aron #1867): To je dost velky komplex veci na vysvetlovanie, ale v skratke:
Pre elektricky je este stale kopec nepouzivaneho priestoru v meste (o Petrzke ani nehovoriac), takze zapchy by to negativnym sposobom neovplyvnilo.
Dalej, ked sa do dostatocnej miery porozsiruju elektrickove trate a spravi sa z nich skutocny nosny system (cize kvazi rychlodrazny, so sucasnymi vozidlami a zriedenymi zastavkami (a krasnanskymi vodicmi) :)) by to nebol problem), dost sa znizi potreba rychlej prepravy autami, pretoze bude moznost rychlej prepravy Metrickou (Metro-elektricka na metrovom rozhode) ;-))
Tym padom sa este o cosi zredukuju zapchy na cestach, lebo bude viac ludi v elinach
A ked uz sme pri (ne)mysleni na MHD - jednoznacne treba preferovat MHD a usmernovat ludi k tomu, aby ju pouzivali, ked budes mysliet na individualnu dopravu a robit ustupky smerom k nej, velmi rychlo dostanes mesto do totalneho dopravneho kolapsu ;-))
Mozno mam trocha naivne predstavy, ale o tomto som debatoval uz s velmi vela ludmi, ktori sa do toho rozumeju viac ako ja, a dosli sme k tymto zaverom
Pre elektricky je este stale kopec nepouzivaneho priestoru v meste (o Petrzke ani nehovoriac), takze zapchy by to negativnym sposobom neovplyvnilo.
Dalej, ked sa do dostatocnej miery porozsiruju elektrickove trate a spravi sa z nich skutocny nosny system (cize kvazi rychlodrazny, so sucasnymi vozidlami a zriedenymi zastavkami (a krasnanskymi vodicmi) :)) by to nebol problem), dost sa znizi potreba rychlej prepravy autami, pretoze bude moznost rychlej prepravy Metrickou (Metro-elektricka na metrovom rozhode) ;-))
Tym padom sa este o cosi zredukuju zapchy na cestach, lebo bude viac ludi v elinach

A ked uz sme pri (ne)mysleni na MHD - jednoznacne treba preferovat MHD a usmernovat ludi k tomu, aby ju pouzivali, ked budes mysliet na individualnu dopravu a robit ustupky smerom k nej, velmi rychlo dostanes mesto do totalneho dopravneho kolapsu ;-))
Mozno mam trocha naivne predstavy, ale o tomto som debatoval uz s velmi vela ludmi, ktori sa do toho rozumeju viac ako ja, a dosli sme k tymto zaverom

Turbo
Tie protichodné oblúky sú tvaru S, ale keď si pozrieš Blavu, tak tu niesú. Jeiný taký oblúk je dolu pri tuneli (Chatam Sofér), ale keď si to lepšie pozreš tak zistíš, že z tunela ide elina doľava, potom asi 4,5 až 5 metrov rovno a potom doprava (do karlovky). Odporúčam ti nasadnúť do predného voza súpravy 2xT, ísť dozadu a sledovať spriahadlá. Uvidíš, ako krásne ich tam hýbe. A keby to bol protichodný oblúk (prvý voz by bol už otočený doľava a druhý ešte doprava) tak by tam to sprahadlo asi roztrhlo. Dočítal som sa ešte, že sólo voz T3 vytočí oblúk s polomerom 15 metrov a súprava T3 prjde oblúkom s polomerom 20 metrov. Na tom aj niečo bude.