TDI (TURBO diesel injection): Ako vyzerala ta KT8B5 ? resp. cim sa lisila od D5 ?
. Jazdil u ZSR, pozna veskere predpisy a dopravne nariadenia a myslim si, ze o konstrukcii elektriciek (obzvlast CKD) toho vie viac ako nasi pracovnici UD.
Ma literaturu na tuto temu a vela veci co viem, viem prave od neho. Jasne, ked ho nepoznas, tak to znie blbo, ze mam info od vodicov, ale on je chodiaci lexikon. Vedel by ti vypravat o masinach cele hodiny...
A su ludia (ako ja) ktori to dokazu cele hodiny pocuvat. Preto ak povie ze nieco videl, tak nemam dovod nad tym pochybovat (KT8B5). Ale sam vravel ze nevie co to bolo presne, ale vie ze nieco take existovalo.
Ked ich z mojho hladiska porovnam s takymi Ikarusmi 435, tak nestoja za moc.
Troliky maju u nas v troleji 750V tiez jednosmerne. A na ako napati pracuju ich trakcne motory?
Vraj ten najvaznejsie zraneny cestujuci vyzera dost blede... 
tbc
pytal si sa ci motory pracuju na 24V?? nie, tie idu na vyssie, len teraz neviem ci 600V, alebo 300V ak su v serii...
zrychlovac pokial viem sluzi na ovladanie prudu do motorov (mozno som sa nepresne vyjadril), v novych typoch tuto ulohu ma tyristorova vyzbroj...btw. vedeli ste, ze v K2 a T3 ma vodic na riadiacom paneli aj 600V? (je to to svetielko, ktore ukazuje ci je napatie v troleji alebo nie)