Aký ma tapetovanie súvis s tým, že ako už bolo písané skorej, niektorí jedinci holt nevedia prijať odôvodnenia z druhej strany a majú potom potrebu uzamykať sa, ako malé deti ?
Nebolo by to prvýraz, čo sa diskusia uzamkla zo subjektivného názoru istých jedincov z DPB. Predpokladam, že stále majú dosah na reguláciu obsahu imhd.sk, čo je v dnešnej dobe, dosť smutné!
Je to pár minút čo zmizli všetky príspevky, možno ide o nejakú zmenu/údržbu čo robia. Ak sa naozaj uzamkla diskusia pod vozidlom, tak by bolo na mieste nejaké vyjadrenie prečo sa tak stalo, verím že admini/moderátori nie sú takí malicherní aby prispevok uzamkli pre to, lebo sa im osobne nepáčilo akým smerom sa diskusia uberala, aj keď áno komentáre boli početné a diskusia sa viac menej opakovala, ale to nie je dôvod ju uzavrieť.
Ty a prenesene aj tvoje telo máš ústavou garantované slobody. Nikde v ústave sa nespomína že by rovnaké slobody malo tvoje auto, čo sa zaberania verejného priestoru týka.
ÚSTAVA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
DRUHÁ HLAVA
ZÁKLADNÉ PRÁVA A SLOBODY
Prvý oddiel
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Čl. 12
(1)
Ľudia sú slobodní a rovní v dôstojnosti i v právach. Základné práva a slobody sú neodňateľné, nescudziteľné, nepremlčateľné a nezrušiteľné.
(4)
Nikomu nesmie byť spôsobená ujma na právach pre to, že uplatňuje svoje základné práva a slobody.
Čl. 13
(3)
Zákonné obmedzenia základných práv a slobôd musia platiť rovnako pre všetky prípady, ktoré spĺňajú ustanovené podmienky.
(4)
Pri obmedzovaní základných práv a slobôd sa musí dbať na ich podstatu a zmysel. Takéto obmedzenia sa môžu použiť len na ustanovený cieľ.
Druhý oddiel
ZÁKLADNÉ ĽUDSKÉ PRÁVA A SLOBODY
Čl. 17
(1)
Osobná sloboda sa zaručuje.
Čl. 20
(1)
Každý má právo vlastniť majetok. Vlastnícke právo všetkých vlastníkov má rovnaký zákonný obsah a ochranu. Majetok nadobudnutý v rozpore s právnym poriadkom ochranu nepožíva. Dedenie sa zaručuje.
(4)
Vyvlastnenie alebo nútené obmedzenie vlastníckeho práva je možné iba v nevyhnutnej miere a vo verejnom záujme, a to na základe zákona a za primeranú náhradu.
Čl. 23
(1)
Sloboda pohybu a pobytu sa zaručuje.
---
Dufam, ze ty potom neocakavas pravo vyjst zo svojho bytu a svojim telom zaberat zadarmo chodnik, kazdy krok by si mal platit dan, aby to bolo ferove. Rovnako dufam, ze neocakavas udrzbu chodnikov v zime, opravu chodnikov, ani nic podobne. Lebo tvoje telo je tvoje telo a nema co zaberat verejny priestor.
Nikto predsa nespochybňuje potrebu dotácií pre VHD. Ale ak vyberáš peniaze v rámci PAAS a tvrdil si a zaviazal si sa, že peniaze vybrané v rámci PAAS budú použité na opravu ciest, parkovacích plôch, stavbu parkovacích domov, údržbu a nedeje sa to (z tých 50 miliónov na to mesto využilo ani nie 10 miliónov a zvyšok zožrali iné projekty, čo s tým nemali nič spoločné), navyše platíš za službu, ktorú nemusíš dostať a potom musíš platiť extra peniaze, tak máš právo byť naštvaný a požadovať to, za čo platíš.
Aké klasické plačkanie? Všade sa autá predsa vytláčajú preč z miest, mestá tvrdia, že máme cestovať MHD, pešo či bicyklomm kolobežkou. Mestá rušia parkovacie miesta, odmietajú povolovať stavby parkovacích domov na súkromných pozemkoch, rušia sa pruhy, pribúdajú zákazy vjazdu atď, autá sú extra spoplatňované. To sú holé fakty.
Aká je teda trhová cena za prenájom mestského pozemku na parkovanie? Prosím presnú sumu.
nuz, zas na druhej strane aj dotaciu do VHD povazujem ako cast sluzby pre motoristov, vies si predstavit ako by to vyzeralo na cestach ak by sa vsetcia z elektriciek, trolejbusov a autobusov vysypali do aut ?
Spôsob alokácie daní nikdy nefungoval, tak že každý cent ktorý zaplatíte na daniach sa vám vráti. No môžete odoslať podnet na odkaz pre starostu na konkrétne rozbité parkoviská, opäť mám šťastie že bývam na mieste kde sa povrch vymieňal, žiaľ participovať v systéme kontroly samospráv a iných inštitúcií budeme musieť vždy, možno lepšie ako sa prizerať a hnevať sa.
"Bez alkoholu, cigariet, sladkostí či kaprenia pred telkou prežiješ."
Ja tvrdím, že nie. A bez toho som extrémne limitovaný.
K zvyšku sa nebudem vyjadrovať, je to tvoje klasické plačkanie a hnanie vecí do extrémov (nikto autá v meste nechce zakazovať, máš si len platiť krátkodobý prenájom mestského pozemku, ktorý platíš za extrémisticky a výrazne nižšiu ako trhovú cenu).
Bez alkoholu, cigariet, sladkostí či kaprenia pred telkou prežiješ. Bez auta si koľkokrát extrémne limitovaný a môže to znamenať, že nemáš šancu sa zamestnať a zarábať. V príspevku #254189 som cca hrubým odhadom napísal, koľko štát, či mesto vybrali od motoristov v BA a čo za to dostali.
Ak je to tak "nechcené", tak prosím, zakážme IAD v meste, ako o tom snívajú Cyklokoalícia, či Znepokojené matky, či časť ľudí tu, však bude nám sveta žiť. Cca 74 miliónov € za rok 2025 donesú motoristi do rozpočtu mesta BA. Koľko doniesli cyklisti? Či užívatelia MHD? Sorry, ale užívatelia MHD platia ledva 30% z nákladov na MHD v Bratislave. Takže o čom sa tu bavíme? Za predpokladu, že mestský rozpočet je okolo 550 miliónov ročne, tak 13,45% rozpočtu BA zaplatili motoristi a mesto nie je schopné ani len opraviť cesty, po ktorých jazdí aj MHD.
Ja to mám do roboty len v rámci BA 13km na biku a stojí ma to cca 30-35 minút času. Ak by som mal využiť MHD, tak celková trasa má 23km, z čoho pešo šliapem skoro 4km a stojí ma to 70-90 minút života. A to nebývam niekde, kde líšky dávajú dobrú noc a ani necestujem na podobné miesto.
To čo niekto zdieľa na sociálnych sieťach nerobí z neho politického príslušníka, tu by sa tiež mohol hovoriť o Hoaxe. Nevidel som jeho príspevky, neviem jeho priezvisko.
Naozaj som mimo diania, neviem o žiadnom zlodejovi z magistrátu, kde sa o tom písalo? Ak príde k vyšetrovaniu som plne za to aby sa vyvodila osobná zodpovednosť. Aj keď odstúpenie Hrčku bolo drahé gesto vo forme dodatočných volieb.
Neoznačil som Hrčku za zlodeja, skôr iba za zodpovedného za svojich zamestnancov, takže žiadny hoax sa nedeje.
Štát za posledných 10 rokov vybral od motoristov cca 32 miliárd €. Na údržbu existujúcej infraštruktúry, servis a výstavbu novej infraštruktúry štát + SSC + obce minuli 8 miliárd € .
VHD je dotovaná, predstavuje to cca 70% v prípade autobusovej dopravy, v prípade železníc sme momentálne na 84%. Bratislava ako hlavne mesto dotuje DPB a.s. ročne cca 110 miliónmi €.
Mesto Bratislava len za prvých 8 mesiacov roka 2025 vybrala cez 20 miliónov € z PAAS, kde tvrdila, že to pôjde na údržbu a výstavbu nových parkovísk a opravy ciest. To sa nedeje, nižšie som napísal koľko plánuje minúť mesto na údržbu už existujúcej cestnej siete a na opravy.
PAAS bol zavedený od januára 2022, odvtedy mesto vyzbieralo k dnešnému dňu cez 50 miliónov €. Po odrátaní nákladov na PAAS (veľa jednorázových veľkých platieb ako parkomaty a značky) sme na 16 miliónoch. Mesto výkázalo zisk z PAAS teda niečo cez 29 miliónov €. Za 4 roky mesto minulo na údržbu a opravy ciest v BA 13 miliónov. Do fondu, kam mali putovať peniaze z PAAS, aby sa financovali nové parkoviská, opravy ciest atď natieklo doteraz 7 miliónov a z toho sa 2,5 milióna minulo na cyklistov. Podľa interných informácii BA očakáva v roku 2026 prijmy z PAAS vo výške cez 30 miliónov €, náklady na PAAS majú byť 2,5 milióna, na cestnú infraštruktúru má ísť 3,5 mióna €. To znamená, že mesto vyberie od motoristov cez 30 miliónov a minie na nich 6 miliónov a nič nezlepšia, žiadne nové parkovanie, nové parkovacie domy, opravy ciest... DPB a.s. neplatí ani cent.
3 miliardy € ročne od motoristov, tak to prerátame na obyvateľov, tak to vychádza cca 545,5€/obyvateľa. Rozpočet sa tvorí tak, že všetko ide z jedného koša a to sa delí. Slovensko ako štát sa chystá vybrať na daniach za rok 2025 niekde okolo 27,6 miliardy € a z toho sú 3 miliardy od motoristov. Keďže Bratislava dostáva peniaze zo štátneho rozpočtu na základe počtu obyvateľov, tak oficiálne 426 tisíc obyvateľov teoreticky vygenerovalo 232,36 milióna € + cca 25 miliónov za PAAS za tento rok. Teda cca 250 miliónov nechali bratislavský motoristi na daniach a poplatkoch. Výška investícií do bratislavskej cestnej siete a jej údržba je na úrovni cca 6,5 milióna za 2025. Ak to aj podelíme pomerom že 3 miliardy sú 10,87% príjmov štátu a Bratislava dostáva od štátu cca 450 miliónov ročne, tak z tých 450 miliónov je 48,91 milióna, čo sa vyzbieralo od motoristov. Ak k tomu prirátame 25 miliónov za PAAS, tak sme na 73,91 miliónoch. Mesto na údržbu zopakujem míňa max 4 milióny ročne.
Takže kde teda skončilo 73,91 milióna € v Bratislave od motoristov? V cestách, či parkoviskách to určite nebolo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ZiU9