Pár postřehů z praxe v Praze. To bude možná zajímat i lidi z Bratislavy.
Náhradní autobusová doprava za tramvaj se vypravuje jenom, je-li předpoklad, že tramvaje nepojedou déle, než hodinu, protože zavedení NAD v praxi trvá nejméně 3/4 hodiny. V případě průšvihu na Karláku tramvaje nahradit nelze a cestujícím se doporučuje využít metro. NAD se nezřizuje.
Náhradní doprava za metro se zřizuje za podobných předpokladů s tím, že metro dokáže jakž takž nahradit pouze naáhradnadní tramvajová doprava. NAD to prostě nestíhá. Pokud nastane velká mimořádná událost na trati C tak, že se nejezdí v úseku Florenc - Kečerov, tak zřízení NAD trvá nejméně 4 hodiny a jezdí na tom co se sežene, protože zdroje DP na to nestačí.
Každá taková neplánovaná náhradní doprava se zřizuje na úkor pravidelných linek, kde tím pádem nastává taky pekelnej bordel.
V jiných městech je situace ještě horší, protože většinou nemají autobusy na NAD kde brát. Znám několik příkladů z Hradce Králové, kde vedení DP vykřikuje něco o ideálním poměru elektrické trakce k nezávislé 1:2 a v praxi pak nedokážou nahradit trolejbusy při hodinovém výpadku elektřiny a ani se o to nijak nesnaží.
Nezastupitelnost autobusů v MHD jsou lži a zlá propaganda gumokolní lobby.
Náhradní autobusová doprava za tramvaj se vypravuje jenom, je-li předpoklad, že tramvaje nepojedou déle, než hodinu, protože zavedení NAD v praxi trvá nejméně 3/4 hodiny. V případě průšvihu na Karláku tramvaje nahradit nelze a cestujícím se doporučuje využít metro. NAD se nezřizuje.
Náhradní doprava za metro se zřizuje za podobných předpokladů s tím, že metro dokáže jakž takž nahradit pouze naáhradnadní tramvajová doprava. NAD to prostě nestíhá. Pokud nastane velká mimořádná událost na trati C tak, že se nejezdí v úseku Florenc - Kečerov, tak zřízení NAD trvá nejméně 4 hodiny a jezdí na tom co se sežene, protože zdroje DP na to nestačí.
Každá taková neplánovaná náhradní doprava se zřizuje na úkor pravidelných linek, kde tím pádem nastává taky pekelnej bordel.
V jiných městech je situace ještě horší, protože většinou nemají autobusy na NAD kde brát. Znám několik příkladů z Hradce Králové, kde vedení DP vykřikuje něco o ideálním poměru elektrické trakce k nezávislé 1:2 a v praxi pak nedokážou nahradit trolejbusy při hodinovém výpadku elektřiny a ani se o to nijak nesnaží.
Nezastupitelnost autobusů v MHD jsou lži a zlá propaganda gumokolní lobby.
Martyk
Teď jsem telefonoval do DP Ostrava. Výroba Solarisů je plně zakázková a autobusy se začnou vyrábět až po podepsání kontraktu. Výrobce je schopen a ochoten učinit na vozidle téměř jakékoli úpravy včetně takových, které by vyžadovaly i novou homologaci vozidla. Potahy sedaček dle přání zákazníka možné pochopitelně jsou, kabina řidiče je modifikovatelná a pedál na hlášení zastávek je vysloveně snadná drobnost, kterou namontuje do půl hodiny i ten nejlínější dělník do každýho vozidla. Vnitřní informační systém dle přání zákazníka je taky samozřejmostí. a je celekm jedno, jestli se tam namontují transparenty čitelné jen zvenčí nebo takové, které jsou oboustranné se seznamem zastávek, jak je známe z Angor. Montáž vnitřního panelu jinam ve vozidle je prý možná také.