Reply on: Marek6283 #11439:
Marek, bude to mat automaticku prevodovku.K tomu motoru Cursor par slov. Dnes mame Cursory a velke problemy s krystalizaciou AdBlue. Prikladam na obrazkoch analyzu z jednej diplomovky. (Spickova praca, patri medzi 5 najlepsich zo cca 65 diplomoviek a bakalarok, ktore mi v zivote priamo so studentami presli rukami.)
Zjednodusene: Ku krystalizacii dochadza vtedy, ak nie je splneny jeden zo 7 parametrov, ktore registruje riadiaca jednotka - a to teplota vyfukovych plynov min. 207-210 stupnov C. Pri MHD idu tieto motory velmi casto vo volnobeznych alebo nizkych otackach, kedy je teplota vyfuk.plynov nizka a dochadza k zmene koncentracie AdBlue. Ta potom krystalizuje. (Toto je uplne mizivo u primestskej doprave, kde je menej zastaveni a dlhsie suvisle intervaly jazdy vo vyssich otackach, teda aj vykone a teda aj teplota vyfukovych plynov je vyssia - resp. su dlhsie intervaly, kedy su v teplote nad 210 stupnov. Pri dialkovej doprave toto nepozname, lebo az na vynimocne zastavenia ide motor v optimalnom rezime.)
Motory Cursor su vacsieho zdvihoveho objemu takmer 9litrov a teda ich rozsah otacok optimalneho vykonu zacina uz (iba) na 1600 ot/min. a dosiahnut danu teplotu vyfukovych plynov je vacsi problem. Motory Tector su o 25% mensie a rozsah ich otacok optimalneho vykonu zacina az na 2200 ot/min, kedy podla znamych prirodnych zakonitosti o teple maju vyssiu teplotu vyfukovych plynov. Teda su omnoho menej nachylne na tvorbu krystalov AdBlue.
Moznosti riesenia su dve. Bud kupovat omnoho drahsie tzv. aditivovane AdBlue k motorom Cursor, alebo kupit motor Tector. Aj na radu vyrobcu, s ktorym sme tento problem intenzivne riesili 2 roky, bude mat novy voz Tector.
Zdroj: z obrazku 1
mathre
Na druhej strane si asi treba uznať to, že autobusy sú asi trochu iný artikel, čo Vám na druhej strane uznávam. Bohužiaľ do tohoto procesu a obchodných vzťahov nevidím, takže ani Vám to neviem vyvrátiť a ani s Vami neviem súhlasiť.
Myslím si, že veľmi rád porovnávate neporovnateľné. Ak by som bol zákazník, ktorý si u krajčíra pravidelne objednáva drahé obleky v naplánovanom časovom harmonograme a potreboval by som zrazu jeden špeciálny v expresnej dobe, verím tomu, že by sa ten krajčír aj poskladal alebo robil nadčas aby mi ho pripravil. Toto je porovnávanie hrušiek a jabĺk, takže do toho by som nešiel. Samozrejme mi je jasné, že Iveco nenariadi svojim zamestnancom robiť nadčasy, aby Vám mohlo dodať neplánovane jeden autobus. Ale ako som napísal, chápem že autobusy sú špeciálna komodita a preto Vám Vašu odpoveď nebudem ani dementovať a ani s ňou nebudem stotožnený. Neviem to posúdiť. Avšak nakoľko ste vo veci dopravy odborník a máte množstvo skúseností, budem Vám veriť, že to je tak ako ste napísal.