Ano, trat ktoru spominas tam nemam, pretoze by tazko mohla vies na povrchu a kazda trat tahana pod povrchom vyrazne predrazuje projekt. Mojou snahou bolo vytvorit nieco, co keby sa rozumne dotvoritli, tvorilo by seriozny protiprojekt voci projektu spolocnosti metro bratislava, akurat ze ja nie som schopny doplnit to tak, aby to mohlo splnit ucel konkurencneho projektu. Bol by som rad keby sa niekto pridal, na takyto ciel, ukazat vyhody, nevyhody, tak metra, toho mojho projektu, napriklad aj toho tvojho,; zmeny rozchodu a podobne. Detto je to brane ako husta siet s vacsim poctom liniek, ale prepokladam vyskyt maximalne 3 liniek na jednej radiale a akurat v centre by to bolo hustejsie. Na zhustenie siete by nebolo od veci vybudovat aj zabezpecovacku, da sa ist potom aj pod 90 sekundovy interval medzi vozmi. Vyriedenie zastavok je samozrejmost, ale nie je to dopodrobna dopracovane v tom mojom dokumente, tak ako aj kopa inych veci. Ak by si chcel robit aj velky nakup vozov na 1000mm tak cena by bola porovnatelna s 1435 pri seriach radove okolo 1000 kusov a viac (moj odhad) a tak narazovy velky odber vozov v priebehu neakeho roka az troch nepredpokladaj ze mesto unesie. (totiz ak zoberies polovicnu seriu, zaplatis za vyvoj raz tolko. a kym pri plateni za vyvoj pri 1435 ti pomoze dost vela dalsich DP ktore budu kupovat tie iste vozne, na 1000 je tych DP pomenej.) Tie dvere na "lavej" strane vozna v urovni podlahy nie su zly napad, ale asi ako schodnejsie vidim postupnu obmenu vozov za nizkopodlazne (v com je dost limitujucim faktorom prave rozchod - netvrdim ze nie su vozy, ale je ich menej a su vyrazne drahsie, - tak ako znizenie podlahu zvysuje jeho cenu, tak jeho cenu zvysuje aj zmensienie rozchodu) Detto je dost vyhodne mat obojsmerne vozy, odpada ti nevyhnutnost budovania obratisk... a dokazes obratit voz aj uprostred radialy, staci ti k tomu kolajova splietka. Velku vyhodu to ma pri neplanovanych vylukach, ale aj ked potrebujes posilove vozy v spicke, nemusis tahat vsetky vozy dokola po celej linke ale niektore otocis skor (praktizuju to napriklad v prazskom metre).
Jasne ze je treba viacero nazorov, ale bolo by treba dat sa aj dokopy a skusit vypracovaty seriozny projekt....
Jasne ze je treba viacero nazorov, ale bolo by treba dat sa aj dokopy a skusit vypracovaty seriozny projekt....
Martin
Z Francie se doveze podvozek se stanovištěm řidiče, z Itálie motor a z ČR je oplechování, elektronika, podlahy, sedadla, zasklení, dveře, BUSE transparenty, přídržné tyče, střecha atd. Snahou Karosy a vlády ČR bylo aby na tom bylo minimálně 50% dílů z Čech.
d3k0:Autobusy Škoda 21Ab jezdí:
2-Ostrava
16-Plzeň
1-Karlovy Vary
14-Mladá Boleslav
Hodnocení:Katastrofa-Jsou nehorázně poruchové, jen v Mladé Boleslavi musí vypomáhat někdy ČSAD, protože je jich třeba 6 odstavených pro poruchu. Jsou s nimi např. v Plzni nesmírně nespokojení. Řidič v Plzni mi to ohodnotil asi takhle: "ať se Škodovka nesere do autobusů a zůstane u trolejbusů".
Takový dobytčák prý v životě neřídil. Je pravda, že zpracování materiálů, dveře, humpolácké tyče atd. nejsou důkazem o tom, že by to byl dobrý vůz. Myslím, že výroba Škody 21Ab už skončila, pokud se neobjeví zájemce. Nikdo je nechce. Všechny města nakupují Karosy Citybus a Ostarva Solarisy.