Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jano1 #12539:
Dal najnizsiu cenovu ponuku a splnil vsetky poziadavky, takze ak sa mesto nerozhodne sutaz zrusit, zrejme ano.
Nový dopravca na zabezpečenie služieb v pravidelnej autobusovej doprave (MHD) pre
mesto Trenčín bude Autobusy Karlovy Vary, a.s. ?
Reply on: Viko #12537:
"Vozidlový park bude tvorený min. 5 kĺbovými autobusmi a min. 38 autobusmi štandardnej dĺžky."

Mali by si teda polepsit zo stavu 4 + 1 v oprave na plnych 5 😁
Reply on: draxter #12536:
Zázrak, ako dokážu stále miať piaty kĺb "v oprave" 😃
Inak, je nová súťaž nastavená na viac veľkokapacitných vozidiel? Alebo aké sú vízie?
Peter K. (23.4.2021)

Téma: Mobilita

Dobrý deň. Prečo MHD spoje obsluhujúce TESCO a Laugaricio zónu niesú vedené veľkokapacitnými kľbovými autobusmi? Tieto spoje jazdia zhruba raz za hodinu a "malé" autobusy kapacitne nestačia a sú preplnené. Na iných linkách kde autobus ide každých 20min netreba klbové vozidlá. V týchto COVID časoch sú veľkokapacitné autobusy nutnosťou na spomenutých spojoch najmä ked sa otvorili obchody.

Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 3.5.2021

Aktuálny vozový park dopravcu, ktorý zabezpečuje obsluhu MHD Trenčín, disponuje 5 kĺbovými vozidlami, z toho jedno vozidlo je v oprave. Interval v ranných hodinách na linke č. 24 je 60 min. a v poobedňajších hodinách 40 min. Čo sa týka linky č. 25, interval počas celého dňa je cca 60 min. Nie je možné, aby dopravca presunul všetky kĺbové autobusy na linky č. 24 a 25, vzhľadom k tomu, že máme ešte ďalších 17 liniek. Narušil by sa plán obehu vozidiel. Bolo by ideálne, napísať, ktoré konkrétne spoje myslíte na linkách č. 24 a 25.
Tak to som rád. Ďakujem
Reply on: FifoSk #12533:
Toto je asi otázka na dopravcu, spoločnosť SAD Trenčín. Informačné panely fungujú v aktuálnom obmedzenom režime už približne 4 roky, kedy poskytujú len minimum informácií.

Vzhľadom na blížiaci sa koniec kontraktu nepredpokladám, že dopravca bude riešiť update systému. Od novej zmluvy bude mesto požadovať výrazne vyšší štandard informovanosti (LCD vnútorné informačné panely s podstatne širším požadovaným množstvom informácií).
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať, že či sa vráti funkcia vnútorných informačných panelov späť aby to písalo Nasledujúcu zastávka, dátum čas deň a tak jak to bolo pred zmenou. Pretože toto je blbosť keď tam raz za čas zasvieti zastávka a furt dokola je tam iba čas.
Reply on: GAPbus #12529:
Ako som napísal, bez problémov v TN MHD/SAD, PD, ZA atď., len sa doplním s jedným problémom:

SlovakLines karta sa dá použiť aj v busoch DPB, ale zrejme je nejaký synchronizačných problém, keďže mi čítačka v busoch DPB nerozpozná kartu, ak som medzitým jazdil mimo BA. Neviem, či si ju po nejakom čase DPB vymaže zo servera alebo nerozpozná kredit, ak bola používaná mimo dopravcov IDSBK - ak však predtým použijem kartu v busoch SL eventuálne na čítačke na stanici, tak následné použitie v busoch DPB je bez problémov.

Čiže v skratke, ak jazdíš mimo Bratislavy, pri jazde v DPB maj v zálohe jeden papierový lístok, ak kartu predtým nenačítaš inde v rámci IDSBK. Keďže tak často v samotnej Bratislave nejazdím, neviem, v čom presne je problém a ani sa mi nechce zisťovať, keďže SL bude na jeseň nahradený novým dopravcom.
Reply on: GAPbus #12529:
Ako bolo napísané, držiteľ karty SL ju môže použiť u všetkých zapojených dopravcov - v prímestskej doprave som s tým nemal problém od Trenčína po Poprad, Bratislavu a Prievidzu.

To čiastočné zapojenie sa ťa netýka; znamená, že držiteľ napr. karty vydanej SAD Trenčín ju nemôže použiť v autobusoch SL alebo DPB.
Reply on: GAPbus #12529:
https://www.preukazstudenta.sk/dopravna-karta/akceptacia-elektronickej-penazenky-dopravcov/
Slovak Lines (čiastočné zapojenie – cestujúci SL môžu používať peňaženku u iných zapojených dopravcov)
Ahoj, mám dotaz na čipovú kartu. Vlastním čipovú kartu s el. peňaženkou Slovak lines. Je táto karta akceptovaná mestskej/prímestskej doprave v Trenčianskom kraji? Ďakujem za odpoveď
Reply on: S499.1023 #12527:
Keď ich nepoužívam a nebudem tak neznamená to, že som ich nevyužíval. Využíval som ich vyše 4 rokov a za ten čas denno denne čo som chodil autobusmi tu v Trenčíne si viem spraviť obraz. A aj keď už nimi nejazdím tak jasne vidím podľa informácií, že sa nič nezmenilo a bohvie kedy zmení.

Celé pripomienkovanie ako moje či iných tu aj tak reálne už nemá moc zmysel, aj tak si to nikto si to nevšimne ani samotné mesto.
Využívať nebudem som myslel v najbližších pár mesiacoch, všetko sa môže zmeniť, ale aj nemusí, aktuálne to vidím, ale tak, že nemá to zmysel lebo táto MHD nie je robená pre ľudí, aspoň ja ju tak vnímam.
Reply on: Jacob #12526:
Tak čo tu potom vôbec pripomienkuješ autobusy, keď ich nepoužívaš ani nebudeš?
K predošlému len to, že okej, no uvidíme ako to bude, osobne ani tá zmena k lepšiemu ma akosi nedonúti presadnúť s auta na autobus.

Ale k inej veci všimol som si, že pri cestovnom poriadku tu na IMHD pri linke č. 1 (https://imhd.sk/tn/linka/1) v opačkom smere na Gen. Svobodu zjavne chýba zastávka Kubrá, ZŠ. Lebo či na cp.sk alebo priamo u SAD-ky v CP je písané, že obsluhuje aj túto zastávku tak niekde nastala chyba asi. Neviem či sem niekto kto to má na starosti pozerá do diskusie, alebo prípadne nejaký kontakt keby niekto vedel prosím a napíšem mu.
Reply on: Jacob #12522:
Kristepane, veď ak má mesto v podmienkach súťaže, že 100% vozoparku bude nízkopodlažný, tak asi s Crossom LE by sa nemohli do súťaže zapojiť, lebo by nevyhrali... Ak si mesto nastaví podmienky, ktoré bude aj potom reálne kontrolovať, tak nech ich jazdí pre mňa za mňa aj SAD Trenčín alebo Wiener Linien, ak ich splnia... Ako ja nemám chuť zastávať trenčiansku SAD, ale tuto asi stále nechápeme, akým spôsobom funguje výkon vo verejnom záujme, pravda?...
Reply on: Jacob #12522:
"...že ako pochovali linku č. 50 kvôli Covidu..."
Platí večerný zákaz vychádzania a reštaurácie sú už mesiace zatvorené. Dopyt po preprave v noci je na historickom minime. Kvôli Covidu nočnú dopravu zrušili alebo obmedzili Košice, Prešov, Praha, České Budějovice, Salzburg, Zurich, atď. atď. atď.
Určite netvrdím, že SAD TN nemá chybu, ale vyčítať im práve toto mi pripadá predsa len trochu mimo.
Reply on: Jacob #12522:
Nakúpili by to, čo by požadovali podmienky. Ak mestu stačili LE, nebudú z vlastnej vôle kupovať drahšie a údržbovo náročnejšie LF.
Reply on: TeBeCe #12519:
To musím povedať, že dlho nejazdil 😞 teraz si prezerám fotku ako som ho fotil si keď konečne začal jazdiť, neviem či presne od 21. februára 2017 ale ten rok určite. Je ho škoda, ale asi zjavne teda na tom technicky nie je dobre keďže ho už zjavne nechávajú znova na dvore SAD-ky.
Inak reálne celkovo moc neodjazil asi ani, keďže dlhodobo bol ako záložný aj to zjavne sa nikdy ako záložný nevyužil a viac stál a stalo sa tak znova.
Mi príde, že ako pochovali linku č. 50 kvôli Covidu podobne to dopadlo aj s týmto autobusom.
Osobne budem len rád ak nevyhrá súťaž táto SAD-ka a nech sa prace už preč, lebo osobne nechce sa mi veriť, že pri tých podmienkach mesta dokázali by to splniť. A zároveň čo by nakúpili? Iveco Crossway LE 12M ako naposledy v roku 2019? Určite nie, to nech si nechajú také polonízkopodlažné autobusy.
Reply on: capaCity #12516:
Presne tak! Vďaka občianskemu návrhu z roku 2016 sa začal dobrý trend v názvosloví zastávok, ktorý je bežný vo vyspelejších prevádzkach MHD. Určite by bolo namieste premenovanie dokončiť (nie len Zlatovská, ale aj Juh I či Kubrá, Opatová a Hodžova).

Čo sa Zlatovskej týka, veľmi ma tam sklamala ešte jedna vec - neboli zjednotené polohy stanovíšť PAL a MHD. Zastávky Zlatovská a Veľkomoravská sa mohli spojiť do obojsmernej zastávky pred Úspechom, kde sa malo vybudovať dostatočne dimenzované nástupište, obsluhujúce linky oboch dopravných systémov.

Nakoľko máme zjednotené tarify, tak sa to priam ponúka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.