rocna SADka ktora odmieta zmeny ....na co vodicom pauza v depe,nic tam nerobia len lezia na gauci=to som lezal asi 2x ua moju 17 rocnu posobnost aj to som mal horucky.... a podobne veci som si vypocul...Ja sa zmenam nebranim ale rozumnym a skratka pohlady sa nam asi v polke veci rozchadzaju, ale ako pisem len cas ukaze co bolo dobre a co nie. Napisat si svoje mozem. Ale autobusy sa kupovali podla mna aby vozili ludi a nie vzduch a ja za tym co pisem vidim ze bude viac toho vzduchu....Mne ja jedno kam ma poslu, cez ake ulicky, ci pojdem prazdny alebo natrieskany pokial som v praci ale ako obyvatelovi mesta a cestujucemu a cloveku ktory to tu ma rad mi zalezi aby to tu slapalo! Viem ze aj Michalovi a Tomasovi, len maju ine predstavy a to je vsetko.
Reply on: draxter #14222:
Aká linka?
Reply on: milan005 #14219:
Ja mám stále pred očami linku 3 od DIC. A to je presne teraz obraz 1 krúžiacej po juhu. Pri takejto nosnej linke sa to ani mne nepáči. Toto je linka, čo sama o sebe je vyťažená, takéto krúženie by svedčilo nejakej 23...
Reply on: Michal Mazánik #14218:
Všetkému rozumiem čo píšeš, ja vidím aj logiku, len konštatujem, že proste všetko sa nevyrieši ani teraz.
Reply on: Michal Mazánik #14217:
Ok, ja som to chcel kvôli prehľadnosti dier a subehov, nakoľko sa mi to ručne nechcelo kopirovat
Nie je to len o Kubrici ktorá nemá veľa obyvateľov ale aj o hornej časti Kubrej, kde pribudol obytný súbor a hlavne kyselka je silným rekreačným cieľom Trenčanov.
Tiež spojenie Juhu I so stanicou a Maxom.
Zachádzka L1 na Saratovskú nehodnotím pozitívne aj keď rozumiem že je to ,,zapchanie úst,, ľuďom zo starého Juhu ktorí by znovu prišli o kopu spojov ako pri každej zmene od začiatku 90tych rokov.
Myslím že už to čo sa odtiaľ škrklo v 2016 bola hranica únosnosti.
Chápem výhodám trasovania novej L1 na Sihoť ale zároveň vidím nevýhody tým spôsobené na L4, 6 a 11. Jedno bez druhého ako to už chalani písali je ťažko realizovateľné.
Reply on: draxter #14213:
Rozumiem. Pri spojení Sihote I a II s MAXom by som dal do pozornosti, že spojenie síce nebude priame, ale bude možný prestup medzi linkami 1 a 24 na zastávke Žilinská. Nebude to síce priame, ale myslím si, že stále výrazne lepšie, než ísť trebárs z okolia Kauflandu na Rázusovu pešo s taškami, najmä pre starších ľudí.

Úprava linky 11 súvisí s linkou 1. Ak chceme mať z celej Sihote do mesta pravidelný mimošpičkový interval 10 minút, musíme linku 1, ktorá na Žilinskej z tohto zväzku vypadne (2 spoje do hodiny) niečím nahradiť, aby v úseku kotolňa - Obchodná akadémia neboli dve 20-minútové diery. Práve túto úlohu plnia spoje liniek 4 a 11, ide teda o jeden z dôvodov trasovania L11 cez Sihoť.
Reply on: draxter #14216:
Nie sú a ani sa nebudú dopracovávať, nakoľko by už dnes boli neaktuálne. Niektoré z navrhovaných súhrnných CP chceme doplniť do verzie so zapracovanými pripomienkami.
Reply on: Michal Mazánik #14197:
1. rozumiem, ale ja som chcel súhrnné podľa aktuálneho návrhu z určitých zastávok, z ktorých neboli spravené v rámci súhrnov, ktoré boli zverejnené - sú, či nie sú?
2. ok
3. ok. Dúfam že zastávky budú čoskoro

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.