tak posledny den prac. tyzdna za nami a Citelis18M stale na "prehliadke, naozaj by ma zaujimalo kde je chyba, ci je na nom nejaky zavazny tech. problem alebo co. uz je to mesiac co stoji vo vozovni
jasne, ja som posudzoval viac menej podla slov, nie skutkov, to je fakt:) cas ukaze, ale je mozne, ze dokedy PP obnovi vozovy park tak uroven nasej MHD TN rapidne stupne, hlavne ked vide na svetlo sveta novy CP, som velmi zvedavy.
V Poprade až doposiaľ mohli hádam po všetkých stránkach trenčiansku úroveň MHD iba slepo závidieť a tento stav stále trvá.
Uvidíme, čo z toho, čo v článku napísali, bude pravda. Porovnávajme činy a nie sľuby. Zatiaľ skutočne neexistuje nič, z čoho by ste si od Popradu mohli brať príklad. Totálny humus... na autobusovej stanici doteraz vyvesená tarifa MHD z roku 1992 či kedy...
MAN to uz je nieco, nie ako nase nemotorne Citelisy:) a je dobre zo stranky mesta, ze "myslia" na cestujucich, nezvysia cestovne, daju ludom bus najprv na vyskusanie, ci z ich pohladu nema nejake nedostatky. v nasom meste sa neudiala ani jedna z tychto veci.
Možno v PP zakladajú kolóniu MAN. Vzhľadom na vozový park a tamojší CP je to dobrý signál.
K tomu kĺbu a kneelingu: tiež si myslím, že v TN bude situácia minimálne rovnaká, t.j. sóla ho majú. A ešte raz opakujem, ide o chybu vodiča. Čo sa týka kĺbu, zatiaľ sa v premávke neobjavil, tak ťažko povedať. Na druhú stranu je to ex-testovací a predvádzací bus, takže by mohol mať vo výbave všetko, čím chce výrobca ohúriť, takže si myslím, že by mohol kneelovať. Ale keby aj nie, zatiaľ môj názor o subjektívnej zodpovednosti šoférov za "nepoužívanie" vymoženosti busu platí.
platí teda, čo som už povedal. Šofér si nesplnil svoju povinnosť. Ľudský faktor dáva opäť K.O. dobrému úmyslu. Navrhoval by som, aby sa mestskí činovníci išli previesť MHD a skontrolovať toto využitie. Rovnako aj vedenie SAD nejakú tichú inšpekciu by mohlo podniknúť na týchto linkách.
No podla toho, co v technickych parametroch udava vyrobca, je to bez diskusie. Tam spominany kneeling je sucastou kazdeho autobusu, ani sa neojavila ina moznost. http://www.karosa.cz/_data/tech/czech/tech_Citelis_12M_diesel_stand.pdf v popise "karoserie a vonkajsieho vybavenia". Takze aj v pripade trencianskej MHD tomu nebude inak.
Ja som ešte o takom nepočul, že by to nebolo v základnej výbave. Vzhľadom na to, že u pneumatického odpruženia to nič nie je. Ešte by som tak chápal nejaký automatický kneeling v prípaltkovej výbave a manuálny v základe.
citelis #01 ma naklapanie urcite, uz som ho videl v praxi:) ale poznas nasich neporiadnych vodicov, ako mozeme cakat ze budu naklapat autobus, ked niektori uz nemaju vo zvyku ani zastavit na zastavke ked chce cestujuci vystupovat
No neviem, ale na stanke vyrobcu je k tomu "kneelingu" napisane toto:
" vůz je vybaven nájezdovou rampou pro invalidní cestující a funkcí naklánění ke straně při zastavení." http://www.karosa.cz/main.php?show=citelis&language=czech
Draxter: Ved aj u nas sa planuje zrusit nastupovanie len prednymi dverami ?