Mr. Zahadny
: No... tak s Tebou nemozem suhlasit. Vyhoda trolejbusu voci elektricke je: ako si uz spominal - dostane sa na miesta kam sa elektricka viest neda. Takych mame v Bratislave OBYVANYCH dost. Palisady a vyssie az po Patronku, YMCA a vyssie az po Kolibu a Kramare, Dlhe diely. Dalsia vyhoda je, ze sa mozu navsajom v pripade nehody, prekazky v ceste, poruchy OBIST. Rozhodne by nemali byt ako Ty pises vytlacene na periferiu mesta a byt len doplnkovou dopravou. Som zastanca elektriciek, ale nie fanatik (aj ked na nich jazdim
). Tiez si neviem predstavit elektricku na Zeleznej studnicke, ale to tu uz uvadzam len ako glosu.



Turbo
Suhlasim s tebou, ze treba rozvijat aj trolejbusy. A ta zelezna studnicka - tak to ma byt. Okrem toho by sa dalo uvazovat aj o "elektrifikovani" inych, vnutromestskych aurobusovych linkiek, ktore su velmi vytazene (napr. linka 50 by sa dala po celej trase, po Safko by to uz vobec nemal byt problem). Dlhe diely su ver tomu ci nie, vhodnejsie pre elekricku, lebo keby si tam chcel natiahnut trolejbusy, tak by si ich musel tahat z Patronky cez Mlynsku dolinu, Karlovesku a aj na Dlhe diely. Elektricku staci natiahnut od Molecovej na Dlhe diely a vystavba elektricky by si na rozdiel od trolejbusov nevyziadala ani nakp novych vozidiel, jednoducho tam presmerujes jednu linku konciacu c Karlovke, napr. 9 (to by si tam mozno aj jazdil
Trat z Molecovej na Dlhe diely je asi o 200 metrov dlhsia ako z Molecovej do Karlovej Vsi. Tento rozdiel nie je veliky a znamenal by narast vozokilometrov (aj ked by sa to malo ratat vo vlakokilometroch) o velmi malu hodnotu (tusim 3% - fakt smiesny narast).
Zhrnutie a porovnanie elektricka / trolejbus:
Trolejbus:
vyhody:
- idealny na kopcovity teren
- nespaluje naftu ani plyn, cize nezadymuje mesto
- ma vyssiu atraktivitu pre cestujucu verejnost.
nevyhody:
- okrem trate na Dlhe diely treba vybudovat aj dlhe pripojne vetvy od Patronky (mozno aj meniaren)
- treba rozsirit vozovy park trolejbusov
- pri opotrebovavani pneumatik dochadza k uvolnovaniu karciogennych latok
Elektricka:
vyhody:
- vysoka kapacita (vyssia nez trolejbus)
- uplne ekologicka
- najatraktivnejsi dopravny prostriedok
- staci vybudovat iba trat na Dlhe diely, ktora sa priamo napoji na trat pri zastavke Molecova
- netreba rozsirit vozovy park elektriciek
- rychlejsie spojenie s centrom mesta (nestoji v zapche)
- pri zvazeni vsetkych faktorov vychadza lacnejsie ako trolejbus (pri vystavbe aj prevadzke)
nevyhody:
- kopcovity teren sa moze zdat niekomu ako nevyhoda, ale staci sa pozreit do Brna, Prahy a inde, do akych kopcov tam elektricky jazdia
este mala poznamka:
Ziaden usek na Dlhe diely neprekracuje stupanie 6,7%, cize elektricka by to v pohode vyslapala (aj kachna). Druha vec je ci by to ubrzdila, lebo keby isla zhora taka dobra kachna a brzdila by elektrodynamickou brzdou do zrychlovaca, ten by mohol zhoriet. V tomto pripade ale staci zastavit na 1 minutu na nejakej lubovolnej zastavke a pockat, kym MG vyfuka zrychlovac (takyto predpis maju aj v Prahe s poznamkou, ze napalti pre tyristorove vozy, lebo tie maju oddeleny brzdovy odpornik