Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
JST> Diki. Prave som si pozeral stranku DP Teplic a maju tam aj fotogaleriu a v nej aj tie TamBusy...(www.dpteplice.cz)
Pokiaľ viem, tak krátke TAMBUSY premávajú aj v českých Tepliciach. Mimochodom, vyzerajú presne tak isto ako bratislavské modro-žlté TAMBUSY.
A su niekde aj kratke, alebo su tam len klbove TamBusy ??
Áno, v Prešove sú TAMBUSy (4 ks) a sú aj v Košiciach (neviem koľko, myslím že 5?) V ČR sú myslím TAMBUSy len v Děčíně...
KLF -> Ano, ja som modelar a kontakt na mna je bud cez mhd@host.sk, rti@host.sk, alebo 0903/864266
Urcite je prave po GO. Napr. aj 1301,1306 su po go a vyzeraju ako nove teraz...
Ta B741 potom musela byt asi po generalke...
Bola teda ako nova...
Xel by som vediet kde vsade v Cesko - Slovensku jazdia Tambusy (viem ze v BB a tusim aj v Presove)... A kolko ich bolo vyrobenych na Slovensku ??
KLF> Pokial viem tak Spectre je modelar
Jozo:V dnesni dobe vyrabi KAROSA tyto druhy autobusu:City bus, C 931e,C 932e, B 941e, C 934e, C 943, C 935e/Recreo, LC 936xe.
Nova B741? Ved to sa uz asi nevyraba. To bola asi po generalke. MYslim, ze sa robia v Zline.
Dneska som videl novucicku Karosu B741 s bratislavskou SPZ, ale este bez evidencneho cisla.
Soferoval ju nejaky starky frajer v monterkach a ciernou siltovkou zo zaciatku storocia...
Myslim, ze isiel do vozovne v Petrzalke.
Hm... v Presove este tu a tam vypomaha "babicka" Ikarus 280 z roku 1984 ev.c. 225. :-))))
Juro> Nemas pravdu, ze tie skatule, alebo "televizory" na streche vyzaduju menej udrzby. Ak si si vsimol, tak tie platna s cislami liniek su uz dost opotrebovane, castokrat sa vselijak pokrutia a navyse su dost velke problemy s ich osvetlenim, lebo je dost poruchove (ani sa neda spocitat kolko som ja tych ziarivkovych menicov do toho opravoval :-))) )... A digitalne transparenty vyzaduju nanajvys vymenu ziarivky, ktora vydrzi podstatne dlhsie a na tych najnovsich typoch uz ziarivky niesu, takze su vlastne bezudrzbove...
Uz dlhsie tu prebieha diskusia ake su najlepsie digitalne transparenty na vozidlach MHD. Mna osobne po skusenostiach z ich prevadzky a udrzby v nasom DP, by skorej zaujimalo, preco sa na elinach T6A5 likviduju tie super krabicky s oznacenim linky. Myslim, ze to vyzaduje menej udrzby a uz z dialky vidim, co za elinu sa blizi. Nechcem tym zatracovat digitalne transparenty, len niekedy to je s nimi horsie ako pri klasickych tabuliach. Uplne super to je v Parizi, kde je bus oblozeny smerovymi plechovymi tabulami po celom obvode vozidla. U nas v Blave ked bezim na bus z opacnej strany vozidla, som rad ze ma nieco neprejde, ale nakoniec zistim ze bezim za niecim uplne inym ako som chcel.
Face>
1.Nauc sa synku pouzivat klavesnicu
2. Komunizmus tu snad nikdy nebol
3. S podobnymi nazormi si najdi nejaku inu diskusiu a neotravuj, dear Ksicht.
Ozaj, objasnilo sa to uz s tymi zahadnymi modrymi Ikarusmi s bulharskymi, ci akymi SPZ co tu v skupinke bludili mestom par dni ???
A este sa chcem spytat, ze ci niekto pozna vodica Milana S~eba ?
Yo... a do tretice. Su tu aj nejaky modelari ? Myslim modelarov MHD. Mne sa totiz velmi pacia modely vozidiel MHD, par som ich videl na vystave a jeden aj na burze modelov, avsak za vysoku cenu (pre mna). Ale teraz som videl v modelarstve na Spitalskej modely roznych typov Karosy (vratane RTO a SM), trolejbusov TR a Ikarusov !!! Su to velmi pekne kusky, velmi by som ich chcel, ale cena jedneho modelu sa pohybuje okolo 1000 korun a pri klbovom prevedeni aj podstatne viac !!! :((( Je tu nejaky modelar teda ?
Dano>>> Bohužiaľ, zháňať vodičov sa tu asi nebude dať. Väčšina ľudí, ktorí sem chodia nie sú pracovníci DPB, ale iba dopravní nadšenci, čiže to, kto má kedy služby vedieť zrejme nebudeme.
* Životnosť Ikarusu 435 a 415 je oficiálne udávaná na 5 rokov.
* Životnosť Ikarusov 280 a 283 je 12 rokov, podobne aj u TamBusov.

* 415 a 435 nie sú až také zlé vozy, ale na naše podmienky nedostačujú. Do kopca šlapú dosť podpriemerne, asi ako Karoska 741. Hlavne 435 má dosť slabý motor. Nevadí to síce, ale nedá sa tomu riadne vytnúť. Vozy síce spĺňajú všetky moderné európske normy, ale niektoré veci, napr. elektronický obmedzovač rýchlosti na 70km/h ich dopredu vylučuje z úspešného použitia na takých turbo linkách, ako napr. 21, 59, alebo 75. Sú to celkom dobré vozy, ale na TamBusy jednoducho nemajú. Možno mi niekto bude oponovať, pretože TamBusy sú napr. relatívne hlučnejšie, ale verte mi, že nielen z pohľadu, ako cestujúci, ale aj z pohľadu technicky zmýšľajúceho človeka by som im pri výbere vozidiel dal jednoznačnú prednosť.

* Neznamená to však, že by som bol nespokojný s Ikarusmi 4.., naopak, som rád, že sme nekúpili Karosy 9.., ktoré zaostávajú jednak designom, kvalitou a prevedením. Ikarusíky sú dobré, len to nie sú tie nezničiteľné obrnené vozy, čo sa robili kedysi (ako príklad Ikarus 280, K2, T400, V3S 🙂 )

* Celkové postrehy z Blavy, ktoré by si cudzí človek odniesol sú také, že stav našich vozidiel nie je až taký zlý, naopak, električky a trolejbusy majú vypravenosť cez 80 percent. Jazdia u nás relatívne nové a kvalitné vozy (až na Karosy), ktoré nemôžu za to, že sa niekomu nechce do údržby, ale ani to nie je také zlé, ako za čias minulých.
Chcem sa spytat, či mi môžete dávať informácie o jednom vodičovi, ako má zadelenú službu. Som jeho priateľ a chcel by som sa sním stretnúť. Ďakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.