Reply on: Andrej #253935:
Žiadna alebo čiastočná? Vy asi žartujete. S tými vozidlami sa nič nerobí, lebo nikto tu nebojuje za externé finančné zdroje (napr. €fondy).6207 by som si na nikoho mieste do úst, ako argument na tento druh opráv nebral.
Tá je v podstate príkladom týchto "úžasných" opráv. Jej šoto prevádzka, hoci len nočáková a v zálohe ju zničila, napriek prehliadke v roku 2005. Keby je to riadne vykonaná oprava namiesto čiastočnej, tak asi po roku 2009 nemusí ísť pre nevyhovujúci stav hniť pod strechu a nedospeje to do štádia, že pri pokuse o opravu v roku 2017 za rovnakým účelom prevádzky sa zistí prehnitá podlaha... To že je pojazdná vlastnou silou akurát tak pre vodiča z nej nerobí momentálne stav HV.
A čo sa týka 6617, no holt, mal sa vybrať lepší adept, ak sme chceli ísť stránkou šetrenia. Do 6621 z nej trebalo prehádzať diely a to isté trebalo spraviť s 6604, do ktorej sa mali odložiť jej pôvodné časti a potom veci z 6607.
S Prahou ťažko porovnať, tam peniaze sú a vozidlá prechádzaju síce čiastočnými opravami, ale kvalitnými a pravidelne a na drvivej väčšine sa vykona GO.
Rába
Naspäť k téme - čiastočná oprava naozaj nie je udržateľná záležitosť pre prevádzku historických vozidiel.
Možno extrémny príklad, ale pozrime sa v ČR na historickú lokomotívu Albatros s číslom 498.106, ktorá je vzácna a stojí v múzeu, lebo nemá GO a ani revíziu kotla. Takže čo poviete, aby sa takýto klenot mohol vlastnou silou zúčastniť nejakej akcie?
Natrite si to a dajte tam pečiatku s povolením na prevádzku, hoci reálny stupeň opravy nie je spravený?
Ako technik si to nemyslím a hádam ani Vy by ste im to nepovedli, ale v DPB si to očividne takto predstavujú všetci čo ku dnešnému dňu robia historické vozidlá a je to smutné, kam to dospelo. Veterán by mal byť vždy čo najviac vyšperkovaný.