Reply on: Andrej #252347:
Ideálny stav je taký, kedy mesto DPB nijako dotovať nemusí, iba uhrádza náklady vyčíslené podľa vopred známeho kľúča. A vedenie DPB do tých nákladov napočíta všetko, čo na zabezpečenie prevádzky potrebuje, a teda aj odpisy vozidiel. Výsledok by teda bol identický, ako keby dopravu zabezpečoval externý dopravca, akurát zisková prirážka by bola minimálna (nie úplne nulová, aby si podnik reálne vytváral kapitál do budúcnosti), keďže dividendy majiteľovi nosiť nemusí.Dodnes nerozumiem, prečo nákup vozidiel MHD schvaľuje mestské zastupiteľstvo a prideľuje na to kapitálovú dotáciu, pričom o nákupe vozidiel pre OLO sme nikdy ani len nepočuli. Pritom obe sú mestské firmy, obe zabezpečujú činnosti zákonom uložené samospráve.
ikarus31