Tambusy?
predovšetkým sú to veľmi výkonné autobusy, a ich akcelerácia predstihuje aj Ikarus 415. sú aj celkom odolné, takže nevyžadujú bohvieakú údržbu. majú veľmi vysokú kapacitu - dobre vyriešené vnútorné usporiadanie
na druhú stranu však bežné TamBusy 272A180 (okrem prototypu) niesú príliš pohodlné, lebo majú také hnusné drevené sedadlá. Platí u nich to, že keď sa niečo pokazí, tak sa to dosere riadne - niektorým vozom napr. vybuchol motor:-o. Poruchovosť je však daná údržbou, a tej sa moc nedostáva.
čo sa týka tech. parametrov, tak majú trojstupňový automat VOITH, 6 valcový vodou chladený motor MAN (okrem 4400, ten má vzduchom chladený 8-válec). Maximálna rýchlosť je 110 km/h u 4400. U ostatných sa pohybuje niekde medzi 90-100 km/h, ale keď sa na to dupne, tak by to podľa mňa vytiahlo aj 130. Dôsledky by však boli nevratné ....
ideálny Tambus je 2400 a všetky krátke, pretože tie sú tiché, rýchle a zároveň pohodlné. Krátke Tambusy z roku 1995 spĺňajú normu Euro 1.
predovšetkým sú to veľmi výkonné autobusy, a ich akcelerácia predstihuje aj Ikarus 415. sú aj celkom odolné, takže nevyžadujú bohvieakú údržbu. majú veľmi vysokú kapacitu - dobre vyriešené vnútorné usporiadanie
na druhú stranu však bežné TamBusy 272A180 (okrem prototypu) niesú príliš pohodlné, lebo majú také hnusné drevené sedadlá. Platí u nich to, že keď sa niečo pokazí, tak sa to dosere riadne - niektorým vozom napr. vybuchol motor:-o. Poruchovosť je však daná údržbou, a tej sa moc nedostáva.
čo sa týka tech. parametrov, tak majú trojstupňový automat VOITH, 6 valcový vodou chladený motor MAN (okrem 4400, ten má vzduchom chladený 8-válec). Maximálna rýchlosť je 110 km/h u 4400. U ostatných sa pohybuje niekde medzi 90-100 km/h, ale keď sa na to dupne, tak by to podľa mňa vytiahlo aj 130. Dôsledky by však boli nevratné ....
ideálny Tambus je 2400 a všetky krátke, pretože tie sú tiché, rýchle a zároveň pohodlné. Krátke Tambusy z roku 1995 spĺňajú normu Euro 1.
Martin (Praha)
dělám průzkum jak je doprava bezbariérová v České
republice (hlavně v Praze) a také na Slovensku.
Na jaře chci navštívit Bratislavu a zjistit jak jste na tom, pro to bych uvítal více informací o
této problematice zvláště z Vašeho hlavního města.
Vím, že máte 1 Ikarus 412, ale co trolejbusy?
Máte nebo pánujete nakupovat nějaké 21Tr-ky, vždyť
u nás staré 14Trm-ky nakupují už jen Pardubice,
jinak všechno nízkopodlažní. A co tramvaje? Zkoušely se u Vás nějaké ASTRY, nebo od ČKD RT6N/S? Potřebuju zjistit jak budete obnovovat v Bratislavě vozový park v příštích 10-ti letech. Díky za informace (martinfaf@atlas.cz nebo do této diskuse) Bezva stránky.