Ked ma nejaka organizacia dobry system kontroly a motivacie, tak stale existuje moznost ze zamestnanec urobi chybu a ta sposobi spolocnosti skodu. Ked pridete do banky a dievcina v prepazke nebude k vam slusna, tak urcite si pokazite dojem o tej banke... Jedna sa teda najma o priamy kontakt so zakaznikom, v pripade dpb toto nie je az take dolezite, lebo priamo kontakt so zakaznikom maju len tetusky v predajni elektriceniek. Preto by dpb mal velmi pouvazovat nad systemom kontroly a motivacie.
V dpb je imho zial systemova chyba. Totiz ak sa nieco vykonava neustale zle (=nekvalitne), tak potom to vyzera na chybu v systeme kontroly a motivovania. A tak mi len ostava suhlasit s Turbom ze treba osviezit vedenie.
Ovsem zo zavadzanim sankcii s Turbom az tak nesuhlasim, pri tom treba byt velmi opatrny. Ja si mysilm ze daleko lepsie je zaviest za kvalitnu pracu premie a ine soc.vyhody. Prostriedky kt. by dpb minul na dodatocne odmeny, by sa mu rychlo vratili ako vysledok kvalitnejsej prace radovych zamestnancov. Zo zamestnancami musis totiz zacat zadobre, lebo ak ich 3/4 vyhadzes tak budes mat fakt velke problemy, lebo nahradit 3/4 pracovnik v priebehu niekolkych mesiacov je velmi narocne. Musis vybrat novych, nie vsetci sa ti osvedia a este ich musis aj zaucat. Vsetko su pre tebe velke naklady, preto treba skusit motivovat pracovnikov sucasnych(aj hrozba straty prace je motivacia, ale imho nie prave idealna, ked je zamestnanec naladeny pozitivne tak podava daleko vyssi vyokn). A az ked zlyhaju vsetky ine moznosti motivacie tak musis zamestnanca vyrazit, musi to byt uplne krajna moznost. Priznavam ze o sposobe vnutornej kontroly v dpb mam zalostne malo informacii, ale zatial mam dojem ze ak tam nejaka funguje, tak este podla principov z roku 1970. Myslim ze dpb by mal vazne vypracovat dajaku koncepciu kontroly a motivacie pracovnikov. To prislusne vzdelany ludia v pohode dokazu a prinieslo by to velku usporu casu, financii a zmensilo by to vyskyt nepredvidatelnych poruch.
takto to teda vidim ja, podla toho co som sa zatial o vedeni ludi a riadeni organizacie naucil v skole.
ked na jesen absolvujem predmet HRM (Human Resource Management), tak budem vediet povedat este viac
V dpb je imho zial systemova chyba. Totiz ak sa nieco vykonava neustale zle (=nekvalitne), tak potom to vyzera na chybu v systeme kontroly a motivovania. A tak mi len ostava suhlasit s Turbom ze treba osviezit vedenie.
Ovsem zo zavadzanim sankcii s Turbom az tak nesuhlasim, pri tom treba byt velmi opatrny. Ja si mysilm ze daleko lepsie je zaviest za kvalitnu pracu premie a ine soc.vyhody. Prostriedky kt. by dpb minul na dodatocne odmeny, by sa mu rychlo vratili ako vysledok kvalitnejsej prace radovych zamestnancov. Zo zamestnancami musis totiz zacat zadobre, lebo ak ich 3/4 vyhadzes tak budes mat fakt velke problemy, lebo nahradit 3/4 pracovnik v priebehu niekolkych mesiacov je velmi narocne. Musis vybrat novych, nie vsetci sa ti osvedia a este ich musis aj zaucat. Vsetko su pre tebe velke naklady, preto treba skusit motivovat pracovnikov sucasnych(aj hrozba straty prace je motivacia, ale imho nie prave idealna, ked je zamestnanec naladeny pozitivne tak podava daleko vyssi vyokn). A az ked zlyhaju vsetky ine moznosti motivacie tak musis zamestnanca vyrazit, musi to byt uplne krajna moznost. Priznavam ze o sposobe vnutornej kontroly v dpb mam zalostne malo informacii, ale zatial mam dojem ze ak tam nejaka funguje, tak este podla principov z roku 1970. Myslim ze dpb by mal vazne vypracovat dajaku koncepciu kontroly a motivacie pracovnikov. To prislusne vzdelany ludia v pohode dokazu a prinieslo by to velku usporu casu, financii a zmensilo by to vyskyt nepredvidatelnych poruch.
takto to teda vidim ja, podla toho co som sa zatial o vedeni ludi a riadeni organizacie naucil v skole.
ked na jesen absolvujem predmet HRM (Human Resource Management), tak budem vediet povedat este viac
hroch
mimochodom, lokalpatrioti, zbehnite na magistrat, pozriet sa na projekt rozvoja lokality okolo sadu janka krala (od stareho mosta po krizovatku einsteinova-stara viedenska). vyplodila to jedna brnianska architektonicka spolocnost a je to fakt zaujimave aj z dopravneho hladiska. bratia moravaci sa s projektom popiplali do detailov a nebali sa ani radikalnych zasahov - napriklad vyburat tunel do nasypu pred novym mostom... btw, vedeli ste, ze magistrat chce v petrzalke trolejbus a do tohto projektu to muselo byt zaratane?
okrem toho je na magistrate vystaveny aj celkom velky model mosta kosicka, len ma stve, ze je tam ukazane iba riesenie na mestskej strane. ako to bude vyzerat na petrzalskej strane asi este nevedia - ale zda sa mi haluzne, ze sa nebude dat odbocit z pristavneho mosta na most kosicka a naopak...