A prečo nemáte nové električky? Lebo sa všetci zaklínajú metrom. A ani vám nové električky nekúpia, lebo vám predsa kúpia vozne metra, tak načo by vám boli nové električky?
Choďte sa všetci zahrabať aj zo svojím slávnym 1000mm rozchodom, ktorému kľudne obetujete eliny samé. Veď sa nechte prekvapiť a sami uzriete, že vám metro vykynoží eliny z Blavy. Potom už bude neskoro na čokoľvek rozumné a vam ostane iba lamanie rukami a plač. Ja vám hovorím: Do dvadsiatich rokov je Bratislava bez električiek.
Choďte sa všetci zahrabať aj zo svojím slávnym 1000mm rozchodom, ktorému kľudne obetujete eliny samé. Veď sa nechte prekvapiť a sami uzriete, že vám metro vykynoží eliny z Blavy. Potom už bude neskoro na čokoľvek rozumné a vam ostane iba lamanie rukami a plač. Ja vám hovorím: Do dvadsiatich rokov je Bratislava bez električiek.
si
2. vyzerali by v principe uplne rovnako a predpokladam ze tam nemaju rozbite trate a ani by nemali, takze z pohladu cestujuceho by sa nic nezmenilo... naklady vyplyvajuce zo zmeny by sa im v dlhodobej perspektive vratili v cene vozidiel.
A ty vidis zmenu rozchodu ako nieco strasne drahe... ale neuvadomujes si, ze vacsian trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435 a tie trate co su starsie by aj tak potrebovali opravit, a naklady na budovanie trate su myslim +- rovnake bez ohladu na rozchod. Vozdila (s vynimkou T6 a generalkovanych K2) maju uz celkom slusny vek, netvrdim ze nie su schopne sluzit dalej, ale voci ich vymene za novsie modernejsie a nizkopodlazne vozidla by asi ziaden cestujuci nenamietal (a vodici asi tiez velmi nie, aj ked to by uz dost zalezalo aj od ich technickych parametrov)
Papyr: prechod medzi roznymi napajacimi systemami je z tohto celeho to najobtiaznejsie, pretoze musis vozit so sebou de facto malu meniaren (co zebarie neake miesto a aj nieco vazi), ale nie je to nerealizovatelne !!!
prestupne systemy zeleznica - elektricka a podobne ludi prilis lakat nebudu, ich nelaka ani ked maju prestupovat na zastavke z jedneho vozidla do druheho a nie este ze vystupim kdesi z vlaku na nastupisti a potom kus prejdem zas na zastavku a pod....
CeCo: aspon kusok normalnejsi prispevok... 1. poskytovanie dopravnych sluzieb vo verejnom zaujme nie je nikdy ako take ziskove, je dobre ked je aspon nestratove... Ale na projekt zmeny rozchodu a rozsirenia a prepojenia siete by sa v rozumnom pripade mohli najst financie tak zo strany mesta, regionu, statu a aj EU (pretoze to zasahuje a obsluhuje uzemie 3 statov)
Vystavba novych trati na 1000 a ich nasledna prestavba na 1435 by bola o hodny kus drahsia...
KLF: a kto tu vravi zeby si sa mal do viedne trepat kachnou ? :-))