Reply on: david11 #252189:
Je viac než pravdepodobné, že šetrenie ľudských zdrojov bol v tomto prípade skôr druhoradý cieľ, prvoradý bol vybrať viac peňazí od cestujúcich. Cestovné sa už viac než desaťročie nezvyšovalo. Inflácia ale samozrejme celý ten čas bola (a nie malá). Logické by bolo zvýšiť cestovné. Lenže to by sa platiaci cestujúci samozrejme oprávnene rozhorčili, že časť populácie sa vozí zadarmo a im sa zdražujú cestovné lístky, takže to nebolo "priechodzie". Rušiť bezplatnú prepravu nebolo "priechodzie" už vôbec. Takže prišli s tým, s čím prišli, aby sa osobná železničná doprava nezosypala (hoci to je skôr oddialenie než vyriešenie problému). Okrem spomenutých je mimoriadne veľká blbosť podľa mňa aj to, že pri kúpe spiatočného cestovného lístka sa platí poplatok 2x (čiže u vlakvedúceho 6 €). Spoplatnenie nákupu "neinternetovou" formou možno nájsť napríklad aj v Holandsku, avšak pri výške 1 € ide vzhľadom na cestovné v kráľovstve o pomerne zanedbateľnú sumu.
Miro
V článku padla zaujímavá otázka: čo keď v mieste, kde si chcem kúpiť lístok, nie je dostatočný mobilný signál?