Jazda po hrote je vtedy, ked najprv prejdes srdcovkou, potom jazykom. Ale to asi tiez nechapes. Takze sa pokusim vysvetlit ti to inak. Ked ides elektrickou linky 4 z Americkeho namestia na Spitalsku, tak sa napajas na trat linky 11. Tam je vyhybka. No, a ide po nej po hrote. Proti hrotu je to opacne. Pochopil? Este sa rozlisuje ci ides z odbocky alebo priamo. Napriklad ked 11-ka odbaca na Kamennom namesi na Spitalsku, tak ide proti hrotu do odbocky. Cize vodic by nemal ist viac ako 10 km/h (podla D1/1). A tak dalej... Pri trolejovych vyhybkach je "jazda po hrote" v uvodzovkach, lebo tento vyraz pochadza od kolajovych vozidiel.
Este mame aj vyhybky symetricke (odbocka k ZST Nove Mesto), na nich su oba smery do odbocky.

Jano
- myslim, ze je to dost komplikovane vymyslene a ovela jednoduchsie by bolo zaviest autobusovu dopravu dajme tomu s oznacenim X2 z Hlavnej stanice az na Zlate piesky a tym padom by nemusela premavat elektrickova doprava v useku Zel. st. Nove mesto - Zlate piesky. Takto by sa bez niekolkonasobneho prestupovania dostali cestujuci z vacsiny bratislavskych lokalit priamo do svojho ciela na tejto trase. Mam totizto jednu otazku - ako sa co najjednoduchsie dostat z Dubravky na Zlate piesky napr. do podniku Rajo na 6. h. rano, alebo naspat ked zmena konci o 22. h.? Za nazory i pomoc dakujem.