D3k0: z tvojho prispevku mi nie je celkom jasne, ci ta uprava tabuliek s cislami je skutocne upravena nejakou celostatnou normou typu STN, ci EN, alebo to je len nejaka miestna norma. Pretoze napr. DPB a DPMK skutocne tabule podla tejto normy maju. DP Zilina a Presov maju tabulky take, ze cislo je uvedene vlavo, cervene v bielom poli zhruba stvorcoveho tvaru, a trasa je uvedena bielym pismom na modrom podklade v zbytku tabulky. To je zboku. Porusuju tym nejaku normu?
BTW, Zilina ma zboku format tabulky svojskych rozmerov (zhodny na vsetkych vozidlach) a vpredu taky velky stvorec a la 14 Tr, tiez na vsetkych vozidlach. Presov ma zase vsetky bocne transparenty, aj na a-busoch, velkostou zhodne s trolejbusovym formatom (take tie prilis podlhovaste.)
KLF: Na linke 5 na konecnej Pri Krizi je v sedle prestavka cca. 30 minut (jedna 5 pride na konecnu ked dalsia odchadza (priblizne) a este jedna medzi nimi stoji), a jednotka ma asi o 5min. dlhsiu prestavku, no na stanici ju ma tusim kratsiu. Asi pred tromi rokmi zaviedli tzv. striedacov (no netusim ci to este funguje), ktori striedali na jedno kolo vodicov aby mali nejaku dlhsiu prestavku...
No a okrem planov na vystavbu elektrickovej trate na Dlhe Diely o inych neviem...
DP> Pozri, my sme sa tu pôvodne bavili o tom, či sú lepšie Karosy alebo Ikarusy. Písali sme tu o tom, že pri rovnako lajdáckej údržbe vozidiel vydržia Ikarusy dlhšie ako Karosy. No a hneď z toho vznikol medzinárodný problém. Pokiaľ viem, nikto zo Slovenska vám nevyčítal napríklad kauzu ČT a nevyvyšoval sa nad vás. To isté by som preto očakával aj od vás. Namiesto toho sme sa tu mohli v minulých príspevkoch dočítať, čo sme všetko zvorali. My dobre poznáme svoje chyby, takže nám ich nemusíš pripomínať. Keby niekto z nás prišiel do českého diskusného fóra a písal tam vaším štýlom, tak by ste ho snáď cez internet ukameňovali.
D3K0:Ja si myslim, ze kazdy clovek v demokratickem state, ma pravo na vlastni nazor a nikdo nema pravo mu u vyvracet... a ty jsi to ted udelal!(nick Jaroslav Praha)
Milankove ze Slovenska tady mate prehled tech nejdulezitejsich zakazniku firmy SKODA (tramvaje, autobusy, trolejbusy,vlaky apod.):
Ceske drahy, Ceska republika
ZSR, Sloveska republika
Deutshe bahn, Nemecko
FNME, Italie
RZD,Ruska federace
Ukrzaliznicja, Ukrajina
Portland Central City Streetcar,USA stat Oregon
Tocoma Link Light Rail, USA stat Washington
Severoceske doly,Ceska republika
Dopravni podnik hl.m.Prahy a.s., Ceska republika
Dopravni podniky mest Plzne, Ostravy,Liberce,Olomouce, Ceska republika.
CKD Vagonka s.r.o., Ceska republika
ELIN,Rakousko
SAB Wabco, Svedsko
AOZT,Vagonmas,Sant Peterburg, Ruska federace
Staci?
Jaroslav: Myslím, že tvoj príspevok patrí do nejakého českého diskusného fóra a nie sem. Pochybujem, že sem niekto chodí preto, aby sa dozvedel, akí sú Slováci debili. Pre istotu si 10x prečítaj Papyrov odkaz :)))
Martin: Zatiaľ je vo vozovni len jeden Ikarus 412 a ešte nemá ani ŠPZ. Možno DPB ešte nezaplatil clo... V každom prípade sa zvonku skôr podobá na naše Ikarusy 415, než na ten jediný I 412, ktorý sme mali doteraz.
All: S tými tabuľami a dokonca ani s číslovaním liniek to nie je také jednoduché ako sa môže zdať. To totiž upravujú normy, v ktorých sa jasne píše, že normálne linky najú byť žlto-čierne, expresné červeno-biele a medzimestské čierno-biele. My už oficiálne nemáme expresné linky, aj keď je to samozrejme blbosť. Preto som expresy uviedol medzi trasami liniek.
KLF: Ak sa chceš dozvedieť niečo o nových električkových a trolejbusových trasách, odporúčam ti do konca mesiaca navštíviť Primaciálny palác, v ktorom je na pripomienkovanie umiestnený územný plán do roku 2030. Okrem iných zaujímavostí by sa mala predĺžiť električková trať z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi - Volkswagenu (ale je to tak sprosto vymyslené, že električka by išla ako dnešná 92ka - elegantne by obišla celú Devínsku Novú Ves...), elina by mala ísť aj po Riazanskej a aj zo Zlatých pieskov do Vajnor. Trolejbusy by sa mali objaviť v celej Petržalke (dokonca aj v Kopčanoch, Kapitulskom a Janíkovom dvore), na Tomášikovej, v novej vozovni v Prievoze, v Slávičom údolí, na Starých gruntoch, Dlhých dieloch, Pražskej, Hroboňovej, Ul. Prokopa Veľkého, Lamačskej, v Lamači a v okolí Ústredného archívu.
Vado: Máš pravdu, dúfam, že už nebudú podobné príspevky na stránkach.
Ak nikto po nás niečo chce, ako napríklad vozový park v BB, mal by najprv zanechať e-mail, aby, v prípade, že niekto z nás bude mať nejaké informácie, mu ho mohol poslať.
A najlepší autobus nie je česká Karosa, ani maďarský Ikarus, hoci obe tieto fabriky vyrábajú fantastické veci (Karosa CityBusy a Ikarus rad 4xx) - ale mňa osobne za srdce uchvátil poľský Solaris. Tým keď som sa viezol v KE, tak len slint, slint a mľask.
Ad Jaroslav Praha: a ja som si dodnes myslel, že prebujnelá národná hrdosť a šovinizmus je vlastnosť špecifická pre Slovákov, ale mýlil som sa :-)))
Bohuzial, tato diskusia ukazala, ako moze zopar ludi pokazit velmi dobry server. Ak ma niekto neukojene mindraky z politiky, chodte si ich vybijat napr. na www.sis.sk a nezatahujte ludi do svojich emocii.
Nie zeby som sa o politiku nezaujimal, ale nepatri to do tohoto fora.
Uz sa nevieme bavit inak, ako v urazkach a o nicom inom, ako o politike? Dufam, ze to nebude pokracovat. To by server stratil urcite nie iba jedneho pravidelneho citatela.
Dakujem za pochopenie.
Sklamany Vado.
TeBeCe, d3k0:
Dikes za info o tych pauzach ! Tak ale aby som to teda upresnil, tak kolko stoji na konecnej trebars linka 14, 8, 5 a 1 ?
Diiiik !
All:
Kokso ina sranda... minule som siel vecer (cca 17:00 - 18:00) okolo Hrobonovej a nestal tam ANI JEDEN trolejbus ! Okrem samozrejme dlhodobo odstavenych kusov. Mal som pocit, akoby vozovnu vyprazdnili. Ale zda sa, ze boli DOSLOVA vsetky vozy v prevadzke ! Odhliadnuc od toho, ze troliky stoja aj v Jurajovom, je to dokaz toho, ze mame malo vozov. Ale to uz zas narazame na financie...
INAK: Spectre, TeBeCe a d3k0 (ale aj dalsi ak viete) - neviete ci (pripadne kde) sa planuje vystavba novych elektrickovych a trolejbusovych tras ???
VDAKA !
Papyr
BTW, Zilina ma zboku format tabulky svojskych rozmerov (zhodny na vsetkych vozidlach) a vpredu taky velky stvorec a la 14 Tr, tiez na vsetkych vozidlach. Presov ma zase vsetky bocne transparenty, aj na a-busoch, velkostou zhodne s trolejbusovym formatom (take tie prilis podlhovaste.)