Reply on: theo #12473:
Jednoznačne podľa mňa je to Žilina. Čo sa týka rozlohy som pozrel na Wikipédii a je o niečo menšia, ale ťažko povedať, že to je 100% údaj keďže Wikipédia niekedy nie je presná, ale dajme tomu, že tomu tak je. A tá doprava oproti Trenčínu je neporovnateľná, vozový park je na úplne inej úrovni, najväčším prínosom pre nich je taká veľká trolejbusová sieť.
A čo sa týka intervalu autobusov pre obchodné lokality, to je neporovnateľné s Trenčínom, tam sa mi asi nikdy nestalo, že by som čakal na autobus bez nejakého načasovania viac ako 15 min. aj to menej čakávam. A tu v TN? Ideš do Laugaricia a ak si chceš niečo vybaviť rýchlo na 20 min. tak smola, autobus ti ide každú hodinu, a to do najväčšieho nákupného censta v Trenčianskom kraji!!!
Ale na to aká je Žilinská MHD skvelá jednu vec jej musím vytknúť, kúpa časového predplatného lístka je možná len na predajnom mieste, čo mi pri takej MHD a meste a ešte aj Krajskom dosť vadí, aj to, že nepatria medzi TransCard dopravcov, podľa mňa by to bolo oveľa lepšie, tak reálne aj obyvatelia Žiliny musia mať kartu DPMŽ a ešte aj SAD ŽIlina, ktorá už patrí do TransCard.
Celá iniciatíva TransCard je skvelá, keďže aj taký študentský ISIC stačí.
Ide teda o zastávku Zlatovská, nákupné stredisko, pod ktorou sa aktuálne rekonštruujú inžinierke siete...
kvorka
Vidíme, ako to dopadlo v BB, kde bolo málo času a dominantný dopravca si dovolil dať ponuku na úrovni 4 EUR/km. Vidíme, ako to vyzeralo v PB, ale i TT, RK, NR a pod. Obzerá sa mesto aj po vlastnom dopravnom podniku, ako to tu už viacerí z nás v minulosti písali? Lebo pri novom vozovom parku (predpokladám a dúfam, že ktorýkoľvek dopravca bude zaviazaný na "lepší" vozový park, než je dnes) tá cena nebude asi najmenšia, ale dôležitejšie bude, či to bude z pozície mesta "len cena" alebo "cena" s rozumnými podmienkami.
Rovnako by bolo vhodné, aby súťaž bola minimálne rok vopred, aby dopravca mal čas nové vozy naozaj obstarať. Aby to potom "pre krátkosť času" nedopadlo tak, že budú jazdiť naďalej niektoré B952 a B961, namiesto kvalitných vozidiel.
Vie už mesto čo chce? Skladba vozového parku, jeho parametre, budúce zmeny v CP a linkách MHD, a to aj vo vzťahu k uvažovanej električke. Integrácia s PAL - ako sa to bude riešiť, označenia liniek, nástup, farebná schéma a pod. Tam toho nie je na jeden večer...