Este raz: Medzinarodne cestovne sa urcuje v eurach. Cize ak na Slovensku zdrazelo cestovne na CD, nie je to dosledok zmeny kurzu, ale dosledok zmeny cennika.
Neviem to porovnať. V každom prípadne v MPS sa aj naďalej oplatí kupovať lístok v ZSSK, lebo ČD majú v eshope iba medzinárodný lístok (bez možnosti MPS).
Takže "Kúty - Břeclav" jednosmerný má ZSSK teraz podľa eshopu za 1,80 €. ČD to ponúkajú za 83 Kč čo je podľa zajtrajšieho valutového kurzového lístka Tatrabanky až 3,34 €.
Našiel som iba jednotný železničný kurz platný od 1. 12. 2017 vraj 26 Kč, ale ten od 10. 12. 2017 určite neplatí... Aktuálny som nenašiel.
Ešte jednému nerozumiem: To prečo v tých plnených croassantoch (šunka, syr) v diaľkových vlakoch Regiojet je vo vnútri drevené špáradlo? ? Aby to vnútri croassantu držalo spolu? Keby aspoň to špáradlo vyčnievalo von z toho, aby si ho zákazník mohol skôr všimnúť! ? Takto do toho človek ľahko môže zahryznúť! A na okraji je to špáradlo dosť ostré takže aj pichnúť sa môže! Vyrába to nejaká firma v Košiciach. Ja by som to zakázal! Je to legálne? Nevidel som na obale upozornenie na to. Keby aspoň stevardky na to upozorňovali. Dieťa si to pravdepodobnejšie nemusí všimnúť pre konzumácii...
Neviem odkedy je jedna stewardka až na dva vozne (a prednosť pri obsluhe má trieda Business). Predpokladám, že dvojnásobnú mzdu za to nedostávajú..
Cestovne potom predpokladam zdrazelo aj pri vydaji na CD, kedze medzinarodne cestovne sa urcuje v eurach a na lokalnu menu prepocitava podla aktualneho kurzu. Cize ak CD zvysili sumy v eurovom cenniku (aby pokryli vykyv zo zmeny kurzu), prejavit by sa to malo aj v ich pokladniciach.
Zaujímavé, že JLV nezdraželo. Regiojet cestovné neviem. Croissant plnený šunkou a syrom neviem kedy zdražel z 0,80 € na 1 €, ale napr. tvarohový koláč s kakaovou posýpkou zostáva za 0,40 €.
Od 10. 12. 2017 v tichosti zdraželi cestovné lístky do / z Česka (v pokladniciach ZSSK aj na ich webe). ? Dôvodom je pre nás nevýhodný kurz českej koruny. Napr. jednosmerný lístok z Brodského do Břeclavi zdražel až o 33 % (z 1,20 € na 1,60 €)! Pre porovnanie: Do Maďarska ani do Rakúska cestovné lístky nezdraželi. Výnimkou bude cestovný lístok do + z Viedne s príplatkom na viedenskú MHD, lebo tá bude drahšia od 1. 1. 2018.
A pre istotu im ešte zvýšime obehovosť zavedením "priamych" vozňov do/z Humenného. Netuším, kto robil tohtoročné obehy, ale buď to robil prvýkrát v živote alebo ide o šotouša, čo si potrebuje niektoré vozne odfotiť na miestach, kde ešte nikdy neboli (maďarské zhumpľované Avmz/Bvmz vo Svite).
Ten "posledný čas" trvá už dlhšie a čo je horšie, prejavuje sa to už aj na IC - vozia tam bezstolíkové Bmpeer, Bdghmeer bez wifi, ale už sa pritrafil aj Bpeer 29-70. Nevadí, hlavne, že štedro sponzorujeme EC Hortobágy ?
Dalo by sa aj z HBf bez úvrate cez Meidling a potom po spojke, kadiaľ jazdili na Kledering kedysi EC z Westbf na Ostbahn. Len časovo ke to blbosť.
Najlepšiepre pre ľudí by bolo ale íst po S-bahn Stammstrecke, obslužiť Praterstern, Mitte a VIE.
Keď sa tam aj Westbahn dostal, možno by to bolo reálne.
Osobne by som tiez mal na mieste RJ tendenciu tie vlaky potiahnut priamo na viedenske letisko, ale znamenalo by to vynechanie Hautpbahnhof (uvrat je tam zrejme nerealna). Otazka teda je, ktora stanica je dolezitejsia: Hautpbahnhof, alebo Flughafen Wien? Povedal by som ze samotny Simmering ma dost dobre spojenie do mesta na to aby absencia Hbf az tak nezavazila. Na druhej strane to, ze odvoz od vlakov bude robit minibus naznacuje kolko cestujucich na letisko Vieden ocakavaju.
Moj predpoklad je, ze sucasny model bude pre cestujucich na letisko neatraktivny a budu nadalej uprednostnovat autobusy. Cize ocakavam ze tie minibusy skoncia pomerne rychlo.
810zssk
Moj predpoklad je, ze sucasny model bude pre cestujucich na letisko neatraktivny a budu nadalej uprednostnovat autobusy. Cize ocakavam ze tie minibusy skoncia pomerne rychlo.