Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #237835:
"Ale ak mám ísť z kina/divadla poklusom na nočák, resp. ak mám naň čakať len 20 (a nie 50) minút, tak sa naň vykašlem tak či tak a volím iný spôsob dopravy (možno s výnimkou prípadu, ak si chcem užiť nočnú prechádzku)."

osobne som to riesila tak, ze som na taketo predstavenia ani nesla, ked mi vychadzal koniec filmu v case, kedy koncili posledne busy a bol problem skombinovat prestupy
platit si este aj za taxi, hoci mam pcl, ale nulovy servis, dakujem, nevidim v tom ziadnu pridanu hodnotu
cize nakoniec v tomto pripade ostalo bez trzby kino
a pokial by som mala ist autom, preco uz potom nepouzivat auto nonstop, presne
Reply on: Valec #237840:
Bratislava je dosť veľká na to aby obsluha mesta mala zmysel aj v noci. Je to komu ponúkať.

Čo sa možnosti týka, ako som už napísal, pripúšťam že to teraz nie je realistické. Bavili sme sa o ideálnom cieľovom stave ak to s VHD myslíme vážne.
Reply on: Valec #237840:
A aj sa zohľadnilo že s navýšením ponuky by ten dopyt stúpol alebo sa ráta iba so súčasnými číslami?
Reply on: 810zssk #237836:
Lenže na definíciu štandardu má vplyv nie len to, čo by som chcel ponúknuť, ale aj či to mám komu ponúknuť (skutočný dopyt sa v tejto diskusii žiaľ často ignoruje) a či si môžem dovoliť.
Reply on: Peter6607 #237833:
To je také ťažké kliknúť na ten link, ku ktorému som to dal ako "pokračovanie"? Tam nájdeš aj kontext (keby sa Gagarinka stavebne rozširovala na 3+3, riešili sme obtiaže v podobe mostov a podjazdov) aj komentár, tak neviem, načo to mám písať znova.

Oba tebou zmienené problémy sa stavebne dajú vyriešiť, miesto na to je. Je jasné, že maľovkami cestu natrvalo nenafúkneš, ak teda nechceme na Brodnej zlikvidovať ostrovček a ľavé odbočenie. Úplne jednoduchý zásah sa ale podľa mňa núka pred Pažítkovou - stačí trocha osekať zelený ostrovček a miesto lievika dostaneme plynulý buspruh aj plynulé napojenie križovatky.
Reply on: Valec #237835:
zaroven si ale treba uvedomit, ze staci jedna takato trasa denne kedy je vyrazne vhodnejsie pouzitie auta ako MHD pre daneho cloveka na to, aby to auto jazdilo hned od rana cely den po meste....
(kedze to auto sa tomu cloveku len tak same od seba nezjavi az vecer tam odkial potrebuje cestovat)
Reply on: Valec #237835:
Scifi to v súčasnej situácií určite je, bavíme sa skôr o nejakej cieľovej vízií. Práve od tej 51 sa odrazila debata o tom čo by mal byť štandard 🙂
Reply on: 810zssk #237820:
Podľa mňa je veľké sci-fi ten tvoj návrh.

Na začiatku by bolo dobré povedať si, koľko potenciálnych cestujúcich takúto nočnú supertangenciálnu linku využije. Potom aká bude doba jazdy a koľko bude na ňu potrebných vodičov a vozidiel (a či to bude aspoň v pomere 1:1 k počtu cestujúcim).
O niekoľko príspevkov nižšie sa tu rozoberá, či Nobelovu ulicu, ktorá je v prijateľnej pešej dostupnosti z Račianskej treba aj v nedeľu o 22:30 obsluhovať v 15-min. intervale aby prípadní cestujúci nemuseli dlho čakať na autobus, za to tu sa navrhujú prestupy niekde na periférii mesta (alebo aspoň na periférii sídliska) v noci s časmi do 30 min. Ten, čo nebude ochotný čakať na autobus 30 min. o 21:00 pri Poluse, určite nebude ochotný čakať 30 min. na N65 na Zlatých pieskoch o 01:00.
A na záver si to celé zhodnoťme, či nie len z ekonomického, ale aj z ekologického hľadiska nebude výhodnejšie, ak títo jednotlivci vyžijú buď vlastné auto, alebo 5€ taxík.

Ak teda zavádzať samostatnú tangenciálnu linku, tak len tam, kde to má zmysel, nech je priama bez nutnosti previazaní na radiálne linky.

Správne sa tu rozdeľujú cestujúci na tých, čo si vedia prispôsobiť čas príchodu na zastávku k nočáku a tých ostatných. Ak si čas viem prispôsobiť a nočák ma vezme rovno domov, tak ním idem. Ale ak mám ísť z kina/divadla poklusom na nočák, resp. ak mám naň čakať len 20 (a nie 50) minút, tak sa naň vykašlem tak či tak a volím iný spôsob dopravy (možno s výnimkou prípadu, ak si chcem užiť nočnú prechádzku). To isté platí aj pre tých pracujúcich (ak si nevedia nejak prispôsobiť odchod z pracoviska).
Dlhšie ako 15 minút som na nočák čakal za posledných (minimálne) 5 rokov len raz, keď som naň prestupoval z dennej linky, zdrhol mi pred nosom a nebolo možné využiť aj ani žiadnu sharingovú službu. Keby to nebolo v lete, tak čakať určite nebudem.
Otvárame 13. s veľkou pompou Americké námestie? 😉
Reply on: Viko #237826:
Je k tomu aj nejaký komentár? Tento lievik totiž nevnímam až tak problematicky z pohľadu MHD, okrem toho z nákresu vyplýva len jeho posun, nie odstránenie.

Mňa by zaujímalo najmä riešenie situácie medzi zastávkami Ondrejovova a Ríbezľová, kde ani vyhradený pruh zatiaľ nie je v celej dĺžke. Pre IAD je zase dosť zlá situácia pri zastávke Brodná.
Reply on: Adam3 #237831:
Projektová dokumentácia je hotová, nikto to nebude stavať len tak mirnix dirnix.
Ked uz sme pri tej mape mestskych drah, odkial autor vie presnu polohu vsetkych navesti, mazacich zariadeni, cisla usekovych delicov a podobne pri chystanej trati v Petrzalke? A naco bude ta hala dennej kontroli a osetrenia? Budu sa tam nanoc odstavovat elektricky ako v beznej vozovni iba s tym, ze nepojdu predtym na kontrolu alebo v com sa to vlastne bude lisit od beznej vozovne? Inak mam pocit, ze poloha tej haly sa v tej mape uz asi 3. krat menila.
https://www.busportal.cz/clanky/dpp-zahajuje-tendr-na-20-velkokapacitnich-triclankovych-trolejbusu-16801

Ak to vyjde podľa predpokladov, jazdiť budú od jari 2023, "hecne" sa DPB a budeme ich mať na L201 skôr? 😊
Reply on: Urbanway 2423 #237827:
Zrušením služobákov na N99 by niektorí vodiči išli domov až nočákom o 2:30 a to je momentálne z HR hladiska nepriechodné.

Keby bol interval 30, tak ukončenia čo nestíhajú N95 o 0:59 by išli o 1:29 (rozjazd 2:00) a ukončenia o 1:45 by zrejme neexistovali, keďže tie služby by boli potrebné na linke až do rána.

Edit: Keď tak nad tým uvažujem, ani tie ukončenia okolo 1:15 by asi skôr neexistovali.
Reply on: 810zssk #237821:
To je pravda, ale o 1-ej už kiná a divadlá dohrali, vlaky a autobusy už nechodia (okrem zopár ranných spojov na Schwechat, ktoré ale pasujú k N33, N61), takže reálne Ti po tej jednej zostanú iba ľudia idúci z práce (a tí "plánovači"), ktorý sa už prispôsobia podľa toho, či stihnú nočák alebo nie (a volia auto), takže si stále myslím, že cez pracovné dni by stačilo pridať rozjazd o 01:00 a predĺžiť premávku niektorých tangenciálnych liniek. Cez víkendy je to iný príbeh...
Reply on: 810zssk #237820:
Kde je u N99 problém? Prestávky, poslední vodiči by sa nedostali na Hl. st.?

Tá "superlinka" N56 + 65 + 87 + N99 nemusí byť možno až také scifi, keďže jedno kolo aj s prestávkami by trvalo asi 3 hodiny, na čo by síce pri 30-minútovom intervale bolo potrebných cca 6, ale pri 60-minutovom iba 3 (ostatné linky by mohli mať 30 min. int. a tým pádom by vyšli prestupy, aj keď by táto "superlinka" jazdila iba každých 60 minút).

Na druhej strane je však množstvo iných vecí, ktoré sú realizovateľnejšie a lacnejšie, ktoré by takisto pomohli popularite nočnej dopravy. 🙂
Pokračovanie v diskusii o možných stavebných úpravách pre trvalé buspruhy spod https://imhd.sk/ba/galeria-media/252987/6000-Gagarinova-ul
(modrá - zachované, červená - preložené)
Reply on: Thomas55 #237822:
Vtedy sa tie mapy ešte nerobili.
Reply on: 810zssk #237820:
Správna poznámka k tomu 30 min. intervalu a výborný nápad na tie 2 tangenciálne linky, ale dodal by som že bola by vhodná aj linka zo ŽST Petržalka (N99) cez Záporožskú, Lafranconi na Botanickú (N29,33,34), ďalej cez Karlovku, Harmincovu (?), (prípadne Alexyho (N21) a obmedzenie na veľkosť vozidla kvôli obratu na Segnároch), Segnáre, po Hodonínskej (N37) a ukončiť ju v Boroch čím by bol z veľkej miery prepojený takmer celý IV.obvod a obslúžené pomaly rozrastajúce sa územie (netreba zabúdať že tam bude aj nemocnica) bez potreby prestupu na HLST.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.