Turbo, ja sa s tebou nejdem hadat o tom ze 1000ka je zla, nesporne ma vela vyhod ale z hladiska nakupnej ceny vozidiel, nastrojov a nahradnych dielov je na tom 1435 vyrazne lepsie. A sucasnosti prave na tej cene velmi vela zavisi. Nehovoriac ze pri pouziti vhodnych podvozkov a elektrickej vyzbroje moze chodit BID ci uz v podobe elektriciek alebo vlakov z centra Bratislavy hoc aj do Trnavy. Ked sa nieco take v BA zrealizuje, potom sa myslim budu aj ludia lepsie pozerat na kolajovu dopravu ale to su veci ktore bez zmeny rozchodu nemas sancu zrealizovat.
Turbo
Ale chcel by som upozornit vsetkych (napriklad ludi ako Si), ktory obhajuju zmenu rozchodu z 1000 mm na 1435 mm, ze je to blbost!
Na stranke www.tram.info.de som nasiel zaujimvu statistiku o elektrickach v Nemecku. Je tam aj napisane, na akych rozchododch v jednotlivych mestach eliny behaju.
Tu to mate:
35 ma 1000 mm rozchod (z toho 2 muzejne prevadzky)
2 su na 1100 mm rozchode (Braunschweig a Schönberg)
28 ma/b> (u nas povazovanu za normalnu) 1435-ku (z toho 3 muzejne prevadzky)
1 je na rozchode 1450 (Drazdany)
1 ma 1458mm rozchod (Leipzig)
5 Pravadzok ma dva rozchody zaroven (z toho su dve muzejne)
Takze, ak mi chcete tvrdit, ze nam pomoze iba zmena rozchodu, tak vam asi tazko uverim. 35 je vacsie cislo ako 28, takze o com sa chcete hadat? Iba mozem opakovat to, co som uz vravel: 1000 mm sa povazuje za nevyhodu preto a len preto, lebo CKD nevedeli na 1000 mm rozchod nic poriadne vyrobyt (KT8D5).