Elektrickovu dopravu podla mna brzdia aj nezmyselne semafory pre chodcov. Napriklad v Dubravke po stlaceni tlacidla zasvieti chodcom zelena na vsetkych 3 usekoch, teda cestajedensmer-elektrickovatrat-cestadruhysmer. Niektori chodci predsa nepotrebuju krizovat vsetky 3 prudy, napriklad ak idu len na ostrovcek!?. A vlastne preco je semafor a "zebra" aj na el.trati? Elektricka by mala mat prednost pred chodcami vtedy, ak je oddelena od aut. Ved nechodi tak casto ako auta, ide pomalsie (v priemere) a je dobre viditelna (samozrejem ak to nie je v zakrute), takze pre chodcov by to nemal byt problem aj bez semaforu alebo prednosti.
Martyk
Když už sme u těch českejch nej, tak asi nejlepší trolejbusový vedení je v Pardubicích. Tam maj výhybky a křížení, přes kerý se dá jezdit 70 km/h (rychlejc 17 Tr nechtěl ject).
A v Liberci přecházej z metrovýho rozchodu na klasickej.
Spoustu zajímavostí (nejen vo český MHD) najdete na http://tramvaje.webpark.cz/ Odkazy sou dole. Za zkouknutí stojí projekt Regiotram Nisa (odkaz je ze sekce o Liberci)