Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JurajZaTn #11570:
Na cestnej komunikacii kategorie C2, podla platnej STN 73 6425 z roku 1994. je mozne zriadit zastavku v jazdnom pruhu. To je pripad cestnej komunikacie Dlhe Hony, ktora je tak kategorizovana podla platneho uzemneho planu. V norme je dane zastavka v jazdnom pruhu sa zriaduje na tejto komunikacii vynimocne s poznamkou. V poznamke je doplnene ze vynimocne znamena ze musi ostat najmensia volna sirka 3,0m. Ci ano alebo nie je na zvazeni dopravneho projektanta , policajtov a uradov.
Teoreticky by podla platneho uzemneho planu bolo mozne zriadit zastavku aj komunikacii Soblahovska ktora je kategoriou B2 kde je rovnako poznamka vynimocne ale s inym znenim poznamky. V poznamke su dve podmienky jedna hovori o dostatocnom rozhlade a druha zase o minimalnej volnej sirke 3m. Zase je to na uvazeni projektanta, policajtov a uradov.
Co som si inac prezeral podla navrhovanych zmien a doplnkov uzemneho planu idu Soblahovsku prekategorizovat do inej triedy tusim C1 tam uz by to bolo tazsie obhajit. Ale zmeny v case realizacie neboli platne.
Zakon (vyhlasku) ktory by riesil zriadovanie zastavok nepoznam ale vacsinou odkazuju zakony na normy, normu som mal len pristupnu.
Reply on: JurajZaTn #11570:
Juraj, a vyvinuli ste vy, ako Združenie DP, snahu, aby sa norma zmenila?
Reply on: JurajZaTn #11569:
Neviem preco mi to nedalo cele... Tak este raz.
Pan poslanec, pouzijem Vase slova: "Viem to zistiť, ale v tejto chvíli to neviem." Ide o zastavky "v jazdnych pruhoch". Je norma ci zakon, naspamat neviem, stara najmenej 20 rokov, ze vsetky nove alebo rekonstruovane zastavky nemozu byt v jazdnych pruhoch, ale podla platnej normy musi byt vybudovana nika (zaliv, zasek). Iba existujuce zastavky mozu but bez niky, ak to tak historicky pretrvava a nejde sa s tym nic robit. Podobne plati pre obratiska.
Reply on: Richard Ščepko #11560:
Pan poslanec, pouzijem Vase slova: "Viem to zistiť, ale v tejto chvíli to neviem." Ide o zastavky >v jazdnych pruhoch
Reply on: MA MHD #11567:
presne o tomto som chcel písať - ako sme si všimli, vo vozovni stojí jedna klobáska - tuším #52. Dôvod? Jazdí predsa Citelis 18M #61. Nejdem sa hrabať už v histórii, ale pani hovorkyňa SAD raz odpísala v lete na dotaz, prečo nejazdia s tým, že od septembra budú všetky jazdiť. Asi len zabudla dodať od ktorého.

Má to aj iný rozmer: do MHD bola preradená C954E. Akože fasa, ak ste fanúšik pestrosti a na MHD sa radšej dívate. Ale ako pasažier sa pýtam - NAČO? Veď jeden mestský voz a ešte k tomu kĺbový drepí stále vo vozovni!!! Tak načo nám treba prímeskáča?

Lenže to by bolo treba konečne urobiť piaty kĺbový vzor, čo dopravca sám od seba neurobí. A mesto? Asi ani netuší o čom je reč (ako obvykle). ?
Dnes už tradične pred obedom preplnené autobusy MHD. Vyučovanie sa prvý a posledný deň končí skôr každý rok, ale nasadenia väčšieho počtu kĺbových vozidiel v potrebnom čase sa nedočkáme asi nikdy....
Pre ilustráciu, linka 1 odchod 10:30 zo stanice smer Juh - samozrejme nabrala mierne meškanie, išla krátka Karosa, tuším #39, od gymnázia úplne plná - len na schodoch pri kabíne vodiča stálo 5 ľudí...
Ďakujem mestu aj SAD-ke za ukážkovú podporu cestovania MHD.
PS: v rovnakom čase poloprázdne harmoniky na linke 1 v opačnom smere ?
Reply on: MA MHD #11564:
Aha, takže to som dnes ráno videl čo vykladali z nejakého vozíka, som si myslel, že to budú informačné tabule, no pozitívne, že konečne na obidvoch stranách Hasičskej sú už tabule, ale chcem vidieť kde a kedy dajú tú starú tabuľu na Braneckého, lebo vôbec ma nenapadá kam ju chcú umiestniť. Inak takáto informačná tabuľa pre PAD by sa zišla aj na zastávku OS Úspech za mostami kde chodí veľa autobusov, prípadne na autobusovej stanici (myslím kde chodia PAD), alebo aj na Legionársku. Do budúcna by to chcelo na viacerých miestach, aj na Mateja Bela napríklad, proste na takýchto zastávkach kde chodí veľa liniek. Len tak ďalej musím povedať, hádam tento rok ešte ich pár pribudne, dúfajme 🙂
Reply on: MA MHD #11564:
To je Bustec alebo Herman? ?
Tri nové elektronické tabule, ktoré budú cestujúcu verejnosť informovať o odchodoch autobusov mestskej hromadnej dopravy (MHD) i prímestskej autobusovej dopravy (PAD) dnes SAD Trenčín umiestnila na Hasičskú ulicu.
https://trencin.sk/aktuality/nove-informacne-tabule-o-odchodoch-autobusov/
Reply on: LUK #11562:
No natrvalo asi nie, skôr dočasne ale dlhodobejšie, kým nepríde ten nový Cross miesto toho zhoreného.
Karosa C954E.1360 TN-196CB natrvalo preradená do MHD Trenčín? To je tak málo vozov?
Reply on: Richard Ščepko #11557:
Mne osobne sa tento projekt páči z niekoľkých pohľadov. Je do priestoru doplnená zeleň, priestor pred Smažienkou je braný ako skutočný chodník s vylúčením vozidiel. Je vidieť, že autor ako jeden z mála projektantov berie priestor komplexne a v širších vzťahoch.
Ja som ešte projekt poslal Únií nevidiacich a slabozrakých Slovenska, či je vodiaca línia od zastávky k prístrešku správne vedená (či nemá byť vedená k predným dverám vozidla).
Môj jediný prínos k tomuto projektu je len lavička pri začiatku zastávky 🙂 Vychádzal som z toho, že ak starší človek bude potrebovať sedieť a nebude pršať, nemusí sedieť na vzdialenejšom prístrešku. Aby na neho vodič zbytočne dlho nečakal. Ale to je len detail.
Inak projekt spracovala žena, čo je podľa mňa vidieť (pozitívne). Ak by sa však našla nejaká chyba alebo nápad na zlepšenie, stále je priestor. Ide však o investíciu, ktorá môže byť reálna až budúci rok (v lepšom prípade).
Reply on: vlado54 #11559:
Neviem presne, aké boli argumenty. Viem to zistiť, ale v tejto chvíli to neviem. Ak ide o zastávky v jazdnom pruhu, môj názor som tu už spomínal. Stále si myslím, že aj na Soblahovskej mali zostať zastávky v jazdných pruhoch a cyklotrasa ich mala obchádzať poza prístrešok (ako Kodaň, Viedeň, Oslo..). Ale to už nezmením.

Ak ide o dĺžku zastávky. Osobne (ale len pocitovo) si myslím, že v tomto prípade by to mohlo stačiť. Tento problém ale registrujem pri Nemocnici. Tam k tomu dochádza pravidelne. Myslel som si, že tú projektovú dokumentáciu mám v emaily, ale dal som si ju vyžiadať z investičného (ak je už spracovaná).
Každopádne tie argumenty proti presunu k ZŠ Dlhé Hony zistím.
Reply on: Richard Ščepko #11557:
Nemala sa zástavka Dlhé Hony smer nemocnica presúvať bližšie k ZŠ a bez zastávkového pruhu ? Prečo sa nakoniec to riešilo takto mne sa pôvodné riešenie viac pozdávalo, tak by boli lepšie rozmiestnené zastávky v tej lokalite. A bolo by to bližšie aj k ZŠ.
Zároveň si myslím, že na tej komunikácii je vhodnejšia zastávka v jazdnom pruhu podľa mňa vôbec nie je tak frekventovaná ako ulica Soblahovská. Síce v tomto riešení bez premiestnenia k ZŠ asi to nie je možné.
A ešte detail dĺžka zastávky je cca 18-19m na druhej strane podľa súčasného CP odchod liniek 5,28 smer centrum od 14 do 17 presne v 32 minute. Ok presne na minútu ešte linky v TN nepremávajú ale drobná argumentácie prečo nie 25m 🙂
TN reálie sú také, že aj na menej významnej zastávke (myslím mimo centrum) bude dochádzať k zhluku autobusov lebo tam nie je jedna linka na zastávku ako napr. v BA. Tak si dávam otázku ako najlepšie riešiť také zastávky , lebo pre druhý autobus ak je dlhá len 19m je už tá bezbarierovosť neriešená.
Reply on: Richard Ščepko #11557:
Ak sa jedná o stranu v smere na Dlhé Hony, tak to akože nemyslia vážne, tá zastávka je v dezolátnom stave a neplánuje sa tento rok ani jej oprava? Však to je hrôza tá zastávka, na miesto kde príde autobus je tankodrom.
Nejaké novšie informácie:

1. Zastávka pri nemocnici sa tento rok (s vysokou pravdepodobnosťou) robiť nebude
2. Prikladám spracovaný projekt na Dlhých Honoch (pri Smažienke). Do .pdf súboru som len tak zapísal polohu Smažienky (viem, písmo nič moc).

JurajZaTn v poriadku, ja sa s Vami nemozem a ani nechcem hadat. Chcel som debatovat. Rozhodne nesuhlasim s nazvom konspiracne teorie, lebo vychadzaju z urciteho predpokladu, cize volajme to tak ako to napisal S499.1023 - domienky a dohady. 🙂
ano mas pravdu, pomylil som si nazvy, myslel som dieselgate. Dolezite je ze si vedel co myslim, ale musel si si rypnut 🙂 Je to sposobene tym ze som to pisal cez prestoje(s tym suvisi aj mierna nesuvislost prispevku) a nie v klude doma. Ak si podla teba mylim ine veci, tak zanechajme tuto debatu prosim tak. Treba kupit a potom sa pozerat ako to dopadne. Mozno ako pycha SADky #61 ktora stala x rokov odstavena. Ano, zase moje domienky a dohady, zial zalozene na realite.
Reply on: tomas153cv #11548:
S499.1023 ma pravdu. Pri vsetkej ucte - boli to konspiracne teorie bez realneho zakladu.

Realny zaklad je, ze vyrobca

- unifikuje co najviac dielov, o.i. aj motory. Ak Iveco vyraba 2 motory aj pre autobusy aj pre kamiony, je jasne, ze prepravne potreby sa mozu rozdelit iba madzi 2 skupiny: lahka a tazka prevadzka. Mensie Tectory do dvojnapravovych autobusov v prevazne rovinatej prevadzke a pre kamiony s lahkym nakladom (napr. preprava sedaciek, topanok atd.) Vacsie Cursory do trojnapravovych, alebo dvojnapravovych autobusov v kopcovitej prevadzke (ak to nebudu riesit prevodovkou), alebo na kamiony s tazkymi nakladmi. (Ak zaujemca chce riesit nieco mimo toho, musi sa obratit na inych vyrobcov, napr. Faun. Kvoji minoritnym predajom vozov mimo tohto porfolia sa ani neoplati vyrobcovi investovat do dalsich motorov. Podobne, ak je minoritny predaj autobusov dlzky 7-9m, neinvestuju do vyvoja, ale odporucia si kupit malu SORku. Lebo uz to raz skusili - pokus Midway - a ten im nevysiel.

- musi technicky riesit normy EURO, ktore z Bruselu administrativne casovo predbehli tempo schopnosti technickeho vyvoja a primeranych investicii aj najrenomovanejsich vyrobcov, teda ak nechcu pouzit vratne spalovanie, riesia to cez AdBlue. A maju zaujem to riesit tak, aby tych problemov robil AdBlue co najmenej a teda co najnizsia spotreba nafty nebude ich jedinym kriteriom.

- musi marketing zlozit do takeho mixu, aby obstal v prezentacii znacky aj so spotrebou, aj s ekologoiu, aj s cenou, aj s prevadzkovymi nakladmi. Urcite neprezentuju idealnu spotrebu, ktora nakoniec nie vo vysledku dodrzatelna vplyom strat v hydrodynamickom menici automatickej prevodovky, indexovana klimatizaciou atd atd.

My tu na iMHD nie sme ani konstrukteri, aby sme bohorovne vynasali sudy o motoroch. Nie sme ani marketingovi kuzelnici, lebo ani jeden prvok v marketingovom mixe nie je realne splnit na 100% a teda ani my tu idealne riesenie nenajdeme. Mozeme sa len laicky domnievat alebo profesionalne konspirovat.

A toto ja robit nebudem. Mozno sa bude S499 na mna hnevat, ze budem niektore "otazky ignorovat", ale vyjadrovat sa k nim dalej nebudem. Napriek tomu, ze som na STU vystudoval konstrukciu motorovych vozidiel, nieco o tom viem a cely zivot s tym robim, necitim zmysel tu a do takejto hlbky toto riesit a vysvetlovat.
Reply on: tomas153cv #11551:
tomas153cv: Čo má toto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Af%C3%A9ra_Watergate s dôverou výrobcov? že by si si pomýlil aféry? Tak isto, ako si pletieš aj iné veci?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.