Ťahať PAD na AS na nivách je absolútne nelogický krok jak z časovej tak hlavne z finančnej stránky (ušetrené vozokilometre a s tým spojené náklady a ušetrené peniaze za vjazdy na AS). Vlaková trať BA-TT je už dosť nabitá a aby bol vlak pre cestujúcich z PAD a z Pezinka využiteľný musel by mať v špičke takt aspoň 15 minút čo však vidím v nedohľadne pokiaľ sa nepostaví druhá vlaková trať cez Groby a Vajnory, ktorá čiastočne odľahčí už spomínanú trasu v úseku BA-PK. Ten víkendový takt 30 min. PK-BA tiež nieje žiadna výhra. Čo sa týka napr. komisárok s maximálnym navýšením kapacít by to podľa mňa bolo unesiteľne a zároveň ešte viac atraktívne pre cestujúcich v MHD.
Síce dokopy poskytnú hustejší interval ale pravidelné rozloženie tých spojov vďaka tomu, že je to na linkách 39, 53, 60, 61, 63 a 64 nejde garantovať. V prípade Šancovej a Pražskej by bolo asi dosť kriku, že by IAD stála v kolónach, no na druhej strane by to donútilo (i keď sadistickým) spôsobom autičkárov presadnúť do MHD. Pri takejto ponuke električkových radiál by navyše nemuseli linky PAD byť ťahané až na Nivy ako vymetáky (tiež by bolo fajn prehodnotiť možno niektoré zastávky v meste), ktoré v BA naberú aj cez 10 min sekeru ale jazdili by po P. Biskupice a Z. Piesky. Ak by sa zrýchlilo odbavenie cestujúcich, tak by mohli ostať ako sú. I keď viem si predstaviť istú reorganizáciu a síce neťahať linky z periférie až do BA ale len po PK a SC k vlakom, príp. k nosnej expresnej 506 a 605, kde by ale boli pri návoze z viacero smerov dobré asi aj 14,5m vozidlá, keby sa nerobili prípoje na vlaky.
not.my.god
Ďalej človek, ktorý cestuje s linkami 39, 53, 61 a 63 na smer Trnavské mýto by bol hlúpy, keby si to dal zachádzkou cez ŽST Nové Mesto. Tangenciálna trať po Tomášikovej, príp. Bajkalskej by mala význam keby boli električkové riadály hustejšie, resp. bola by aj na Trnavskej/Rožňavskej a aj na Prievozskej/Gagarinovej. Na Bajkalskej keby bola električková trať, tak by vedela nahradiť PAD linky od AS až po Komisárky, resp. Zlaté Piesky a P. Biskupice.
Ak nemáme toľko elektrickej trakcie, tak je zväčša zvykom, že sa vyhlási tender na obstaranie potrebného počtu vozidiel. Ak niekde budujú novú trolejbusovú alebo električkovú trať a rozširujú obsluhu, tak sa kupujú aj vozidlá. Žiadna veda.