Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: FFF13 #239942:
Vybudovanie ostrovných nástupíšť na ktoré bude prístup podchodom.

Napríklad v Senci vďaka tomu budú môcť prechádzať vlaky v smere GA-BA aj v čase, kedy bude v stanici stáť vlak v smere BA-GA.

To momentálne nejde, kedže vlak GA-BA by v takom prípade išiel priamo cez ľudí, ktorí idú od vlaku BA-GA smerom k staničnej budove cez urovňové prechody. 🙂
Reply on: FFF13 #239942:
Postaviť v stanici nástupištia, ktoré sú prístupné mimoúrovňovo bez potreby prechodu cez koľajisko
Reply on: Joyki #239939:
Ešte taká otázka od laika, čo chápeme pod pojmom peronizácia?
Reply on: Joyki #239933:
čo sa týka ZZSK nešlo o to, že ako to vyjazdia, či s čím to vyjazdia (aj keď aj to je dobrá otázka) ale s kým to vyjazdia. Všetci tu veľmi dobre vieme aký problém majú s náborom či udržaním si rušňovodičov 🙂
Reply on: N/A #239935:
Pozerám, že v návrhu na 110 je väčšina Os vlakov do Kútov vedená priamo Trnava - Bratislava - Kúty bez nutnosti prestupu a okrem 2001, 2036 a 2038 všetky vlaky mimo viedenských REXov vedené pushpullmi/671 (plošina), takže sa konečne zbavíme bordelu v radení na tejto trati, kedy jeden vlak ide pushpull, ďalší súprava od Poľany, prípadne honekre a súprava zložená z Bdteer.
Reply on: N/A #239935:
peronizovat stanice Bernolákovo a Senec chcú do 2025.
Reply on: N/A #239935:
Neviem či nebude zlý nápad zrušenie rexov na trati 110, síce sú v tom návrhu vlaky lepšie rozložené ako teraz, ale v špičke o 6 a 7 ráno, kedy teraz chodí 6 vlakov (smer BA) za tie dve hodiny dať len 4. No neviem či to je dobre
Reply on: N/A #239935:
Kde sa dá nájsť ten návrh grafikonu? Ďakujem
Reply on: Joyki #239933:
Dosť by na začiatok pomohla aj peronizácia staníc Bernolákovo, Senec, Sládkovičovo, Galanta, Šaľa, Trnovec, Tvrdošovce a Palárikovo a nová výhybňa pri Pustých Úľanoch. Už to by značne zlepšilo presnosť dopravy a eliminovalo by sa vyčkávanie kvôli rezaniu perónov pre Os vlaky.

Na trati 110 v návrhu prišlo k zrušeniu pásmovej obsluhy na trati 110 a s tým aj k zrušeniu REX BA-Kúty. Náhradou je 30 min takt Os vlakov v špičkách v úseku BA-MA.

Na trati 120 zasa cez prac. dni je navrhované skrátenie všetkých Os BA-Leo len na BA-TT. Náhradou Os za TT by mali byť Os TT-NR s pridanými REXami TT-NR.
Reply on: Joyki #239933:
Za ten večerný Os zo Zámkov by som bol veľmi rád, tam chýba akýkoľvek spoj do Senca a Bratislavy po 20:15 večer (do Senca už od 19:30) a spoliehať sa na Metropol, ktorý si často z Maďarska vezie (teraz za korony až tak nie) minimálne +60 býva dosť lotéria, ani nie tak kvôli samotnému meškaniu, ale skôr kvôli tomu, ako o ňom MÁV neinformuje a teda často vôbec ani zamestnanci ŽSR/ZSSK nevedia, kedy skutočne príde. Takto bude mať človek aspoň možnosť sedieť vo vlaku aj v prípade, že by sa vyčkával EN, vždy lepšie, ako tráviť desiatky minút v novozámockej stanici medzi pochybnými osobami.
Reply on: Minko #239932:
Podľa rámcového návrhu grafikonu 2022 tej trate naďalej zostáva dvojhodinový interval cez víkend, obsluha nezmenená, avšak premávkové obmedzenia sa už zmenia na X, vianočné dvoj/trojtýždňové obmedzenie teda by malo zmiznúť. No a takmer všetky zostávajúce skrátené vlaky sa predĺžia až z/do NZ, čiže budú ešte plnšie cestujúcimi mimo územia IDS BK (v prípade zabezpečenia finančného krytia).
Apropo: pridať navrhujú posledný Os z NZ do BA s príchodom o 22:52, ako prípoj posledného EN z Budapešti.
Rozšíriť obsluhu by sa ešte dalo ráno dvoma Os vlakmi, ale už len ich predchádzaním vlakmi vyššej kategórie v nejakej stanici, a to nechcú. Už aj teraz navrhujú menej frekventované zastávky prechodiť Os vlakmi večer na S65 z BA do NZ, aby prišli skôr, lebo im na krk budú funit REX či EC.
Existujúce vlaky by sa však mohli kapacitne posilniť, čo sa už tiež rieši napríklad nákupom 4 a 5-voznových poschodových súprav. No a tretia koľaj samozrejme...
Reply on: Joyki #239931:
možnože od Senca to je inak, aj keď moja skúsenosť s Vajnorskou je, že zápchy sa tam robia aj v okolí Tesca, MM a spol., ale napríklad od Rače sú kolóny až v meste, nie pred vstupom, teda by stačilo autá odchytať na vstupe. V regióne- áno to by bolo super, ale tam máme problém a to je ZSSK. tá to nezvláda už teraz, nieto ak navýšime nápor 😁
Reply on: Minko #239930:
Tie P+R sú viac potrebné v regióne. Kolóny sú skôr pred BA v smere od Senca, potom to už po ZP ide. Treba tam P+R, ale nie niekoľko tisicové. Tam stačí upraviť cesty a zastávky tak, aby PAD sa tam točila.
Reply on: si #239929:
a potom spoje nepoberú cestujúcich lebo sú prepchaté, tak pridáme spoje a tvárime sa, ako to robíme všetko pre cestujúcich a zlepšujeme dopravu 😁 Najlepšie na tom je, že sa tu rozpráva o parkovacej politike, každú chvíľu by mala vstúpiť to platnosti (čas sa kráti) a mám taký pocit hraničiaci s istotou že ešte nezačala ani projektová príprava P+R parkovísk. Pritom minimálne 2 radiály majú priam ideálne koncové polohy na to.
Reply on: pomaranc #239928:
len poznamka na okraj, svojho casu mala racianska radiala v spicke 22 odchodov za hodinu..... od toho sme dnes tiez daleko....
(a nejaku kratku chvilu bol dokonca stav odchod kazde 2 minuty, to bolo dokonca 30 odchodov/hod 🙂 len potom prislo sucasne vedenie mesta a skresalo to..... )
Verí inak vôbec niekto sľubom o zatraktívnení MHD, keď sa napríklad električková doprava zredukovala? Kedysi na radiále bolo cez školský rok 15 odchodov za hodinu na 3 linkách, cez prázdniny to bolo 12 odchodov a cez sobotu/nedeľu 9 odchodov. Po novom už sa zredukovalo na 12 odchodov a aj to len v rannej špičke, po zvyšok dňa je to iba 10 odchodov a cez víkend 8 odchodov za hodinu. Na Zlatých pieskoch, kde sa roky hovorí o potrebe P+R a prestupe z PAD na MHD je ponuka električkových spojov nižšia. Dlhý čas bol interval 4 minúty počas celého dňa, potom sa po rannej špičke predĺžil na 5 minút a najnovšie sa ku kombinácií 4 a 5 minút ani nevrátilo ... Tak ako ja ozaj neviem, že aká snaha tu je o zatraktívnenie MHD, keď sa v nej výkony redukujú. A prosím bez výhovoriek na "koronu". Ak mám menej ľudí v MHD a vieme, že čím hustejšia koncentrácia ľudí na jednom mieste, tak tým sa zvyšuje riziko prenosu ochorenia, tak ak sa zosekal počet spojov, tak bude stále rovnaká tlačenka v MHD ako pred "koronou", čiže reťazovka dokolečka dokola. Menej ľudí = menej spojov = menej ľudí natlačíme do ešte menej spojov = ďaľšia vlna pandémie = ďalšie redukcie = menej ľudí = tam kde začala táto reťaz ... Jedine na račianskej radiále je ozaj silná ponuka. Ale napríklad Ružinovská radiála ako mala kedysi 9ku ráno každých 6 minút a na opačnom konci tejto linky aj Karloveská radiála, tak nejak to upadlo dosť ... Chápal by som, že pri systéme 1 radiála = 1 linka sa tí cestujúci rozložili rovnomernejšie, že už nečaká väčšina ľudí na 5ku špeciálne lebo im ide priamo ale berú prvú, ktorá príde, keďže je tam jedna linka. No nechce sa mi veriť, že až také rozloženie cestujúcich je, aby sa nejazdilo každé 4 minúty. To potom kam chce mesto lákať nových cestujúcich z IAD, keď zredukovali ponuku a logicky aj kapacitu počas jednotlivých hodín?!
Dnešný protest priniesol aj menšie obmedzenia dopravy.
https://youtu.be/Hoj8jSKCJfM
(podstatná časť videa je venovaná samotnému protestu)
Reply on: UltraM #239917:
Či túto trať neplánujú rekonštruovať?🤔 Radšej mohli začať napr. Petrzalskou radiálou..
Reply on: Joyki #239918:
Mozno to spravia na sposob “Cintorin Slavicie”, v tomto pripade dajme tomu VUNO liehovar. -)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.