TBC> ja nevravim ze to je zrovna to prve, ale treba podstrcit este v 1/4 roka 2002 neaky vhodny projekt na rozvoj elin, ktory bude mat sancu prejst ako konkurancny projekt k metru. treba ho dat niekedy dokopy (kua, zas asi budem musiet do toho kopat najviac ja) a odniest to na kompetentne miesta...

KLF
No ocujte. 1000 je pekna historicka zalezitost a v podstate aj zavideniahodna svojim sposobom, lebo 1000mm rozchod sa v Europe prevadzkuje asi este v 2 mestach, kde uz maju ale nerataju s kupou novych vozov pre tento rozchod. Povod ma este v konskej elektricke, co je tiez z historickeho hladiska zaujimava vec. Ale pre nas je uz nerentabilne drzat sa 1000mm rozchodu. Za 1. pre nas uz fakt asi nikoho "nebavi" vyrabat podvozky, za 2. zoberme si stabilitu vozov. Uvediem priklad - predstavte si, ze sa veziete na zirafe, ktora ma nohy v jednej linii a slape ako modelka. ;)) A predstavte si, ze sa vezete na zirafe, ktora chodi nasiroko, akoby pila vodu. :)) Na KTOREJ by ste sa citili stabilnejsie ??? No samozrejme na tej, ktora chodi nasiroko. Bude vas menej hadzat zo strany na stranu. Je to fyzika, pre podrobnejsie vysvetlovanie tu nie je priestor, ale ak niekto chce, vysvetlim mu to osobne.